Dlaczego wirusowy kliker Banana przez cały czas dominuje na liście najlepszych gier na Steamie

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Od czerwca jedna z najpopularniejszych gier na Steamie w ogóle nie jest grą: Wystarczy kliknąć banana aby liczba wzrosła.

W szczytowym momencie grę, zwaną Bananotwarte na ich komputerach. Co jakiś czas, Banan upuszcza przedmiot Steam do ekwipunku gracza — jeden z dziesiątek specjalnie ozdobionych bananów. Wystarczy klikać co jakiś czas, aby uzyskać te sporadyczne dropy, więc wszyscy ci gracze niekoniecznie aktywnie klikali swoje banany, ale po prostu mieli otwarty program. Chociaż Banan’Mimo iż liczba graczy grających jednocześnie spadła o setki tysięcy, gra nie spadła z pierwszej piątki najpopularniejszych gier na Steamie, ze średnią liczbą ponad 300 000 graczy w dowolnym momencie.

Dlaczego jest popularna? Ponieważ banany mają wartość na Steamie. W wywiadzie dla Polygon, menedżer społeczności Hery powiedział, iż to w zasadzie legalny „nieskończony błąd pieniężny”. Większość bananów jest warta grosze, ale przez cały czas są to grosze, które można wydać w sklepie Steam. Wiele z rzadszych bananów jest w tej chwili sprzedawanych za około sto dolarów, podczas gdy kilka bananów sprzedawało się za tysiące. Hery powiedział również Polygon, iż kiedy gra zaczęła się rozwijać, spora część jednoczesnych użytkowników to były boty, co prawdopodobnie pomogło grze w szybkim wzroście na listach przebojów Steam. Ale kiedy ludzie o tym wiedzieli, dużo Zaangażowało się także wielu prawdziwych graczy.


Obraz: Kazis za pośrednictwem Pony, Sky, AestheticSpartan, O’Brian

BananSukces zainspirował falę naśladowców: teraz możesz klikać na tyłki, zegarki, koty, psy, maliny, mleko i melony. Założenie jest takie samo dla wszystkich tych gier — generują przedmioty w ekwipunku Steam o różnej rzadkości. Pieniądze, które można zarobić, są znikome, ale przez cały czas są to pieniądze, które można wydać w sklepie Steam. Są co najmniej cztery tuziny tego typu gier klikerowych dostępnych było w dużej mierze za darmo na Steamie, ale to nie było Banan który zapoczątkował trend. To było jajkoktóry został wydany w lutym. Jego trajektoria — podobnie jak w przypadku innych kopii — jest podobna do BananLudzie zaczęli grać jajko jako mem (darmowe pieniądze!) przyciągający więcej osób co do cholery czynnik tego wszystkiego, na dodatek do botów. Te gry są w dużej mierze nieszkodliwe, chyba iż faktycznie wydajesz setki na ubranego banana, myśląc, iż przyniesie ci to tysiące dolarów, jak NFT niebędący blockchainem.

Wzrost popularności Banan Według Keega, który pracuje nad grą, było to „wstrząsające” dla zespołu programistów Banan‘s social media i również community management, który rozmawiał z Polygon przez wiadomość Discord. „Z małej, zabawnej społeczności, gdzie wszystko było tylko dla zabawy i żartów, przeobraziło się w ogromną społeczność, w której każdy szukał problemów. [That means] trzeba się wtedy martwić [copyright]ludzie myślą, iż gra to oszustwo, a nieunikniona garstka trolli i toksycznych osób przedostaje się do społeczności”.

NA BananWspinaczka i szczyt, deweloperzy zostali oskarżeni o wiele rzeczy: Czy to jakiś rodzaj oszustwa? Projekt NFT? Czy zawiera złośliwe oprogramowanie? Czy jest wspierany przez boty? Odpowiedź deweloperów na wszystkie te pytania — z wyjątkiem botów — brzmi: nie. Nie zawsze było to gładkie (zespół usunął dewelopera z projektu z powodu różnych zarzutów oszustwa), ale Banan nie jest oszustwem.

Znudziły Ci się banany? Spróbuj kliknąć croissantaZdjęcie: Joss/Limsod Games

„Ogólnie rzecz biorąc, ludzie myślą, iż jesteśmy w [it] dla pieniędzy, sławy, myślą, iż to oszustwo lub słyszeli błędne przekonania od innych ludzi”, powiedział Keeg. „Nie interesują nas pieniądze. Chcieliśmy stworzyć grę, która rozśmieszy ludzi, gdy wleci do ich kolejki odkryć. Zadziałało. Na świecie dzieje się wiele okropnych rzeczy, ale obiecuję, iż to nie jest jedna z nich. Jestem całkowicie transparentny, podłącz mnie do testu na wykrywaczu kłamstw lub innego środka, aby powiedzieć prawdę, a powiem ci to samo. Kochamy naszą społeczność, uwielbiam rozmawiać ze sceptykami, a najbardziej doceniam tych, którzy zostali z nami”.

Ale przez cały czas jest mnóstwo botów, podobnie jak w przypadku wielu innych gier na Steam, w tym Counter Strike globalna ofensywa I Team Fortress 2 — Własna gra Valve. (To większy problem w przypadku gier takich jak Team Fortress 2 Lub Counter Strike globalna ofensywa ponieważ mają wpływ na innych graczy — boty wypełniają lobby, aby zdobywać przedmioty.) Keeg oszacował, iż 40% Banan’Aktualna baza użytkowników to boty. W chwili pisania, Banan ma ponad 450 000 graczy, więc jest to około 180 000 botów uruchamiających grę tylko dla dropów. Keeg powiedział, iż wyeliminowali wiele botów, ale to przez cały czas problem, jeżeli chodzi o ocenę faktycznej popularności gry. jeżeli szacunki Keega są poprawne, oznacza to, iż jest 270 000 rzeczywistych graczy uruchamiających Banan obecnie, co pozwoliłoby mu utrzymać się na trzeciej pozycji wśród graczy grających jednocześnie, przed Pierścień Eldena. Ponownie, Banan nie wymaga ciągłego klikania — tylko od czasu do czasu. Więc możesz mieć Banan otwarty, wykorzystujący tak mało zasobów, iż można by pracować lub grać w inną grę — Pierścień Eldenana przykład.

„haha bananowy śmieszny klik klik klik”

Twórcy gry skupiają się na aktualizacjach, takich jak tworzenie przedmiotów, tajemnicze sprawy i zmiany w puli przedmiotów, zgodnie z aktualizacją na Steamie. Pracowali również nad nowymi bananami, jednocześnie usuwając stare, oparte na materiałach objętych prawami autorskimi — jeden banan, Amazin’Horsenana, został użyty Borsuki animator i twórca MrWeel’s Amazing Horse art bez pozwolenia. Został on zastąpiony. Zespół zrekrutował również graczy do miksu, dając innym możliwość zarobienia pieniędzy Banany; korzystając z Warsztatu Steam, ludzie mogą przesyłać własne grafiki przedstawiające banany. Społeczność głosuje nad tym, co zostanie przyjęteSprzedane banany przynoszą twórcy 25% ze sprzedaży, co w przeliczeniu daje 25 centów. Banan sklep z przedmiotami. BananOd samego początku gra miała dość aktywną społeczność grafików na Discordzie, ale ta zmiana oznacza, iż ​​inni również będą mogli skorzystać z wirusowego sukcesu gry.

„Wszyscy zaprzyjaźniliśmy się dzięki temu projektowi i ostatecznie myślę, iż dało to ludziom trochę wytchnienia od szaleństwa, które dzieje się na świecie” — powiedział Keeg. „Wiem, iż reputacja niektórych osób z pierwotnego zespołu nie była najlepsza, ale po tym, jak się z nimi rozprawiłem, naprawdę jestem dumny z całego zespołu za to, iż naciskał, aby uczynić grę lepszą. Pierwotny projekt był po prostu haha ​​bananowy zabawny klik klik klik. Teraz, gdy nawiązaliśmy współpracę z Razer, zaczynamy współpracować z influencerami mediów społecznościowych, takimi jak Ricky Berwick, w celu nawiązania współpracy, to surrealistyczne.



Source link

Idź do oryginalnego materiału