Daniel Vávra, założyciel Warhorse Studios i dyrektor kreatywny Kingdom Come, skrytykował wybór Unreal Engine 5 jako technologii do tworzenia gier. Według niego, to właśnie UE5 powoduje opóźnienia w produkcji Wiedźmin 4, a CD PROJEKT RED wciąż nie opracowało podstaw otwartego świata w grze.
Vávra był gościem podcastu na kanale YouTube T0biasCZe. Podczas rozmowy zapytano go, dlaczego Warhorse Studios wybrało CryEngine. Odpowiedział, iż to najlepszy silnik, który zapewnia nowoczesną jakość.
Krytyka Unreal Engine 5
Później Vávra został zapytany o Unreal Engine i wyraził się o nim dość sceptycznie. Uważa, iż UE5 nie spełnia standardów wymaganych do nowoczesnych projektów.
„Rozmawiałem z ludźmi, którzy pracują nad Wiedźminem lub w studiach próbujących stworzyć gry z otwartymi światami na Unreal Engine”
Daniel VávraKierownik zaznaczył, iż większość dużych projektów, takich jak Assassin’s Creed, powstaje na autorskich silnikach. Pozytywnie wypowiedział się o REDEngine, z którego CD PROJEKT RED zrezygnowało.
„To był dobry, własnościowy silnik. Słyszałem plotki, iż teraz sytuacja wygląda… cóż, rozmawiałem z kimś, kogo imienia oczywiście nie mogę ujawnić, i zapytałem go: „No i jak tam Unreal?”. On odpowiedział: „Świetnie, mamy gotowe fragmenty, na przykład pewne krajobrazy”. Wtedy zapytałem: „A co z otwartym światem?”. Na to on: „Nie, jeszcze nie jest gotowy””
Daniel VávraKierownik przypomniał, iż The Wiedźmin 4 został zapowiedziany rok lub dwa lata temu, a twórcy wciąż nie pracują z UE5 tak sprawnie, jak z własnym silnikiem.
Czy Unreal Engine 5 to dobry wybór dla CDPR?
Zdaniem Vávry, jeżeli studio dysponuje dużym budżetem, może zatrudnić wielu specjalistów od UE5, ponieważ na rynku nie brakuje ekspertów. Będą oni dopracowywać każdy szczegół. Jednak w dłuższej perspektywie praca z tym silnikiem może sprawiać problemy.
Przypomnijmy, iż niedawno pisaliśmy o aferze wokół Kingdom Come: Deliverance II, gdzie bloger zarzucił grze obrażanie graczy i chrześcijan, a Vávra w odpowiedzi ujawnił przeciwko niemu postanowienie sądu.
Czy zgadzacie się z opinią doświadczonego dewelopera na temat Unreal Engine 5? Podzielcie się swoimi przemyśleniami w komentarzach!