Dlaczego towarzysze z Dragon Age: The Veilguard nie będą kontrolowani

1 miesiąc temu
Zdjęcie: Dlaczego towarzysze z Dragon Age: The Veilguard nie będą kontrolowani


BioWare ujawniło, dlaczego Dragon Age: The Veilguard zabraknie kontrolowania towarzyszy, pomimo tego, iż było to kluczową częścią doświadczenia w poprzednich grach. Mimo zmniejszenia liczby towarzyszy w drużynie z trzech do dwóch postaci, deweloper uznał, iż kontrolowanie towarzyszy w Veilguard stało się szkodliwe dla graczy.

Towarzysze stali się integralną częścią doświadczenia w The Veilguard do tego stopnia, iż gracze nie dojdą przez nich do finalnych rozdziałów. Jednak BioWare chce, by gracze wcielili się w rolę nowej grywalnej postaci, Rooka, i skupili się w pełni na jego działaniach.

Dyrektor gry, Corinne Busche, powiedziała iż Dragon Age: The Veilguard jest grą o wiele bardziej wymagającą pod względem akcji na minutę. Jest również bardziej wymagająca technicznie dla gracza. Pełna kontrola nad towarzyszami sprawiłaby, iż gracze pomijaliby najważniejsze aspekty gry. Usunięcie kontroli nad członkami drużyny znacznie zmusza do skupienia uwagi na adekwatnych elementach rozgrywki.

Gracze przez cały czas będą mogli mieć pewien wpływ na to, jak towarzysze zachowują się podczas walki. Busche użyła jako przykład powracającej towarzyszki, Lace Harding, która m.in. priorytetyzuje cele.

Brak kontroli nad postaciami zdecydowanie ma pewne zalety. Towarzysze mogą przez cały czas mieć swoje własne życie i ścieżki w świecie. Będą mieli swoje własne linie fabularne z różnymi złoczyńcami i postaciami rozsianymi po regionach gry. Oczywiście gracze będą mogli nimi podążać, natomiast jeżeli tego nie zrobią, fabuły dodatkowych postaci mogą rozwiązać się same, wpływając na historię i relacje między kompanami w przyszłości.

źródło: playstationlifestyle.net

Idź do oryginalnego materiału