Dlaczego Blizzard mierzy “tankowatość” w Overwatch 2?

ittechblog.pl 2 dni temu
Zdjęcie: overwatch 2


Deweloperzy Overwatch 2 wracają z nowymi informacjami dotyczącymi roli tanków w grze. Po zakończeniu sezonu 8 gracze zgłaszali problemy z wytrzymałością tanków. Czy dziś jest lepiej?

Tankowatość w Overwatch 2

Po dłuższej przerwie deweloperzy Overwatch 2 wracają z ważnymi informacjami dotyczącymi roli tanków w grze. Odkąd zakończył się sezon 8, wielu graczy zauważyło, iż tanki mają trudności z utrzymaniem się na polu bitwy. Deweloperzy zgadzają się z tymi spostrzeżeniami i przyznają, iż tanki nie są w najlepszej kondycji od czasu wprowadzenia zmian w okresie 9.

Jednym z problemów jest to, iż tanki nie wydają się wystarczająco “tankowate”, co powoduje, iż bohaterowie wsparcia muszą skupiać się wyłącznie na nich, aby utrzymać ich przy życiu. To ogranicza zarówno możliwości tanków, jak i wsparcia. W odpowiedzi na te problemy, zespół deweloperów wprowadził nowy wskaźnik “tankowatości”, który mierzy liczbę zgonów bohatera w stosunku do oczekiwanej liczby zgonów. Zarówno dane wewnętrzne, jak i opinie graczy potwierdzają, iż tanki potrzebują wzmocnień.

Czytaj też: Czy Darkest Dungeon 2 zawiedzie też na konsolach?

Sezon 9 przyniósł zmiany, które sprawiły, iż większość bohaterów stała się mniej wytrzymała, co było celowym działaniem w celu zmniejszenia obrażeń i leczenia. Jednakże, tanki zostały dotknięte bardziej niż inne role, mimo iż wprowadzone modyfikacje, takie jak redukcja obrażeń od strzałów w głowę, nie przyniosły oczekiwanych rezultatów.

Deweloperzy planują kolejne zmiany, które mają zwiększyć “tankowatość” wielu bohaterów. Zamiast szerokich zmian systemowych, zamierzają skupić się na indywidualnych modyfikacjach bohaterów, aby wzmocnić ich unikalne cechy. Przykładem może być zwiększenie wytrzymałości tarczy Reinhardta. Te zmiany są priorytetem zespołu ds. balansu i mają zostać wprowadzone w połowie sezonu 11 lub w okresie 12.

Równowaga w grze jest skomplikowana i nie zależy tylko od współczynnika zwycięstw bohaterów. Deweloperzy biorą pod uwagę wiele czynników, takich jak poziom umiejętności graczy, region, platforma oraz indywidualne statystyki. Decyzje są również kierowane przez cele projektowe i postrzeganie przez społeczność. Różne postacie są inaczej odbierane przez graczy, co wpływa na sposób, w jaki deweloperzy podchodzą do balansu.

Czytaj też: 11 lipca odkryjecie coś nowego w World of Warcraft

W pierwszych dniach sezonu 11 żadna z postaci tanków nie dominuje wyraźnie. Bohaterowie tacy jak D.Va, Sigma, Winston, Królowa Junkertown, Reinhardt i Zaria mają współczynnik zwycięstw w granicach 50-55%. W roli natarcia przoduje Fara z 58%, a Żniwiarz i Mei osiągnęli odpowiednio 55% i 50%. W roli wsparcia Illari zanotowała największy wzrost do 55%.

Deweloperzy pracują nad wieloma zmianami, aby poprawić wrażenia z gry dla tanków. Dążą do tego, aby każdy bohater miał swoją unikalną tożsamość i był przydatny w rywalizacji. niedługo mają pojawić się bardziej szczegółowe informacje na temat nadchodzących zmian. Gracze mogą spodziewać się nowych aktualizacji, które mają na celu poprawę balansu i satysfakcji z gry.

Idź do oryginalnego materiału