BioWare RPGS zyskały reputację ekspansywne budowanie światazłożone postacie i trudne wybory. Nie wspominając już o talencie franczyzy Mass Effect i Dragon Age do budowania na tropach science fiction i fantasy i remiksowania ich w pełny postęp tych gatunków. Ale nie należy zapominać, iż BioWare jest również chwalone za to, iż ma świetne postacie do całowania!
Dragon Age: Strażnik Zasłonynajnowsza część serii Dragon Age, nie różni się pod tym względem od swoich poprzedniczek, ale nie mogę nie zauważyć, iż ewoluowała od poprzednich gier BioWare przynajmniej pod jednym względem: pozwala mi flirtować jak normalny, pieprzony człowiek .
[Ed. note: This piece contains some mild spoilers for the first act of Dragon Age: The Veilguard.]
Może to być odważne stwierdzenie ze strony kogoś, kto przyznał to w tej właśnie publikacji nie wiedzą, jak flirtowaćale wysłuchaj mnie. Wszystkie opcje flirtu we wczesnej fazie gry, w których widziałem Osłona zasłony są miłe, wyluzowane rzeczy do powiedzenia komuś, kogo lubisz, ale nie znasz zbyt dobrze. To może wydawać się lekką pochwałą, ale przyjrzyjmy się niektórym z najbardziej oburzających opcji flirtu w grach BioWare.
Dragon Age i Mass Effect nie zawsze posiadały opcje flirtu, które w interfejsie użytkownika były oznaczone jako zalotne — zamiast tego musiałeś po prostu utrzymywać wysoką akceptację swojego towarzysza i wywnioskować, co liczy się jako sygnalizowanie twoich zamiarów. Nie zawsze było to łatwe.
Na przykład podczas rozmowy w pierwszej grze Mass Effect Twój kolega Kaidan wyznaje, iż walczy z wyniszczającymi migrenami (efektem ubocznym jego zdolności telekinetycznych). jeżeli postać gracza Sheparda zdecydowała się w dialogu wyrazić delikatne współczucie, gra liczyła to jako flirt. choćby jeżeli nie okazywałeś żadnych jawnych oznak intymnego uczucia, Kaidan w końcu by się na ciebie wkurzył za to, iż go prowadziłaś, co, wystarczy powiedzieć, nie przypadło mi do gustu. Osoba powinna być w stanie powiedzieć facetowi: „Hej, stary, to naprawdę brzmi jak do bani”, bez odbierania tego jako zobowiązania w związku.
Wiek Smoka 2 była pierwszą grą Dragon Age, w której zastosowano standardowe koło konwersacji BioWare, które wyraźnie wskazuje ton, pytania wyjaśniające i, oczywiście, czy wers mechanicznie wlicza się do wątków romantycznych w grze. Wiek Smoka 2 to także gra, w której — po tym, jak Anders powie ci, iż odkąd zaprosił do siebie ducha Sprawiedliwości, nie ma pojęcia, gdzie kończy się jego osobowość, a zaczyna — sprytny gracz może nonszalancko zażartować, Cóż, przynajmniej demon ma gorące ciało. Animacja gry nie wspierała sugestywnego poruszania brwiami, choć można przypuszczać, iż jest to sugerowane.
I podczas gdy DA2Merrill, słodka mag, która właśnie przeprowadziła się po raz pierwszy do ludzkiego miasta po tym, jak jej elficki klan się jej wyparł, jest jedną z moich ulubionych postaci w całej grze. Nigdy z nią nie romansowałem. To dlatego, iż nigdy nie mogłem się nadziwić, jak pierwsza okazja do flirtu z nią pojawia się natychmiast po tym, jak mówi ci, iż jesteś jedyną osobą, którą zna. Wiek Smoka 2! W tej chwili Merrill potrzebuje więcej przyjaciół! Ona nie potrzebuje, żebym próbowała rozwalić!
Kiedy wychowałem Dragon Age: Strażnik Zasłonystosunkowo normalnych opcji flirtu, moja współpracownica Petrana roześmiała się i natychmiast przypomniała sobie rozmowę z Cullenem, twoim doradcą wojskowym w Dragon Age: Inkwizycja. To nie jest pierwszy moment, w którym musisz zasygnalizować swoje uczucia do niego, ale ten wczesny flirt polega na spojrzeniu mu w oczy i pytając go, czy żyje w celibacie. Mogę śmiało nazwać to naruszeniem HR.
To wszystko dlatego byłem gotowy na Rooka, postać gracza Dragon Age: Strażnik Zasłonywkroczyć na arenę miłości z, cóż, pewnym impertynencja. Zamiast tego byłem pod wrażeniem szczerego opanowania Rooka.
Bellara, roztrzepana, ale oddana badaczka, przeprasza za bełkot, a zalotna Wieża może jej powiedzieć, iż podoba im się jej entuzjazm. Mogą powiedzieć Taashowi, iż lubią razem podróżować. Kilka razy wybrałem opcję flirtu tylko dlatego, iż wydawało mi się to miłe do powiedzenia. Od czasów Ol’ Friend Zone Kaidan, BioWare zaktualizowało koło dialogowe, aby wyraźnie wskazywało, kiedy romantyczne opcje dialogowe otwórz się i zablokuj wątki romantyczne. I dzięki Bogu! Nie próbuję całować Lucanisa w tym biegu, ale ja Do Chcę się z nim skontaktować i dowiedzieć, czy czuje się dobrze, będąc sam na sam z demonem w swojej głowie. Wiele przeszedł!
Opcje zrobił napal się później ze smakiem, jak wtedy, gdy moja wieża powiedziała towarzyszowi: „Myślę, iż twoje palce są idealne” i „Wow, w moich snach pochylasz się nade mną i uderzasz pięścią w ścianę”. Tak jak powinny — moja Wieża zna teraz te postacie lepiej, więc zyskała zaufanie i, co może ważniejsze,: wibracja.
We wczesnych godzinach porannych nacisnąłem wiele przycisków flirtu dla wielu różnych postaci Dragon Age: Strażnik Zasłonyi byłem gotowy, by usłyszeć naprawdę chrząkające zdanie wychodzące z ust Rooka. Nie mogłem się doczekać, żeby się z tego zdrowo pośmiać, zrobić zrzut ekranu dla znajomych i ruszyć dalej. Zamiast tego zauważyłem, iż moja Rook mówi mnóstwo miłych, wspierających rzeczy swoim nowym, gorącym znajomym.
Osłona zasłony uderza w najlepszy z obu światów środek pomiędzy bardziej jawnymi romantycznymi ekscesami z poprzednich gier, I nie wpędza mnie w wściekłość społeczną za bycie bezbronnym i miłym dla moich towarzyszy. Czy tak wygląda flirt w prawdziwym życiu? Jak już wspomniałem, nie jestem w szczególnie dobrej sytuacji, żeby to wiedzieć. Mogę powiedzieć na pewno, iż jest to dokładnie ten rodzaj stopniowej ewolucji opowiadania historii romantycznych, jaki chciałbym widzieć w nowej grze RPG BioWare. Nowe osiągnięcia w budowaniu świata, nowe rozwiązania w rozgrywcei, tak, nowe osiągnięcia w smoochingu.