Witam w 97. odcinku DevTalk. Dziś wracamy do tematu już dwukrotnie poruszanego na łamach podcastu, czyli gamedevu!
Tym razem jednak spróbujemy podejść do niego od jeszcze innej strony. Tworzenie gier to nie tylko pracowanie nad wysokobudżetowymi projektami na PC i konsole. Dzisiaj największym rynkiem tego typu aplikacji są użytkownicy urządzeń mobilnych. O tworzeniu gier na wszelkiego rodzaju telefony i tablety (tak pamiętam, iż pozostało Nintendo Switch, ale to inna para kaloszy) będzie mowa w obecnym odcinku.
Tym razem do rozmowy zaprosiłem Weronikę Ślusarczyk – programistką gier mobilnych. Pracuje głównie w środowisku Unity w C#. Swoje dzieciństwo spędziła grając w gry, jednocześnie interesując się mocno historią sztuki. Miało to ogromny wpływ na chęć spełniania dalej młodzieńczych marzeń. w tej chwili najlepiej czuję się ogarniając gameplay.
Jeśli interesują Cię tajniki tworzenia gier mobilnych, realia pracy w gamedev czy takie ciekawostki jak sztuczki stosowane przez twórców gier by nam – graczom – grało się “lepiej” to… zapraszamy!
Czekam na Twoje gwiazdki i opinie na iTunes! To bardzo motywuje :). Dzięki!
I… PLAY!!
Zasubskrybuj podcast (e-mail, iTunes) lub ściągnij ten odcinek w mp3.
Linki:
- Weronika
- LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/werslusarczyk
- Instagram:
- gra powstająca przy udziale Weroniki “Space Pioneer”
- strona firmowa
- AppStore
- Google Play
- DevTalk
- Portal z ofertami pracy
- Sztuczki designerów wpływające na przyjemność rozgrywki (Twitter)
- Wstydliwe workaroundy (Twitter)
- Książka: “Krew, pot i piksele. Chwalebne i niepokojące opowieści o tym, jak robi się gry” Jason Schreier
- silniki
Koniecznie zostaw komentarz: jak Ci się podoba odcinek?
Nie zapomnij też dołączyć do społeczności DevTalk na Facebooku i Twitterze :)!
Zapisz się również na Newsletter, aby nie przegapić żadnego odcinka!
Muzyka wykorzystana w intro:
“Misuse” Kevin MacLeod (incompetech.com)
Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/