Dove sprzeciwia się seksualizacji bohaterek gier komputerowych

1 rok temu
Dove nawiązał współpracę z zespołem edukacyjnym Unreal Engine firmy Epic Games oraz Women in Games, aby uruchomić kontynuację kampanii Real Virtual Beauty. Celem jest eliminowanie stereotypów dotyczących kobiecego piękna w grach komputerowych. Dove chce zbudować poczucie własnej wartości w kolejnym pokoleniu młodych zawodniczek. W filmie stworzonym przez markę widzimy młodą bohaterkę, która zrzuca typowy w grach, seksowny kostium wojowniczki. W kolejny ujęciu widać, jak ta kobieca postać czuje się zdecydowanie bardziej komfortowo w luźniejszej odsłonie i w ubraniu, które nie krępuje jej ciała.


Ta wyjątkowa kampania Dove jest inspirowana badaniami, które pokazują, iż 60% dziewcząt i 62% kobiet uważa, iż kobiece postaci w grach w sposób negatywny reprezentują ich płeć. Dodatkowo ponad jedna trzecia młodych dziewcząt przyznaje się do tego, iż ma niskie poczucie własnej wartości z powodu braku różnorodności damskich awatarów. 74%...
Idź do oryginalnego materiału