Znów nastał nasz ulubiony czas miesiąca! Z aktualizacją 13.10 tuż za rogiem, chcemy podzielić się informacjami o nadchodzących okrętach, które będą testowane. Tym razem z przyjemnością prezentujemy nie tylko nowe okręty premium, ale także kolejną linię okrętów z Drzewa Technologicznego – holenderskie krążowniki lekkie!
Holenderskie Krążowniki Lekkie
Dla miłośników ataków powietrznych mamy specjalną niespodziankę! Aktualizacja 13.10 wprowadza do gry trzy nowe holenderskie krążowniki. Podobnie jak ich ciężcy bracia, te okręty mają ataki powietrzne i najlepiej sprawdzają się na otwartym morzu; jednak podobieństwa kończą się w tym miejscu. Każdy okręt w tej linii jest wyposażony w małokalibrowe działa główne kal. 128 mm, które charakteryzują się dobrym zasięgiem i balistyką jak na swoją wielkość. Ponieważ pochodzą z Niemiec, działa te mają cechy typowe dla niemieckich niszczycieli, z mocnymi pociskami AP i dobrą penetracją HE, ale niskimi obrażeniami i szansą na podpalenie. Choć efektywność HE może pozostawiać wiele do życzenia, ataki powietrzne zapewnią, iż wrogowie pozostaną w ogniu: długi zasięg, szybki czas przeładunku i relatywnie krótki czas zrzutu bomb oznaczają, iż ogień można niezawodnie rozpalić na wrogich pancernikach i krążownikach, chociaż przez mały rozmiar eskadry będą miały trudności z przebiciem silnej obrony przeciwlotniczej.
Jeśli chodzi o przetrwanie, nowe holenderskie krążowniki lekkie mają kilka asów w rękawie. Dobre ukrycie pozwoli tym okrętom wybierać walki, podczas gdy zwiększona moc silnika i szybki czas odnowienia naprawy zapewnią dłuższe przetrwanie pod ostrzałem wroga. Typowe dla holenderskich jednostek, te okręty mają również mocną obronę przeciwlotniczą. Nie jest jednak wszystko różowe; jak to w przypadku krążowników lekkich, mała pula punktów hitpoints i słaba pancerz oznaczają, iż gdy zostaniesz trafiony, to zaboli!
W walce te okręty sprawdzają się w średnim i długim zasięgu, wykorzystując swoje działa główne i ataki powietrzne do nękania ciężkich okrętów. Dobre ukrycie i zwiększona moc silnika umożliwiają szybkie ataki z korzystnych pozycji i łatwy powrót do ukrycia, gdy ogień wroga staje się zbyt intensywny. Używaj HE w połączeniu z atakami powietrznymi, aby niezawodnie zadawać obrażenia i wzniecać ogień przeciwko celom pod kątem, ale nie zapominaj o korzystaniu z AP; wysokie obrażenia pocisków mogą gwałtownie zwiększyć obrażenia przeciwko nieostrożnym wrogom. Upewnij się, iż współpracujesz z przyjaznymi niszczycielami; bycie dostrzeganym w nieodpowiednim momencie przez wrogiego niszczyciela to szybka droga na dno. Dodatkowo wrogie krążowniki z grubym pancerzem i szybką balistyką pocisków, takie jak radzieckie krążowniki ciężkie, będą twoim naturalnym wrogiem; unikaj walki z tymi okrętami frontalnie.
Ciekawi cię ich charakterystyka i historia? Czytaj dalej!
Holenderski Krążownik Jaarsveld, Tier VIII
Alternatywna wersja niemieckiego projektu krążownika klasy M, uzbrojonego w działa 128 mm o podwójnym przeznaczeniu. Po zakończeniu II wojny światowej okręt mógł zostać przekazany Holandii, aby zrekompensować straty w ich siłach krążowniczych.
Okręt odziedziczył nazwę flagowego okrętu admirała Van Galena z bitwy pod Montecristo (1652).
Parametry okrętu
Punkty wytrzymałości – 31000. Pancerz – 16 mm. Czas trwania pożarów: 30 s. Ochrona torpedowa – 10 %.
Główna bateria – 5×2 128 mm. Zasięg ognia – 15,9 km.
Maksymalne obrażenia pocisku HE – 1350. Penetracja pancerza pocisku HE – 32 mm. Szansa na wywołanie pożaru – 5 %. Prędkość początkowa HE – 830 m/s. Maksymalne obrażenia pocisku AP – 3100. Prędkość początkowa AP – 830 m/s. Czas przeładunku – 5,7 s.
Czas obrotu o 180 stopni – 12,0 s. Maksymalny rozrzut – 143 m. Sigma – 2,00.
Atak powietrzny (HE):
Czas przeładowania – 55,0 s. Dostępne eskadry – 2. Liczba samolotów w atakującej eskadrze – 6. Maksymalny zasięg – 13,5 km. Liczba bomb w ładunku – 5. Maksymalne obrażenia bomb – 5800,0. Zdolność penetracji pancerza – 34 mm. Szansa na wywołanie pożaru – 33 %.
Bomby głębinowe:
Maksymalne obrażenia – 2000,0. Liczba ładunków – 2. Liczba bomb w ładunku – 8. Czas przeładunku – 40,0 s.
Obrona przeciwlotnicza:
5×2 128,0 mm, 12×1 40,0 mm.
Obrona przeciwlotnicza średniego zasięgu: ciągłe obrażenia na sekundę – 546, prawdopodobieństwo trafienia – 90 %, zasięg działania – 3,5 km;
Obrona przeciwlotnicza dalekiego zasięgu: ciągłe obrażenia na sekundę – 88, prawdopodobieństwo trafienia – 90 %, zasięg działania – 5,8 km;
Liczba eksplozji w salwie – 5, obrażenia w obrębie eksplozji – 1540, zasięg działania 3,5 – 5,8 km.
Maksymalna prędkość – 34,0 węzła. Promień skrętu – 670 m. Czas zmiany kierunku – 8,3s.Wykrywalność na powierzchni – 11,5 km. Wykrywalność w powietrzu – 7,2 km. Wykrywalność po strzelaniu z głównych dział w dymie – 5,2 km.
Dostępne materiały eksploatacyjne:
1 slot – Grupa naprawczo – ratunkowa (Czas trwania 5 s; Czas przeładunku 60 s; Sprzęt nieograniczony)
2 slot – Doładowanie silnika (Czas trwania 120 s; Maksymalna prędkość +8%; Czas przeładunku 120 s; Liczba ładunków 3)
3 slot – Grupa naprawcza (Czas trwania 28 s; HP na sekundę 155,0; Czas przeładunku 40 s; Liczba ładunków 3)
Holenderski Krążownik Menno Van Coehoorn, Tier IX
Hipotetyczny projekt krążownika lekkiego uzbrojonego w działa o podwójnym przeznaczeniu. Okręt mógł zostać zbudowany w Niemczech w latach 40. XX wieku i przekazany Holandii po II wojnie światowej.
Okręt został nazwany na cześć słynnego holenderskiego dowódcy wojskowego z XVII–XVIII wieku.
Parametry okrętu
Punkty wytrzymałości – 34900. Pancerz – 16 mm. Czas trwania pożarów: 30 s.
Ochrona torpedowa – 10 %.
Główna bateria – 5×2 128 mm. Zasięg ognia – 16,5 km.
Maksymalne obrażenia pocisku HE – 1350. Penetracja pancerza pocisku HE – 32 mm. Szansa na wywołanie pożaru – 5 %. Prędkość początkowa HE – 960 m/s.
Maksymalne obrażenia pocisku AP – 3100. Prędkość początkowa AP – 960 m/s.
Czas przeładunku – 5,5 s. Czas obrotu o 180 stopni – 10,6 s. Maksymalna rozrzutność – 147 m. Sigma – 2,05.
Atak powietrzny (HE):
Czas przeładunku – 50,0 s. Dostępne loty – 2. Liczba samolotów w atakującej eskadrze – 6. Maksymalny zasięg – 13,5 km. Liczba bomb w ładunku – 5. Maksymalne obrażenia bomb – 5800,0. Zdolność penetracji pancerza – 34 mm. Szansa na wywołanie pożaru – 33 %.
Bomby głębinowe:
Maksymalne obrażenia – 5000,0. Liczba ładunków – 2. Liczba bomb w ładunku – 6. Czas przeładunku – 40,0 s.
Obrona przeciwlotnicza:
5×2 128,0 mm, 12×1 40,0 mm, 2×2 57,0 mm.
Obrona przeciwlotnicza średniego zasięgu: ciągłe obrażenia na sekundę – 686, prawdopodobieństwo trafienia – 90 %, zasięg działania – 4,0 km;
Obrona przeciwlotnicza dalekiego zasięgu: ciągłe obrażenia na sekundę – 70, prawdopodobieństwo trafienia – 90 %, zasięg działania – 6,0 km;
Liczba eksplozji w salwie – 4, obrażenia w obrębie eksplozji – 1540, zasięg działania 3,5 – 6,0 km.
Maksymalna prędkość – 33,0 węzła. Promień skrętu – 660 m. Czas zmiany kierunku – 9,1 s. Wykrywalność na powierzchni – 11,8 km. Wykrywalność w powietrzu – 7,4 km. Wykrywalność po strzelaniu z głównych dział w dymie – 5,4 km.
Dostępne materiały eksploatacyjne:
1 slot – Grupa ratunkowo-naprawcza (Czas trwania 5 s; Czas przeładunku 60 s; Sprzęt nieograniczony)
2 slot – doładowanie silnika (Czas trwania 120 s; Maksymalna prędkość +8%; Czas przeładunku 120 s; Liczba ładunków 3)
3 slot – Grupa naprawcza (Czas trwania 28 s; HP na sekundę 174,5; Czas przeładunku 40 s; Liczba ładunków 3)
Holenderski Krążownik Utrecht, Tier X
Wariant krążowników klasy De Zeven Provinciën, będący dalszym rozwojem z działami o podwójnym przeznaczeniu.
Krążownik nosi nazwę po prowincji w Holandii. Imię to nosiło kilka holenderskich statków żaglowych oraz jeden z krążowników z przełomu XIX i XX wieku.
Parametry okrętu
Punkty wytrzymałości – 37700. Pancerz – 16 mm. Czas trwania pożarów: 30 s.
Ochrona torpedowa – 19 %.
Główna bateria – 6×2 128 mm. Zasięg ognia – 17,0 km.
Maksymalne obrażenia pocisku HE – 1350. Penetracja pancerza pocisku HE – 32 mm. Szansa na wywołanie pożaru – 5 %. Prędkość początkowa HE – 960 m/s.
Maksymalne obrażenia pocisku AP – 3100. Prędkość początkowa AP – 960 m/s.
Czas przeładunku – 5,2 s. Czas obrotu o 180 stopni – 10,6 s. Maksymalna rozrzutność – 150 m. Sigma – 2,05.
Atak powietrzny (HE):
Czas przeładunku – 45,0 s. Dostępne loty – 2. Liczba samolotów w atakującej eskadrze – 7. Maksymalny zasięg – 14,0 km. Liczba bomb w ładunku – 5. Maksymalne obrażenia bomb – 5800,0. Zdolność penetracji pancerza – 34 mm. Szansa na wywołanie pożaru – 33 %.
Ładunki głębinowe:
Maksymalne obrażenia – 5000,0. Liczba ładunków – 2. Liczba bomb w ładunku – 6. Czas przeładunku – 40,0 s.
Obrona przeciwlotnicza:
6×2 128,0 mm, 10×1 40,0 mm, 4×2 57,0 mm.
Obrona przeciwlotnicza średniego zasięgu: ciągłe obrażenia na sekundę – 753, prawdopodobieństwo trafienia – 90 %, zasięg działania – 4,0 km;
Obrona przeciwlotnicza dalekiego zasięgu: ciągłe obrażenia na sekundę – 84, prawdopodobieństwo trafienia – 90 %, zasięg działania – 6,0 km;
Liczba eksplozji w salwie – 5, obrażenia w obrębie eksplozji – 1610, zasięg działania 3,5 – 6,0 km.
Maksymalna prędkość – 35,0 węzła. Promień skrętu – 700 m. Czas zmiany kierunku – 9,5 s. Wykrywalność na powierzchni – 12,0 km. Wykrywalność w powietrzu – 7,4 km. Wykrywalność po strzelaniu z głównych dział w dymie – 5,6 km.
Dostępne materiały eksploatacjyne:
1 slot – Grupa Naprawczo-ratunkowa (Czas trwania 5 s; Czas przeładunku 60 s; Sprzęt nieograniczony)
2 slot – Zwiększona moc silnika (Czas trwania 120 s; Maksymalna prędkość +8%; Czas przeładunku 120 s; Liczba ładunków 3)
3 slot – Grupa naprawcza (Czas trwania 28 s; HP na sekundę 188,5; Czas przeładunku 40 s; Liczba ładunków 3)
Holenderski Krążownik Vrijheid, Tier VIII
Wersja powojenna holenderskiego krążownika lekkiego klasy Eendracht z alternatywną główną baterią, składającą się z automatycznych dział o podwójnym przeznaczeniu 120 mm.
Okręt otrzymał nazwę Vrijheid (Wolność), co jest tradycyjne dla holenderskich statków od czasów żeglugi.
Vrijheid może na pierwszy rzut oka wyglądać podobnie do nowych okrętów w drzewku technologicznym, ale ma kilka kluczowych różnic. Podczas gdy jej siostry koncentrują się na dłuższym zasięgu, Vrijheid jest przeznaczony do walki z bliska. Posiada mniejszą główną baterię składającą się z czterech podwójnych wież 120 mm, co sprawia, iż brakuje jej poprawionej penetracji HE, alpha AP, zasięgu i dobrej balistyki jej rówieśników, ale nadrabia to wysoką wartością obrażeń na minutę i zdolnością do wywoływania pożarów. Główna bateria jest uzupełniona unikalnym atakiem powietrznym, który ma słaby zasięg i małą liczbę samolotów, ale bardzo szybki czas przeładunku oraz możliwość przechowywania do trzech ataków jednocześnie.
Jeśli chodzi o inne cechy, Vrijheid jest bardzo podobny do swoich kuzynów; dobra wykrywalność, obrona przeciwlotnicza i solidny zestaw konsumpcyjnych środków łagodzących słaby pancerz i małą pulę punktów wytrzymałości. Oprócz szybkiego Zespołu Naprawczego, Vrijheid ma dostęp do kilku dodatkowych narzędzi; ulepszone Doładowanie silnika i Generator dymu pomogą w zbliżeniu się do wroga i przetrwaniu ognia przeciwnika.
W bitwie Vrijheid będzie najlepiej funkcjonował w bliskim zasięgu, idealnie przeciwko atakującym celom; zidentyfikuj, gdzie drużyna wroga prawdopodobnie wykona natarcie, i przywitaj ich deszczem pocisków HE i bombami z ataku powietrznego, wystrzelonymi z za osłony. Wyspy będą twoimi przyjaciółmi, a jeżeli żadna nie będzie pod ręką, Generator dymu stworzy twoją własną osłonę. W ostateczności Vrijheid może przetrwać na otwartej wodzie dzięki ulepszonej Doładowanie silnika i Grupie naprawczej, ale nie polegaj na tym; wrogie statki z lepszą balistyką pocisków mogą gwałtownie poradzić sobie z twoim okrętem.
Parametry okrętu
Punkty wytrzymałości – 33400. Pancerz – 16 mm. Czas trwania pożarów: 30 s.
Ochrona torpedowa – 19 %.
Główna bateria – 4×2 120 mm. Zasięg ognia – 14,1 km.
Maksymalne obrażenia pocisku HE – 1850. Penetracja pancerza pocisku HE – 20 mm. Szansa na wywołanie pożaru – 8 %. Prędkość początkowa HE – 940 m/s.
Maksymalne obrażenia pocisku AP – 2100. Prędkość początkowa AP – 940 m/s.
Czas przeładunku – 4,3 s. Czas obrotu o 180 stopni – 15,0 s. Maksymalna rozrzutność – 130 m. Sigma – 2,00.
Atak powietrzny (HE):
Czas przeładunku – 35,0 s. Dostępne loty – 2. Liczba samolotów w atakującej eskadrze – 6. Maksymalny zasięg – 9,5 km. Liczba bomb w ładunku – 5. Maksymalne obrażenia bomb – 5800,0. Zdolność penetracji pancerza – 34 mm. Szansa na wywołanie pożaru – 33 %.
Ładunki głębinowe:
Maksymalne obrażenia – 2000,0. Liczba ładunków – 2. Liczba bomb w ładunku – 6. Czas przeładunku – 40,0 s.
Obrona przeciwlotnicza:
10×2 40,0 mm, 7×1 40,0 mm, 4×2 120,0 mm.
Obrona przeciwlotnicza średniego zasięgu: ciągłe obrażenia na sekundę – 469, prawdopodobieństwo trafienia – 90 %, zasięg działania – 3,5 km;
Obrona przeciwlotnicza dalekiego zasięgu: ciągłe obrażenia na sekundę – 116, prawdopodobieństwo trafienia – 90 %, zasięg działania – 6,0 km;
Liczba eksplozji w salwie – 5, obrażenia w obrębie eksplozji – 1540, zasięg działania 3,5 – 6,0 km.
Maksymalna prędkość – 33,0 węzła. Promień skrętu – 720 m. Czas zmiany kierunku – 9,0 s. Wykrywalność na powierzchni – 11,3 km. Wykrywalność w powietrzu – 7,4 km. Wykrywalność po strzelaniu z głównych dział w dymie – 4,9 km.
Dostępne materiały eksploatacyjne:
1 slot – Grupa Naprawczo-Ratunkowa (Czas trwania 5 s; Czas przeładunku 60 s; Sprzęt nieograniczony)
2 slot – Grupa naprawcza (Czas trwania 28 s; HP na sekundę 167,0; Czas przeładunku 40 s; Liczba ładunków 3)
3 slot – Doładowanie silnika (Czas trwania 60 s; Maksymalna prędkość +20%; Czas przeładunku 100 s; Liczba ładunków 4)
4 slot – Generator dymu (Czas trwania 30 s; Czas działania 124 s; Promień 450,0 m; Czas przeładunku 160 s; Liczba ładunków 3)
Panazjatycki Pancernik Taihang, Tier IX
Pancernik projektu A140-J3, opracowany w Japonii w połowie lat 30. XX wieku. Po II wojnie światowej okręt mógł zostać przekazany ZSRR i zmodernizowany, a następnie, wczesnych latach 50., przekazany Chińskiej Republice Ludowej.
Okręt nazwano na cześć łańcucha górskiego w północno-środkowych Chinach.
Zmęczony uciążliwymi krążownikami, które unikają twoich pocisków na dużym zasięgu? Dokładność i szybka balistyka pocisków to to, czego potrzebujesz, a Taihang na pewno to zapewni. Dla kapitanów zaznajomionych z okrętem Slava, Taihang będzie zbliżony pod względem koncepcji; chociaż jego dokładność na krótkim zasięgu jest tylko przeciętna w porównaniu z jego rówieśnikami, jego unikalny wzór rozrzutu oznacza, iż pociski będą blisko siebie w miarę zwiększania zasięgu. Dodatkowo, wysoka siła rażenia pocisków AP oraz penetracja zapewnia, iż gdy jego pociski trafią, będą bolały. W bliskiej walce Taihang ma w zanadrzu pewien trik; dwa pięciokrotne wyrzutnie torped głębinowych, jedna zamontowana po każdej stronie rufy, zapewnią mu nieco siły w walce wręcz. Oczywiście, jeżeli triki torpedowe zawiodą, możesz gwałtownie znaleźć się na dnie. Powolne obracanie wież, słaby pancerz i niska prędkość sprawiają, iż Taihang na pewno przegra w uczciwej walce. Dodatkowo, stosunkowo słaba obrona przeciwlotnicza uczyni go podatnym, gdy będzie podróżować bez osłony przyjaznych krążowników.
W bitwie Taihang najlepiej sprawdzi się jako snajper w drugiej linii, wykorzystując swoją imponującą balistykę pocisków i dokładność na dużych odległościach, by karać niczego niepodejrzewających wrogów z ponad 16 kilometrów. W razie potrzeby, twoje torpedy głębinowe mogą uratować sytuację w bliskiej walce, ale nie licz na to – walki z wrogimi pancernikami najlepiej unikać. Z powodu swojej wolnej prędkości, najważniejsze będzie baczne obserwowanie minimapy i rozmieszczenia twojej drużyny; staraj się wykorzystać pozycje przyjaznych pancerników do stworzenia ognia krzyżowego i upewnij się, iż pozostajesz blisko krążowników i niszczycieli. jeżeli zostaniesz w wrażliwej pozycji, wrogie krążowniki będą stanowiły śmiertelne zagrożenie z powodu lekkiego pancerza pokładu i burt o grubości 32 mm.
Parametry okrętu
Punkty wytrzymałości – 80700. Pancerz – 32 mm.
Ochrona torpedowa – 37 %.
Główna bateria – 4×2 406 mm. Zasięg ognia – 21,7 km.
Maksymalne obrażenia pocisku HE – 5800. Penetracja pancerza pocisku HE – 68 mm. Szansa na wywołanie pożaru – 40 %. Prędkość początkowa HE – 830 m/s.
Maksymalne obrażenia pocisku AP – 12100. Prędkość początkowa AP – 830 m/s.
Czas przeładunku – 30,0 s. Czas obrotu o 180 stopni – 56,3 s. Maksymalna rozrzutność – 222 m. Sigma – 1,90.
Atak powietrzny (DC):
Czas przeładunku – 30,0 s. Dostępne loty – 2. Liczba samolotów w atakującej eskadrze – 1. Maksymalny zasięg – 10,0 km. Liczba bomb w ładunku – 2. Maksymalne obrażenia bomb – 4200,0.
Wyrzutnie torpedowe – 2×4 533 mm:
Wyposażone w torpedy głębokowodne, które nie mogą trafić w niszczyciele i okręty podwodne.
Maksymalne obrażenia – 17933. Zasięg – 10,0 km. Prędkość – 62 węzły. Czas przeładunku – 131 s. Czas obrotu wyrzutni o 180 stopni – 7,2 s. Wykrywalność torped – 0,8 km.
Artyleria dodatkowa:
3×3 152,0 mm, zasięg – 7,0 km.
Maksymalne obrażenia pocisku HE – 2200. Szansa na wywołanie pożaru – 12 %. Prędkość początkowa HE – 823 m/s.
8×2 100,0 mm, zasięg – 7,0 km.
Maksymalne obrażenia pocisku HE – 1400. Szansa na wywołanie pożaru – 6 %. Prędkość początkowa HE – 895 m/s.
Obrona przeciwlotnicza:
12×4 25,0 mm, 18×2 25,0 mm, 12×4 37,0 mm, 8×2 100,0 mm.
Obrona przeciwlotnicza krótkiego zasięgu: ciągłe obrażenia na sekundę – 403, prawdopodobieństwo trafienia – 70 %, zasięg działania – 3,1 km;
Obrona przeciwlotnicza średniego zasięgu: ciągłe obrażenia na sekundę – 238, prawdopodobieństwo trafienia – 75 %, zasięg działania – 3,5 km;
Obrona przeciwlotnicza dalekiego zasięgu: ciągłe obrażenia na sekundę – 137, prawdopodobieństwo trafienia – 75 %, zasięg działania – 5,8 km;
Liczba eksplozji w salwie – 6, obrażenia w obrębie eksplozji – 1400, zasięg działania 3,5 – 5,8 km.
Maksymalna prędkość – 28,2 węzła. Promień skrętu – 880 m. Czas zmiany kierunku – 17,1 s. Wykrywalność na powierzchni – 16,9 km. Wykrywalność w powietrzu – 13,0 km. Wykrywalność po strzelaniu z głównych dział w dymie – 16,9 km.
Dostępne materiały eksploatacyjne:
1 slot – Grupa Naprawczo-Ratunkowa (Czas trwania 15 s; Czas przeładunku 80 s; Sprzęt nieograniczony)
2 slot – Grupa naprawcza (Czas trwania 28 s; HP na sekundę 403,5; Czas przeładunku 80 s; Liczba ładunków 4)
Wszystkie statystyki są podane bez modyfikatorów załogi i usprawnień, ale z najlepszymi dostępnymi modułami. Statystyki mogą ulec zmianie podczas testów.