Kilka godzin otwarcia Dragon Age: Strażnik Zasłony zachęć starych graczy i przyzwyczajaj nowych do gry dzięki sprytnemu wykorzystaniu jednej postaci: Varrica Tethrasa, skryby bohaterów. Jako towarzysz w dwóch poprzednich grach jest znajomą twarzą i jako gość, który napisał (powieściowy) książki, może on opowiedzieć z pierwszej ręki wszystko o wydarzeniach Wiek Smoka 2 I Dragon Age: Inkwizycja.
Ale jest jedna rzecz, o której Varric nigdy nie powie: dlaczego nazywa swoją kuszę Bianca. Fani Dragon Age w końcu otrzymali wyjaśnienie, ale szczerze mówiąc, zrodziło to tylko więcej pytań.
[Ed. note: This piece contains some spoilers for the opening of Dragon Age: The Veilguard.]
Bianca, steampunkowa kusza powtarzalna Varrica, nie pojawia się zbyt wiele Osłona zasłonygodziny otwarcia. Podczas czerwcowego Letniego Festiwalu Gier, Zapowiedź rozgrywki BioWare ujawniło, iż Bianca otrzymuje potężny cios magii Solasa, rozbijając się na kawałki. Może Varricowi uda się to wszystko złożyć w całość, a może nie – będziesz musiał zagrać w tę grę, aby się przekonać. Ale jeżeli to koniec Bianki, będzie to epicka śmierć jedynego nieożywionego obiektu w kanonie Dragon Age, godnego statusu postaci.
Varric i Bianca zostają wspólnie przedstawieni Wiek Smoka 2 kiedy kieszonkowiec podnosi portmonetkę twojej postaci gracza, a Varric wystrzeliwuje pojedynczy bełt tak celnie, iż przygniata uciekającego złodzieja do ściany za jego ubranie. Varric rozmawia z Biancą tak, jakby była żywa i napalona (warto wyjaśnić, iż nie jest żywa, biorąc pod uwagę, iż jest to sceneria fantastyczna) — połowa jego szczekania bojowego to słowa w stylu „Bianca, kochanie, przedstaw się!” lub „Bianca, ty głupku! To było piękne!” — i choć zdecydowanie lubi się popisywać, nie ma w tym nic złego, iż ceni to jako broń.
W głównej historii Wiek Smoka 2dowiadujesz się, iż Bianca jest wyjątkowa — nie ma na świecie drugiej kuszy, która strzela automatycznie, nie mówiąc już o tym, iż jest tak szybka i potężna. To idealna broń dla samozwańczego leniwego księcia kupieckiego i pisarza pracującego na pół etatu. Nigdy jednak nie dowiesz się, skąd pochodzi Bianca i czy nosi imię osoby o imieniu Bianca. Jak opisuje to Varric w Dragon Age: Inkwizycjato jedyna historia, której nigdy nie opowie.
Wiek Smoka 2‘S Dziedzictwo DLC zawiera pierwsze w grze „wyjaśnienie” pochodzenia Bianki: zostało stworzone przez Gerava, krasnoludzkiego inżyniera i starego mafijnego łącznika Varrica — co Varric wyjaśnia po tym, jak został zmuszony do zabicia Gerava, którego doprowadził do szaleństwa infekcja mrocznych pomiotów. Zauważ jednak, iż nie wyjaśnia to, dlaczego nazywa Biancę „Biancą”, a fani w końcu dowiedzieliby się, iż było to kłamstwo polegające na przeoczeniu, łatwe do wykonania, ponieważ Gerav nie mógł już mówić za siebie.
Imiennik Bianki został ujawniony po raz pierwszy w komiksie towarzyszącym Dragon Age: Dopóki nie zaśniemyi ostatecznie Dragon Age: Inkwizycja. Prawdziwa Bianca – mam na myśli, ludzka Bianca – nie, czekaj… The żyjący Bianca była krasnoludzką kowalką i sekretną, prawdziwą miłością Varrica na odległość; nigdy nie mogli być razem z powodu polityki krasnoludzkiej mafii i jej zaaranżowanego małżeństwa. Gerav stworzył kuszę Varrica, ale nigdy nie udało mu się jej uruchomić. Dopiero gdy Varric przyniósł to swojemu sprytnemu kochankowi, Bianca (krasnolud) była w stanie zamienić Biancę (kuszę) w przerażającą broń, którą dzierży w grach.
Jednak po wykonaniu tej czynności Varric i Bianca zdali sobie sprawę, iż muszą zachować pochodzenie kuszy w tajemnicy, aby nie zostać wytropionym i zmuszonym do masowej produkcji jej dla najstraszniejszego oferenta. A od końca Dragon Age: InkwizycjaBianca (krasnolud) wciąż żyje, a jej sekret jest przez cały czas bezpieczny. Tylko najbliżsi przyjaciele Varrica i kilku członków wewnętrznego kręgu Inkwizytora znają prawdę.
Ta część historii ma sens – kusza Bianca jest w zasadzie fantastycznym karabinem maszynowym. „Kusza, która strzela tak daleko i tak gwałtownie przy tak krótkim przeszkoleniu? Każda bitwa byłaby masakrą” – Varric mówi Solasowi Inkwizycja.
Ale reszta historii, jeżeli mogę tak powiedzieć jako największy fan Varrica Tethrasa w Polygon, rozpada się jak bibułka. jeżeli Varric i Bianca zawarli pakt, aby zapobiec masowej produkcji tej kuszy, to dlaczego po prostu jej nie zniszczyli? Dlaczego Varric włóczy się dumnie po Kirkwall, w biały dzień przypinając rabusiów do ścian? jeżeli chcą zachować w tajemnicy, iż Bianca stworzyła tę kuszę, to dlaczego Varric nazwał ją jej imieniem? Dlaczego on jest? stale wołając głośno kuszę Biancą w środku każdej walki?
Gry wideo to ogromne projekty, powstałe dzięki pracy setek twórców, i to zanim uwzględnisz sequele, DLC i powiązane komiksy. Nie można oczekiwać, iż dzieło budowania świata takie jak Dragon Age, które ma ponad 15 lat i zostało stworzone wieloma, wieloma rękami, nie będzie miało Niektóre dziury w działce. Jako zagorzały fan superbohaterów wiem, jak najlepiej zareagować na luki w fabule: po prostu zrelaksuj się i idź z nimi.
Wszystko, co wiemy o Varricu, mówi, iż jest on wnikliwym sędzią ludzkości i przebiegłym intrygantem o złotym sercu, który jest gotowy poświęcić swój czas i dobro, aby chronić swoich najbliższych. To, co mnie, jako fana Dragon Age, łaskocze, to to, iż nazywając jego kuszę Biancą, mówi, iż jest też głupim idiotą, który nie może milczeć na temat osiągnięć swoich bliskich. I lubię w to wierzyć, bo to bardzo ujmujące.