DEV PULSE – WRZESIEŃ: Intensywny miesiąc premier, sukces Cronosa, niezależność PixelAnt Games oraz nowy projekt Render Cube

2 dni temu

DEV PULSE to comiesięczny przegląd kluczowych wydarzeń minionego miesiąca w polskim gamedevie, przygotowany dla osób ceniących szybki wgląd w branżę. Wrzesień przyniósł wysyp premier, imponujące wyniki Cronos: The New Dawn i Dying Light: The Beast, odzyskanie niezależności przez PixelAnt Games, postępy w produkcji Lords of the Fallen II oraz nowy projekt Render Cube. Nie zabrakło też sukcesów na scenie niezależnej.

***

Debiut pierwszego autorskiego survival horroru od Bloober Team. 5 września na platformach PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S oraz Nintendo Switch 2 ukazał się Cronos: The New Dawn. W ciągu trzech dni od premiery, sprzedaż cyfrowej wersji gry na wszystkich platformach przekroczyła 200 tysięcy egzemplarzy. Twórcy pochwalili się osiągnięciem ponad miliona zapisów na listach życzeń do dnia 8 września 2025 roku. Zgodnie z podpisanymi umowami z topowymi wydawcami, gra ukazała się w edycji pudełkowej w wersji na PS5 oraz PC.

Na czacie z inwestorami przekazano, iż w najbliższych planach nie znajduje się kontynuacja Cronosa, choć studio jest zdecydowane na rozwój tego IP w przyszłości. W obecnej sytuacji Bloober Team koncentruje główne zasoby na remake’u pierwszego Silent Hilla, który wszedł już w fazę pełnej produkcji, oraz nowy autorski projekt, mający przewyższać swoją skalą ich najnowsze dzieło.

***

PixelAnt Games odzyskuje niezależność po opuszczeniu struktur Sumo Digital i Sumo Group. Wrocławskie studio, które od lutego 2021 roku należało do Sumo Group, otwiera nowy samodzielny rozdział pod kierownictwem swoich założycieli – Pawła Rohledera oraz Adama Lasona. W planach firmy znajduje się produkcja własnego IP oraz rozwój poprzez współpracę, publikacje i portowanie gier. Pierwszym projektem po osiągnięciu niezależności było przygotowanie wersji Cronos: The New Dawn na Nintendo Switch 2.

Warto dodać, iż czeski oddział – PixelAnt Games Czech Republic – pozostaje częścią Sumo Group.

***

Render Cube rozpoczyna nowy rozdział w swojej historii. Łódzkie studio świętuje piątą rocznicę Medieval Dynasty i jednocześnie zapowiada rozpoczęcie prac nad nowym projektem. Aby w pełni wykorzystać zdobyte doświadczenie, od samego początku zajmuje się nim główny zespół odpowiedzialny za stworzenie średniowiecznego symulatora. Produkcja powstaje na silniku Unreal Engine 5.

Twórcy przyznają, iż ograniczenia ponad dziesięcioletniego Unreal Engine 4 znacząco utrudniają dalszy rozwój Medieval Dynasty. Mimo obrania nowego kierunku rozwoju, społeczność graczy nie pozostanie bez nowości – jeszcze w czwartym kwartale bieżącego roku ukaże się aktualizacja Labour of Love oraz rozszerzenie Exquisite Pack.

***

Produkcja Lords of the Fallen II nabiera rozpędu. Na wrześniowym DEV PULSE, informowaliśmy o prezentacji pierwszego zwiastunu soulslike’a na Gamescomie. Jak wskazuje Marek Tymiński (CEO CI Games) w rozmowie z isbtech.pl, realizowane są aktywne działania marketingowe. Sequel spotkał się z pozytywnym odbiorem po pokazie “za zamkniętymi drzwiami”, a na ten rok zapowiedziano prezentację rozgrywki. Prezes CI Games zapewnia również, iż produkcja jest już na zaawansowanym etapie i jak przekazał “mamy wystarczająco dużo czasu, aby dopracować najnowszą grę”. Budżet produkcyjny oraz kampanii marketingowej łącznie wyniósł ok. 160 mln zł. Premiera Lords of the Fallen II nastąpi w przyszłym roku na Epic Games Store, PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S.

***

8 tysięcy osób “kliknęło” w polską niezależną produkcję. IDLE BOSS RUSH zanotowało udaną premierę na Steamie osiągając w szczytowym momencie blisko 8600 graczy. Utrzymana w pikselowej stylistyce gra łączy wciągające mechaniki clickera z formułą boss rush oraz elementami strategicznej rozbudowy miasta. Produkcja cieszyła się zainteresowaniem jeszcze przed premierą – zgromadzono ponad 30 tysięcy zapisów na listę życzeń.

Za tytuł odpowiada dwuosobowe studio Irid Games, prowadzone przez Michała Kamińskiego oraz Adriannę Kiszczyńską. Zespół równolegle rozwija taktyczne Dethroned, dostępne od ponad roku we wczesnym dostępie. IDLE BOSS RUSH zadebiutowało 29 września na Steamie w cenie 35,99 zł.

***

CD Projekt Red z siedzibą w nowym wydaniu. Pochwalono się nowym budynkiem w Warszawie. Ma być to komfortowa i dostosowana do potrzeb pracowników przestrzeń, aby móc w najlepszych warunkach tworzyć unikatowe wysokobudżetowe produkcje. Budynek oferuje deweloperom poza miejscem pracy także obiekty fitness, strefę relaksu, prywatne kino oraz największy w Polsce zielony mur – ponad 40 000 roślin. W środku kampusu znalazła się również dostępna publicznie kawiarnia – Side Quest Cafe. Realizacja budowy nowej siedziby zajęła blisko dwa lata. Twórcy mogą teraz w nowym miejscu ruszyć z ekscytacją do tworzenia nowych przygód w Wiedźminie 4.

Idź do oryginalnego materiału