Na początku tego roku Helldiver 2zaangażowanie w kulturę gier było niezrównane. Przez co najmniej miesiąc każdy zakątek mediów społecznościowych był pełen memów stworzonych na podstawie absurdalnej rozgrywki lub inspirowanych nią hit studia Arrowhead Games. I to nie jest przypadek, zabawa komediowa została wbudowana w kość gry, aż do stołowej gry RPG, która ją zainspirowała: Drakar i Demonerlub jak jest to bardziej znane w świecie anglojęzycznym, Smocza zguba – szwedzkie podejście Lochy i smoki iż możesz grać już teraz.
Po raz pierwszy zgłoszono przez PCGamer na początku tego rokudyrektor generalny i dyrektor kreatywny Arrowhead Games, Johan Pilestedt, powiedział, iż jego projekty gier skłaniają się w stronę komedii ze względu na jego doświadczenie z grami planszowymi, „w których graczom udaje się zamienić wszystko w farsę”. W poniedziałek w wywiadzie dla New York TimesaPilestedt wyjaśnił, iż były to jego dziecięce zabawy Drakar i Demoner co wpłynęło na oparte na współpracy, długoterminowe podejście narracyjne Helldivers 2 stałby się znany.
Drakar i Demoner (co bezpośrednio przekłada się na Smoki i Demony) została opublikowana po raz pierwszy w 1982 roku przez Target Games. Podczas gdy popularność ośmioletniej wówczas gry Dungeons & Dragons zaczęła zyskiwać na popularności, bariera pomiędzy anglojęzyczną grą a szwedzkojęzyczną bazą graczy umożliwiła firmie Target Games stworzenie własnej gry RPG fantasy, wykorzystującej podstawową rolę. System gry, pomysł Zew Cthulu wydawca Chaosium.
Od chwili powstania gra doczekała się sześciu wydań i miała niemal taką samą liczbę wydawców, a ostatnio dołączyła do nich firma Wolna liga — szwedzki wydawca tabletów znany z gier takich jak Odgrywanie ról Władcy Pierścieni, Mork Borg, Stan elektryczny, I Obcy: gra fabularna między innymi. W 2022 roku, z okazji 40. rocznicy powstania gry, Free League uruchomiło na Kickstarterze anglojęzyczną edycję gry Drakar i Demoner‘s, w ramach którego zebrano ponad 700 000 dolarów. Pełna historia Drakar i Demoner jest długi i można go przeczytać w książce Orvara Säfströma i Jimmy’ego Wilhelmssona… choć niestety jest dostępny tylko w języku szwedzkim.
Smocza zgubawedług strony Free League ma na celu kultywowanie stylu gry, który nazywa „odgrywaniem ról w atmosferze euforii i chaosu”. Projekt gry o wysokim poziomie fantasy kładzie nacisk na minimalne przygotowania przed sesją z dużymi, absurdalnymi wahaniami podczas gry. Gracze wybierają profesje – które w przeciwieństwie do klas D&D wpływają jedynie na początkowe statystyki i nie ograniczają rozwoju do z góry określonych ścieżek umiejętności – oraz gatunki, które obejmują standardowe krasnoludy i elfy fantasy, a także inne opcje, takie jak kultowe krzyżówki, znane również jak ludzie-kaczki. Główna mechanika gry wykorzystuje znany system d20 oparty na umiejętnościach, ale zamiast rzucać wysoko, aby odnieść sukces, jak w D&D, gracze chcą rzucać nisko. jeżeli jesteś zainteresowany Smocza zgubaspecyficzna mechanika, aktualny gracz Jasmine Bhullar (Dimension 20, DesiQuest, Acquisitions Incorporated) nakręcił film opisujący, jak to zrobić Smocza zguba porównuje się do D&D i co, jej zdaniem wypada lepiej.
Choć to nie do końca ta sama gra Helldiver 2‘zespół programistów grał prawie 40 lat temu, wpływ Smocza zguba (lub dokładniej Drakar i Demoner) jest niezaprzeczalne. Za każdym razem, gdy widzisz A Helldiver meme, pamiętaj, masz szwedzką grę planszową, którą możesz podziękować.