Reżyser kreatywny studia Funcom, Joel Bylos, podzielił się takimi informacjami w niedawnym materiale wideo, w którym opisuje plany studia po premierze Dune: Awakening.
Dalej Bylos powiedział też, iż planowana jest sprzedaż opcjonalnych DLC, które będą towarzyszyły każdej większej aktualizacji i będą mogły być kupowane we fragmentach. Udostępniona zostanie również przepustka sezonowa, w ramach której gracze otrzymają dostęp do czterech DLC.
Premiera Dune: Awakening od razu w wersji „1.0” to rzadkość w gatunku gier survivalowych, które częściej oferują graczom wczesny dostęp. Pozwala to deweloperom zebrać więcej informacji zwrotnych od graczy i stopniowo dodawać do gry nową zawartość, żeby być gotowym na pełną premierę, co często wiąże się ze wzrostem ceny.
To jednak nie będzie przypadek Dune: Awakening. Gra została zapowiedziana po raz pierwszy sześć lat temu i od tamtej pory miała kilka serii beta-testów. Oznacza to, iż powinna zostać zaoferowana graczom w pełnej gotowości i pełnej cenie – 50 dolarów. jeżeli ktoś zechce wydać nieco więcej, w zamian otrzyma dostęp do czegoś, co Steam nazywa zaawansowanym dostępem. Edycje gry w cenie 70 oraz 90 dolarów pozwolą na dostęp do gry pięć dni wcześniej, 15 maja 2025 roku. Obie droższe wersje będą dostępne ze wspominaną wcześniej przepustką sezonową oraz dodatkowymi przedmiotami kosmetycznymi.
Dune: Awakening zostało opracowane z myślą o sterowaniu padem, ale pierwsza wersja pojawi się na pecetach. Wersje dla Xboxów Series X/S i PlayStation 5 pojawią się później, ale nie sprecyzowano jeszcze dokładnej daty.