Dlaczego Warhammer 40K musi jak najszybciej dodać Skavenów

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Warhammer 40,000 jest wypchana po brzegi złymi facetami; niemal każda frakcja codziennie popełnia okrucieństwa. Jest frakcja protagonistów, Imperium Człowiekaktóry jest dosłownie najbardziej brutalnym i nieludzkim reżimem, jaki tylko jest możliwy. Kosmiczni Marines Chaosu są zaangażowani w wojnę trwającą 10 000 lat, wykorzystując moce mrocznych bogów do zasilania swoich armii. I oczywiście jest głupi, seksowny Mroczni Eldarzy którzy torturują i rabują swoją drogę przez galaktykę. Ale jest jeden konkretny rodzaj złego faceta, którego brakuje w tym otoczeniu, a ostatnio Warhammer Wiek Sigmara wydanie rzuca to na światło dzienne: żądam, aby Games Workshop dodało Skavenów do 40K, ty tchórze.

Skaveni są od dawna obecni w fantastycznych światach Warhammera, w tym Wiek Sigmaraalternatywny świat fantasy wprowadzony w 2015 roku. Nowa Warhammer Wiek Sigmara Skaventide zestaw pudełkowy — którego przedsprzedaż rozpoczęła się 29 czerwca — stawia czoła Skavenom, żarłocznej hordzie szczuroludzi, którzy drapią do każdych drzwi i każdego wymiaru w nadziei na znalezienie czegoś do zjedzenia, oraz szlachetnym Stormcast Eternals. Wiek Sigmara ma kilku świetnych złoczyńców, takich jak ojciec nekromancji i wszechczasowy nienawistnik Nagash, ale niewielu jest tak kochanych jak Skaveny. Są choćby antagonistami w popularnych grach Vermintide opracowanych przez Fatshark. Nie możesz naprawdę uciec przed Skavenami, a jedyną zaletą jest to, iż są tak zajęci walką ze sobą, iż czasami zapominają o swojej misji całkowitej zagłady.

Skaveny to dwunożne stworzenia, które gromadzą się masowo, co samo w sobie jest oczywiście niebezpieczne, ale fakt, iż mają dobrą znajomość technologii, tylko pogarsza sprawę. W oryginale Bitwy fantasy Warhammerludzkie imperia w dużej mierze zaprzeczały istnieniu Skavenów. (W Altdorfie nie ma szczurów, które czekają, by powstać i obalić ludzkość. To jest śmieszny; chyba po prostu masz jakieś zwidy. Nie zadawaj więcej pytań o gigantyczne szczury, które chodzą jak ludzie.) Czczą istotę Chaosu zwaną Wielkim Rogatym Szczurem, który nie jest dosłownym szczurem, ale metafizyczną manifestacją wszystkiego, co szczuropodobne.

Wielki Rogaty Szczur ma futrzany palec w wielu różnych ciastach, ale jego głównym celem jest po prostu utrzymanie reszty swojej hordy zorganizowanej i skupionej. W legendzie Wiek Sigmaramagiczna apokalipsa zniszczyła tradycyjną krainę fantasy Bitwy fantasy Warhammera sceneria jest bardziej multiwersum. Jest osiem królestw śmiertelników, a następnie warstwy podkrólestw i alternatywnych rzeczywistości. Jedną z nich jest dom Skavenów, Blight City. Skaveny zorganizowały się w 13 klanów i wygryzły dziury w każdym z ośmiu królestw. Każdy Skaven uważa się za najlepszego szczura w okolicy, co prowadzi do wielu zdrad, podstępów i kłótni.

Skaveni są znani z używania warpstone, niezwykle potężnego kryształu utworzonego z czystej energii Chaosu, do zasilania technologii, która jest bardzo niestabilna — ale również świetna do zabijania. Jasne, kilkadziesiąt szczurów może eksplodować w drobną mgiełkę, gdy poprawnie ustawi się danego McGuffina, ale to niewielka cena za niezwykle potężne działo automatyczne lub dalekosiężne urządzenie komunikacyjne.

Ale po co mielibyśmy chcieć frakcji rozumnych szczurów w ponurym mroku dalekiej przyszłości? Cóż, wspomnieliśmy o tym warpstone. Ale także? Wielki Rogaty Szczur to dość poważna sprawa. Tradycyjnie, światy Warhammera mają czterech bogów Chaosu: brutalnego Khorne’a, intrygującego Tzeentcha, zachwyconego Slaanesha i kochającego zarazę Nurgle’a. W Wiek SigmaraWielki Rogaty Szczur jest również przy stole, co jest wyczynem, którego wielu próbowało, ale nikt nie zdołał. Więc dlaczego nie w pełni podnieść Skavenów do wielkiej ligi science fiction?

Jako frakcja, Skaveni są w interesującym miejscu ze względu na ich wrodzoną dwoistość. Z jednej strony są grupą głupich małych facetów, którzy biegają i wygłupiają się. Z drugiej strony są przerażającymi stworzeniami, które nie chcą niczego bardziej, niż cię obdzierać ze skóry, a następnie obgryzać twoje kości. Odcinek Hammer and Bolter, zwykle dostępny jako część usługi subskrypcyjnej Warhammer Plus, został niedawno udostępniony na YouTube. Pokazuje, jak trudne jest polowanie na Skaveny.

Co gorsza, ostatnie wydarzenia w historii Wiek Sigmara postawili Skavenów w ofensywie. Nie zadowalają się już napadami i grabieżami z daleka. Archaon Everchosen, jeden z głównych antagonistów Wiek Sigmarapołączył siły z Wielkim Rogatym Szczurem, aby teleportować pod-krainę Blight City do rzeczywistości. Ogromny kawałek Blight City pojawił się w krainie Aqshy, jednej ze śmiertelnych krain, podczas wydarzenia zwanego Vermindoom.

Dla kontekstu wyobraź sobie, iż widzisz kilka nor wygryzionych przez szczury w fundamencie swojego domu. Prawdopodobnie byłbyś mocno zaniepokojony, zmuszony do rozstawienia pułapek i wezwania eksterminatora. Teraz wyobraź sobie, iż szczury przedostały się przez płytę gipsowo-kartonową i zajęły główną sypialnię. niedługo możesz znaleźć się zabarykadowany w piwnicy, mając nadzieję, iż szczury zadowolą się plądrowaniem twojej lodówki w poszukiwaniu sera.

Nie jest chyba zaskoczeniem, iż Skaveny są tak popularne, iż fani regularnie domagają się, aby pojawiły się również w Warhammer 40,000. Pozwólcie, iż dołączę do nich w słowach: Proszę, Games Workshop, pozwólcie, aby armia szczurów pojawiła się w dalekiej przyszłości science fiction 40K jako coś więcej niż tylko rzadki epizod. Na to zasługujemy. Niektórzy antagoniści są niuansowani i mamy widzieć odbicia samych siebie w ich własnych moralnych niedociągnięciach. Inni to gigantyczne, śmierdzące szczury z ogromną armatą, i to jest świetne. Nie potrzebują choćby statków kosmicznych — szczury są w końcu niesławne z tego, iż podczepiają się do statków. Dlaczego nie Space Hulk?

Ja osobiście chętnie zgiąłbym kolano przed naszymi nowymi szczurzymi władcami z gatunku science-fiction — pod warunkiem, iż Games Workshop zdoła zredukować przyzwoitą armię o wartości 2000 punktów do rozsądnej liczby miniatur.



Source link

Idź do oryginalnego materiału