W wywiadzie dla serwisu VG247 producent gry Dune: Awakening, Nils Ryborg, przybliżył graczom podejście studia Funcom jeżeli chodzi o projekt nadchodzącego survivalowego MMO osadzonego w alternatywnej wersji uniwersum znanego z książek Franka Herberta i kultowych adaptacji filmowych – Davida Lyncha i Denisa Villeneuve’a. Opowiedział między innymi o tym, jak gra, która ma przedstawiać bitwy setek graczy o Arrakis i jej drogocenną przyprawę, została zbudowana wokół pomysłów na sterowanie w niej.
Wiele gier survivalowych zaczyna na pecetach, a gdy już zyskają trochę popularności, mogą trafić na konsole. Valheim jest tutaj świetnym przykładem takiej gry survivalowej, która dokonała takiego właśnie przeskoku. jeżeli zaczyna się od gry zaprojektowanej od początku z myślą o kontrolerze, otwiera to możliwości bycia tytułem grywalnym chociażby na Steam Decku czy innych handheldach uruchamiających gry typowo pecetowe.
Fakt, iż gra była projektowana z myślą o konsolach nie zmienia tego, iż na konsolowy port przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. choćby wersja pecetowa nie ma jeszcze dokładniej daty wydania, ale według informacji płynących z Funcomu jest to „wczesny 2025”. Oznacza to, iż wersja konsolowa pojawi się albo pod koniec tego roku, albo w przyszłym.