Dlaczego Innersloth od Among Us finansuje Twoją kolejną ulubioną grę niezależną

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Dyrektor generalny Innersloth, Forest Willard, wiedział o tym niemal natychmiast po Wśród nas‘ przełomowy sukces w 2020 r., iż Innersloth miał zasoby, aby wspierać innych deweloperów i gry. „Pomysł narodził się, gdy usłyszeliśmy o kilku grach, które już miały wydawców, ale miały problemy i szukały niezależności” — powiedział Willard. „Z jasnej strony, zawsze były one naprawiane dzięki negocjacjom między wydawcą a deweloperami! Nigdy nikogo nie wykupiliśmy. Ale potem zobaczyliśmy Mars First Logisticspomyślałem, iż to fajne i na tyle dobrze zrozumiałem plan biznesowy, iż go podpisałem.”

Chociaż Wśród nas jest kluczowa dla możliwości dewelopera Innersloth w zakresie finansowania innych niezależnych gier, to gra innego studia sprawiła, iż ​​inicjatywa finansowa, którą w tej chwili nazywamy Outersloth, weszła w życie: Mars First Logisticssymulator budowy i transportu osadzony na Marsie. Zasadniczo weź Legenda Zeldy: Łzy Królestwa‘s buduje fizykę w kosmosie, a następnie użyj swoich kreacji do transportu ładunków przez planetę. To było wydano w ramach wczesnego dostępu przez samotnego dewelopera Shape Shop w 2023 roku – a kiedy dyrektor ds. komunikacji Willarda i Innersloth, Victoria Tran, zobaczyła Mars First Logisticszmusiło to zespół do opracowania planu biznesowego.

Inwestycja Innersloth w Outersloth tylko wzrosła. 7 czerwca na Summer Game Fest Tran i Willard wyszli na scenę publicznie ogłosić Outersloth i kilka gier, które finansuje. Łącznie jest dziewięć gier — jak dotąd! — w tym gra karciana RPG od Trinket Studio, twórców Brygada Battlechef; I Projekt Dosanastępna gra od Spragnieni zalotnicy deweloper Outerloop Studios. Lista gier Outersloth jest bardzo różnorodna, jeżeli chodzi o gatunek, ale gry te mają to do siebie, iż są stosunkowo niezależne.

„wiemy, kiedy jest dobrze i kiedy wszystko ma sens”

„Zawsze wiedzieliśmy, iż Outersloth będzie na drugim planie w stosunku do Innersloth, więc cały plan polegał na znalezieniu niezależnych twórców, którzy udowodnią, iż nie potrzebują wydawcy oferującego pełną obsługę” — powiedział Willard. „Jeśli chodzi o samą grę, wciąż nie mamy jednej odpowiedzi na pytanie, co pasuje, ale wiemy, kiedy to wydaje się adekwatne i wszystko ma sens”.

Wśród nas jest przez cały czas pierwszym priorytetem Innersloth — więc najważniejsze było ujęcie inicjatywy jako funduszu, a nie wydawcy, powiedział Willard. „Chętnie zapewniamy połączenia i porady, ale to zespoły muszą przejąć kontrolę nad tym, co chcą zrobić i jak! Daje im to swobodę, ponieważ nie chcemy ingerować w ich proces i/lub przejmować ich własności intelektualnej”.

Outersloth korzysta z modelu odzyskiwania i podziału przychodów, aby tworzyć sprawiedliwe umowy dla wspieranych przez siebie deweloperów. Tran powiedział, iż jest to podstawowy sposób prowadzenia działalności w branży gier wideo: Outersloth inwestuje w grę, a następnie odzyskuje tę inwestycję po jej wydaniu, dzieląc się przychodami z deweloperem, dopóki nie zostaną spłacone. Po odzyskaniu tej inwestycji Outersloth pobiera mniejszy procent przez określony czas. Outersloth planuje udostępnić szczegóły procentów umowy „w przyszłości”, powiedział Tran.

Dla większości studiów zdobycie finansowania w ciągu ostatnich dwóch lat było trudne, ale dla zmarginalizowanych deweloperów wydaje się to zadaniem nie do pokonania, którzy otrzymują zdecydowanie najmniej funduszy. Nie jest też tak, iż kiedykolwiek łatwo było zdobyć fundusze; zapewnienie, iż cały zespół programistów będzie mógł utrzymać się z rozwoju, jest jedną z najtrudniejszych części pracy. Teraz pozostało gorzej.

„Jako niezależni twórcy gier wiedzieliśmy, iż jedną z najtrudniejszych rzeczy do zdobycia jest bezpośrednie finansowanie” — powiedział Tran. „Jesteśmy bardzo uprzywilejowani, iż jesteśmy w takiej pozycji i mamy oczy zwrócone na nas, więc mieliśmy nadzieję, iż uda nam się stworzyć coś, co, miejmy nadzieję, zainspiruje innych do przekazywania tego dalej, gdziekolwiek mogą i cokolwiek to dla nich znaczy. Udało nam się to tylko dzięki pomocy naszych kolegów i graczy z branży, więc wydawało się słuszne, aby pomóc tam, gdzie mogliśmy”.

W ciągu ostatnich dwóch lat branża gier wideo nie tylko doświadczyła spadku finansowania, ale także ogromnej liczby zwolnień i zamknięć studiów; więcej ludzie z branży gier wideo zostali zwolnieni w pierwszej połowie 2024 r. niż w całym 2023 r. Niekoniecznie dlatego, iż branża gier wideo radzi sobie źle finansowo. Ludzie w Stanach Zjednoczonych wydał 57,2 miliarda dolarów na gry wideo w 2023 r., co stanowi wzrost z 56,6 mld USD w 2022 r., według Entertainment Software Association i analityka danych Circana. Pytanie dotyczy wydatków w 2024 r., które analityk Circana Mat Piscatella szacuje się, iż spadnie o 2%optymistycznie, lub 10%, pesymistycznie, w wywiadzie dla GamesIndustry.biz. To wszystko oznacza, iż ​​studiom gier wideo jest trudniej niż kiedykolwiek w roku, który został zdefiniowany przez zamknięcia i zwolnienia; nawet studia, których premiery odniosły sukces krytyczny spotkał ten los.

Fundusze takie jak Outersloth pomogą zobaczyć zrównoważoną przyszłość dla przynajmniej niektórych studiów — lub przynajmniej taka jest nadzieja. Żadna z zapowiedzianych gier nie została jeszcze wydana, poza Mars First Logistics w okresie wczesnego dostępu. Outersloth spodziewa się jednak, iż będzie przez cały czas inwestować w gry i przyjmuje zgłoszenia od twórców gier. To ruch, którego nie widuje się często — niezależne studia gier finansują inne niezależne studia gier.

Zazwyczaj fundusze te tworzą więksi deweloperzy i wydawcy: takie jak Microsoft, Google, i Sony. Istnieją także inne inicjatywy finansowania, takie jak fundusz wpływu dziwne duchy Lub Skrzydła Interaktywnektóre szukają konkretnie różnorodności w swoich inwestycjach. Fundusz inwestycyjny Outersloth działa bardziej jak ten drugi; WINGS na przykład wykorzystuje podobny model, w którym dzieli się przychodami w różnych procentach, aż do odzyskania inwestycji, co pozwala deweloperom zachować prawa własności intelektualnej. Różnica polega na tym, iż WINGS oferuje bardziej intensywne wsparcie w zakresie publikacji i rozwoju biznesu; Outersloth szuka deweloperów, którzy są w stanie działać niezależnie, ale są w stanie doradzić, gdy jest to potrzebne.

„Posiadanie zróżnicowanych modeli finansowania i publikacji, które mogą odpowiadać potrzebom deweloperów, to krok we adekwatnym kierunku, a troska o ich zrównoważony rozwój i sukces jest jego podstawową częścią” — powiedział Tran. „Nie chodzi tylko o niezależnych twórców, którzy odnoszą sukces, ale o większe korporacje, które mogą mieć większą elastyczność i zasoby, aby zająć się większą liczbą gier. Ostatecznie droga naprzód polega na tym, aby ludzie troszczyli się o ludzi, a mam nadzieję, iż Outersloth może w tym pomóc”.



Source link

Idź do oryginalnego materiału