Nie ma nic podobnego do Dooma, zwłaszcza po tym, jak ostatnie wydania pokazały, iż seria odrodziła się jako szybka strzelanka arcade, która nie bała się pomalować miasta na czerwono demoniczną krwią. Niedawno ujawniono nową odsłonę serii i tym razem Doom: The Dark Ages pozwoli graczom stworzyć średniowieczną masakrę, gdy zmierzą się z armiami potępionych. Mroczna fantazja z przesadnym arsenałem i metalową ścieżką dźwiękową, plotki o prequelu Dooma zaczęły pojawiać się w 2023 roku po wycieku dokumentów sądowych, a gra miała roboczy tytuł Doom: Year Zero. Teraz, gdy jest już dostępna, przyjrzyjmy się bliżej wszystkiemu, co do tej pory wiemy o Doom: The Dark Ages.
Kiedy ukaże się Doom: The Dark Ages?
Na Argent D'Nur rozpęta się piekło. Jak ujawniono podczas Xbox Games Showcase 2024, Doom: The Dark Ages zostanie wydany w 2025 roku.
Doom: The Dark Ages platformy
Doom: The Dark Ages będzie mieć wydanie multiplatformowe na PC, Xbox Series X|S i PS5. Microsoft jest właścicielem serii, ale będzie przez cały czas wydawać nowe wpisy w serii na konkurencyjnych systemach, takich jak PS5. Jest to gra first-party dla Microsoftu, więc powinna być również dostępna w Game Pass.
Czy Doom: The Dark Ages będzie ulepszony na PS5 Pro?
Liczba gier z etykietą PS5 Pro Enhanced jest na razie niewielka, a Doom: The Dark Ages nie znajduje się w tej chwili na tej liście. Gry opracowane przez Id Software są zwykle jednymi z najlepszych w swojej klasie, jeżeli chodzi o grafikę, a następny Doom z pewnością mógłby skorzystać z dodatkowej mocy tego systemu, jeżeli zostanie zoptymalizowany pod kątem konsoli Sony z najwyższej półki.
Doom: The Dark Ages – historia, sceneria i postacie
Doom Slayer powraca i prezentuje futrzany styl. Doom: The Dark Ages łączy ze sobą oryginalne gry z lat 90. i te wydane w latach 2010., Doom (2016) i Doom Eternal. Zgodnie z informacjami z poprzednich gier, Doom Guy trafił do świata Argent D'Nur, domu Nocnych Strażników, i został zmuszony do walki w ringu gladiatorów po tym, jak został zniewolony. Po udowodnieniu swojej wartości w walce, Doom Slayer dołączył do Nocnych Strażników, tuż przed inwazją Piekła na Argent D'Nur. To właśnie tutaj The Dark Ages ma potencjał, aby opowiedzieć jeden z bardziej ekscytujących rozdziałów sagi Doom, ponieważ zgodnie z informacjami z historii, Doom Guy został wzmocniony technologią Maykr w ostatniej próbie powstrzymania armii Piekła. Kiedy Strażnicy Nocy odkryli, iż zostali zdradzeni przez Maykrów, którzy stanęli po stronie Piekła, aby wykorzystać konflikt do generowania Energii Argentu, wojownicy i Doom Guy wyruszyli na samobójczą misję do Piekła, aby pokrzyżować plany Maykrów. Wiemy, iż przeżył tylko Doom Guy, który spędził wieczność w Piekle i stał się legendarnym Zabójcą Zagłady.
Rozgrywka w Doom: The Dark Ages
Podobnie jak w przypadku innych gier Doom, podstawowa walka w The Dark Ages to czysta akcja typu run-and-gun. Gra ma wyraźne poczucie energii pchania do przodu, inspirowane oryginalnymi grami Doom, według reżyserów The Dark Ages Hugo Martina i Marty'ego Strattona. „Na początku projektu wszyscy wracają i grają w oryginalnego Dooma” — powiedział Stratton. „W tej oryginalnej grze było tak wiele rzeczy, które nas napędzały… To zawsze ta ewolucja, ale jest po prostu tak wiele DNA, choćby w sposobie, w jaki się rozwijamy i w wielkości naszego zespołu. Kiedy rozmawialiśmy o tym, czym jest Doom [in development]było to bardzo podobne do zapożyczenia tych pomysłów z oryginalnego Dooma i Dooma 2. Wraz z rozwojem marki i ewolucją pomysłów w historii i wszystkich różnych mechanikach rozgrywki… to niesamowite, iż kiedy grasz w tę grę, myślisz sobie: „to jest niewiarygodne”. „Reżyserzy wyjaśnili również, w jaki sposób wolniej poruszające się pociski w tej grze nawiązują do dwóch pierwszych tytułów Doom”. „Myślę, iż w oryginalnym Doomie, w początkowych godzinach, wszyscy pamiętamy diabły lub żołnierzy wystrzeliwujących wolno poruszające się pociski… i uderzają mocno” — wyjaśnił Martin. „A jeżeli zostaniesz trafiony jednym z nich, będziesz miał duże kłopoty… Tu właśnie pojawia się ruch. Zamiast budować wielopoziomową arenę… jeżeli ją uziemimy, spowolnimy pociski, sprawimy, iż uderzą o wiele mocniej i stworzymy wzory w przestrzeni, to będzie to siłownia w dżungli, przez którą będziesz się przemieszczał”. Czego jeszcze nie widzieliśmy, to jak będzie działać gospodarka zdrowia i amunicji w The Dark Ages. Doom z 2016 roku zmusił graczy do używania konkretnych narzędzi i ruchów, aby zebrać to, czego potrzebowali od swoich wrogów, a Doom Eternal zbudował na tym pomyśle system akcji, pił łańcuchowych, miotaczy ognia i mieczy. To była zabójcza kombinacja rytmu i szybkości, a będzie ciekawie zobaczyć, jak nacisk Dooma na rozrywanie i rozrywanie wrogów rozwinie się w The Dark Ages.
Broń Doom: The Dark Ages
Doom Slayer ma zabawny nowy arsenał broni do zabawy. Niektóre z najlepszych arsenałów w grach wideo można znaleźć w grach Doom, a The Dark Ages wygląda na gotowe, aby kontynuować tę tradycję oburzającej siły ognia. Do tej pory widzieliśmy charakterystyczną superstrzelbę Doom Slayera, karabin szturmowy strzelający plazmą, karabin, który strzela kołkami kolejowymi, i broń, która rozdrabnia czaszki i zamienia je w śmiercionośne kawałki odłamków o dużej prędkości. Oficjalnie nazywa się to Skullcrusher, ale nieoficjalnie nazywamy to naszym headcannon.
Doom: Tarcza Mrocznych Wieków
Nawet najtwardsze demony będą zmuszone ustąpić tarczy. Co ciekawe, w The Dark Ages Doom Slayer będzie również władał tarczą w walce, co dowodzi, iż najlepszą obroną jest metalowa piła tarczowa, którą można rzucać przez demony, jakbyś był krwiożerczą wersją Kapitana Ameryki. Nie tylko możesz blokować ataki i przebijać się przez wrogi ogień tarczą, ale będziesz choćby w stanie parować wrogów, jeżeli trafisz w odpowiedni moment. W krótkim fragmencie rozgrywki, który widzieliśmy do tej pory, Doom Slayer rzuca tarczą jak demonicznym frisbee przez wrogów będących mięsem armatnim, odbija się od ściany, aby zadać jeszcze większe obrażenia, i łapie ją jednym płynnym ruchem, przygotowując ją do użycia przeciwko legionom Piekła. Chociaż będziesz musiał poczekać do 2025 roku, aby poczuć, jak to jest w akcji, jeden przedsiębiorczy modder już umieścił ją w oryginalnej grze Doom.
Czy w Doom: The Dark Ages można jeździć na smoku?
Poprzeczka dla smoków w grach wideo została oficjalnie podniesiona. Jasne, iż możesz! Choć nie ma jeszcze zbyt wielu szczegółów, wiemy, iż Doom Slayer dosiądzie w grze napędzanego paliwem odrzutowym cybernetycznego smoka wojennego.
Czy potrafisz pilotować mecha w stylu Pacific Rim w walce z demonami wielkości Godzilli?
Godzilla, uważaj. Założę się o swoją tarczę-piłę łańcuchową, iż możesz rozrywać i niszczyć na tytaniczną skalę dzięki mechowi Atlan. Odwiedzaj regularnie GameSpot, aby dowiedzieć się więcej o Doom: The Dark Ages w nadchodzących dniach, tygodniach i miesiącach!