Odpowiadając na pytanie dotyczące „toksyczności” i często autentycznych obaw graczy w związku ze stosowaniem systemu Denuvo zabezpieczającego przed manipulacją i oszustwami, Ullmann najwyraźniej zasugerował, iż gracze są po prostu zdenerwowani, ponieważ oprogramowanie działa, pozbawiając ich możliwości po prostu grania w grę grę za darmo, zamiast płacić pełną cenę detaliczną. Zapytany bezpośrednio, dlaczego Denuvo nie odnosi się do twierdzeń o spadkach wydajności gier, które je implementują, Ullmann nałożył na twórców gier obowiązek przeprowadzenia tych testów porównawczych, ponownie nazywając w odpowiedzi społeczność graczy i piractwa toksyczną. Odrzucił pomysł, aby Denuvo lub strona trzecia przeprowadziła analizę porównawczą wpływu systemu zabezpieczającego przed manipulacją i oszustwami, powołując się na obawy związane z własnością intelektualną i brak zaufania społeczności związanego z brakiem niezależnych testów. Jednocześnie Ullmann przyznaje, iż Denuvo miało w przeszłości wpływ na wydajność gier, ale zauważa, iż „interesujące” jest to, iż nie ma więcej przypadków obniżonej wydajności gier. Komentarze te zostały poczynione pomimo własnych materiałów marketingowych Denuvo twierdzących, iż oprogramowanie „nie ma wpływu na wydajność w grach”.
Przez cały wywiad Ullmann nie odniósł się bezpośrednio do wielu skarg często kierowanych pod adresem systemu zabezpieczającego przed manipulacją i piractwem, a on i firma zdają się zapominać, iż firmy takie jak Good Old Games w dużej mierze publikują w modelu wolnym od DRM. Niektóre inne zgłoszone przypadki wpływu Denuvo na gry obejmują drastycznie wydłużony czas ładowania gier i znacznie większe rozmiary instalacji gier. Nie dotyczy to choćby wpływu usług takich jak Denuvo na trwałość gier i ich archiwizację. jeżeli gra ma wymaganie DRM, aby zawsze była online, w rzeczywistości nie da się w nią grać, gdy programista zdecyduje się zaprzestać wspierania tej usługi. Czasami modderzy mogą to naprawić, ale usługi zabezpieczające przed manipulacją, takie jak Denuvo, uniemożliwiają to.
Oto cytowane cytaty z Wywiad z Rock Paper Shotgunem:
Po pierwsze, nasze rozwiązanie po prostu działa. Piraci nie mogą grać w gry korzystające z naszego rozwiązania przez dłuższy czas, zwykle do czasu, aż wydawca zdecyduje się na aktualizację naszego rozwiązania. Istnieje więc ogromna społeczność, mnóstwo ludzi na tej planecie, którzy nie mogą grać w swoje ulubione gry wideo, ponieważ nie chcą za nie płacić i dlatego mają dużo czasu do spędzenia w społecznościach i dzielenia się swoimi spójrz i spróbuj obwiniać Denuvo za wiele rzeczy…
-Andreas Ullmann z Denuvo dzięki strzelby Rock Paper
Zasadniczo myślę, iż jedno pytanie brzmiało: dlaczego programiści nie dokonują takich porównań i nie publikują ich publicznie? To jest coś, do czego nie możemy ich zmusić. Wydaje się, iż istnieją powody, dla których tego nie robią. Z drugiej strony, prawdopodobnie biorąc pod uwagę toksyczność – zwłaszcza społeczności piratów – prawdopodobnie i tak by tego nie zaakceptowali, ponieważ mogłoby to zostać sfałszowane…
-Andreas Ullmann z Denuvo dzięki strzelby Rock Paper
Myślę, iż ważne jest, aby zrozumieć, jak działa nasze rozwiązanie. Warto to również rozważyć, ponieważ gdy pojawiają się te twierdzenia dotyczące wydajności, odnosi się to głównie do przypadku Tekkena. Biorąc jednak pod uwagę, iż co roku chronimy od 60 do 70 gier, dość interesujące jest to, iż istnieje tylko – jeżeli w ogóle – kilka gier, w przypadku których koszt faktycznie wpływa na wydajność. To naprawdę mniejszość.
-Andreas Ullmann z Denuvo dzięki strzelby Rock Paper