Odcinek 77. to spojrzenie w kierunku zawsze przyspieszającym bicie programistycznych serc.
Moim i Waszym Gościem jest Jacek Wesołowski. Jacek od dawna pracuje w branży, przez którą wielu programistów zostało programistami. Czyli? Klepie CRMy!!! <crickets> Nie no… Jacek robi w gamedev oczywiście! Jednak nie zajmuje się kodowaniem gier. Jego zadaniem jest sprawienie, żeby gra była… grywalna. A na Twitterze jako @jzillw.
Tematem rozmowy jest to, czym Jacek zajmuje się na co dzień: projektowanie gier. I to gier, które większość z Was na pewno zna! Dowiecie się jak to się dzieje, iż jedna gra wciąga na całe tygodnie, podczas gdy inne to tylko “MEH”? Jak wygląda kooperacja projektanta z programistami? Kto co robi i “kogo ile” potrzeba w zespole? Dlaczego praca nad grami wygląda inaczej niż nad aplikacjami biznesowymi i co jest największą bolączką teamów tworzących hity? I… wiele więcej! Cud-miód.
Z niniejszym odcinkiem powiązany jest bardzo interesujący projekt. Jacek pisze książkę “Projektowanie Przeżyć“, w której to w szczegółach wprowadzi nas w ten magiczny świat.
Inicjatywę można wesprzeć w akcji crowd-fundingowej na portalu PolakPotrafi. Zachęcam do zapoznania się i dorzucenia swojej cegiełki! Ja już pierwszego dnia wybrałem paczuszkę dla siebie:
PLAY!
Zasubskrybuj podcast (e-mail, iTunes) lub ściągnij ten odcinek w mp3.
Linki:
- Kampania crowdfundingowa książki “Projektowanie przeżyć”: https://polakpotrafi.pl/projekt/projektowanie-przezyc
- DevTalk#17 – O gamedev z Przemysławem Czatrowskim: https://devstyle.pl/2015/06/01/devtalk17-o-gamedev-z-przemyslawem-czatrowskim/
- Unity Engine: https://unity3d.com
Koniecznie zostaw komentarz: jak Ci się podoba odcinek?
Nie zapomnij też dołączyć do społeczności DevTalk na Facebooku i Twitterze :)!
Zapisz się również na Newsletter, aby nie przegapić żadnego odcinka!
Muzyka wykorzystana w intro:
“Misuse” Kevin MacLeod (incompetech.com)
Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/