EA mówi Dragon Age: The Veilguard nie powiódł się – ale to coś więcej niż sprzedaż

cyberfeed.pl 2 tygodni temu


To nie pierwszy raz, kiedy pisałem o grze wideo, która wydaje się być wysłane do śmiercii przewiduję, iż nie będzie to ostatni. Najnowsza ofiara firmy jest Dragon Age: The Veilguardktóry oczywiście był jednym z przedmiotów Zwolennik zarobków EA z CEO Andrew Wilsonem.

Dragon Age: The Veilguard sprzedany 1,5 miliona egzemplarzy W ciągu pierwszych dwóch miesięcy po zwolnieniu-50% tego, czego wyższe wywyższenia oczekiwały, iż gra będzie sprzedawać w tym czasie (a może lepsze słowo jest „potrzebne” na podstawie budżetu). „Aby wyjść poza podstawową publiczność, gry muszą bezpośrednio połączyć się z rozwijającym się zapotrzebowaniem graczy, którzy coraz bardziej szukają wspólnych funkcji świata i głębszego zaangażowania wraz z wysokiej jakości narracji w tej ukochanej kategorii”, powiedział Wilson o wezwaniu. „Electronic Arts miał wysokiej jakości premierę i została dobrze recenzowana przez krytyków i tych, którzy grali. Jednak nie rezonował z wystarczająco szeroką publicznością na tym wysoce konkurencyjnym rynku. ”

Wielu zerowało części „wspólnych światowych funkcji” tego cytatu, a niektórzy sugerują, iż Wilson obwinia VeilguardNieprzestrzeganie celów sprzedaży w zakresie braku elementów usług na żywo. „Wspólne elementy światowe” byłyby nie na miejscu Veilguardna pewno. Ale część, na której się skupiam, to ostatnia część, kiedy Wilson to mówi Veilguard „Nie rezonował z wystarczająco szeroką publicznością na tym wysoce konkurencyjnym rynku”.

Skład obrazu: Chris Plante/Polygon | Obrazy źródłowe: Studio Zero/Atlus, Square Enix, Bioware/Electronic Arts

Nie jest tajemnicą, iż 2024 było Ogromny rok dla RPG. I wszystkie te RPG miały argumentowane nieszczęście podążania śladami nieoczekiwanego juggernauta Brama Baldur 3który sprzedał 2,5 miliona egzemplarzy Po wprowadzeniu wczesnego dostępu w 2020 r.; Od momentu pełnego uruchomienia w 2023 r. Sprzedał 15 milionów egzemplarzy i przez cały czas jest w 20 najlepszych gier Steam. Andrew Wilson nie usłyszy ode mnie żadnego argumentu „wysoce konkurencyjny rynek” dla RPGS. To byłby stroma wspinaczka pod górę dla deweloperów Dragon Age: The Veilguard.

Ale Veilguard Zespół już przez wiele lat wspinał się pod górę, zanim trafił na rynek. Gra była skierowana wiele przeprojektowaniakilka Głośne odejściai personel zwolnienia W ciągu 10-letniego rozwoju. Sam fakt, iż ta gra zajęła dziesięć lat, prawdopodobnie spowodowałby, iż jej koszty byłyby znacznie bardziej znaczące niż inne RPG, z którymi konkurowała o uwagę graczy w 2024 r. Cytujące reportera Bloomberga (i mojego przyjaciela) Jasona Schreiera w jego niedawne Artykuł o gwałtownym kosztach gry wideo: „Aby zrozumieć, dlaczego budżety z gry wideo wzrosły tak szybko, musisz zrozumieć, dokąd faktycznie idą te pieniądze: płacenie ludziom. […] Więc jeżeli masz 300 pracowników i szacujesz 20 000 USD miesięcznie dla wszystkich z nich (musisz płacić dobre wynagrodzenie za rywalizację w 2025 r.), Spędzasz 72 miliony dolarów rocznie. ”

Nie znamy dokładnych pensji dla wszystkich pracowników, którzy przybyli i wyjechali w trakcie Veilguardale wydaje się uczciwie powiedzieć, iż jego budżet prawdopodobnie balonował w trakcie długiego, burzliwego czasu rozwoju.

Zdjęcie: Studio Zero/Atlus

Zdjęcie: Square Enix

Zdjęcie: Ryu Ga Gotoku Studio/Sega

Zdjęcie: Capcom

Do dalszego porównania: Metafora: Refantazio miał podobnie długi cykl rozwoju, po raz pierwszy ogłoszono w październiku. W październiku ubiegłego roku wydawca Sega ogłosił to Metafora: Refantazio sprzedał 1 milion egzemplarzy. Nie różnią się od VeilguardLiczby, z wyjątkiem tego, iż nie było to uważane za porażkę!

Przejdźmy do innego przykładu: sprzedaż Final Fantasy 7 Rebirtho których wyższe wyższe enix zostały szczelne. To była kontynuacja, więc porównanie może nie wydawać się całkowicie uczciwe, ale Jest Od 2024 r. Zdecydowanie konkurowało o uwagę graczy wraz z innymi RPG. Odrodzenie miał czteroletni cykl rozwoju i był szeroko opisywany jako gorszy po wyniku Wczesne szacunki umieściły go na 2 miliony sprzedanych egzemplarzy. (FF7 Rebirth Niedawno przybył na PC przez Steam i Wygląda na to, iż ma się całkiem nieźleale mówimy tutaj tylko o wczesnych numerach sprzedaży.)

Kolejne 2024 rpg, Dragon’s Dogma 2wziął pięć lat rozwinąć. Ta gra była uważana za ogromny sukces Capcom, sprzedając 2,5 miliona egzemplarzy w pierwszych 11 dniach po zwolnieniu. Gra ostatecznie osiągnęła kamień milowy 3,3 miliona W październiku 2024 r., Ale w oparciu o wskaźniki i oczekiwania EA podzielone na połączeniu zysków, te wczesne liczby są kluczowe.

Jeszcze jedno! Jak smok: nieskończone bogactwo Rozwijanie zajęło trzy lata i sprzedało się 1 milion jednostek W pierwszym tygodniu, zgodnie z dumnym komunikatem prasowym opisującym go jako „najszybciej sprzedający się tytuł z serii”.

Więc dlaczego Veilguard być uważane za porażkę w porównaniu? jeżeli chodzi o sprzedane kopie, jest to na boisku tego, czego można się spodziewać w porównaniu z innymi RPG wydanymi w tym samym okresie w cenie 70 USD. Sprzedawanie 1,5 miliona sztuk w pierwszym kwartale – do cholery, choćby 1 miliona – wydaje się być na równi z liczbą osób na tej planecie, które kupują gry wideo RPG tego zakresu.

. Metafora: Refantazio Porównanie wydaje mi się szczególnie wymowne, zwłaszcza biorąc pod uwagę ośmioletni harmonogram rozwoju. Ponownie nie widzimy pod maską pod względem kosztów wynagrodzeń tych programistów. Ale wiemy o tym Metafora nie udało się choćby sprzedać tylu kopii, co Veilguard Do tego momentu, a kiedy Googleam słowa „zwolnień Atlus”, wszystko, co mogę znaleźć, to ten artykuł z 2024 roku o tym, jak o tym studio uniesiony pensje jego pracowników.

Zdjęcie: Bioware/Electronic Arts

Seria Dragon Age była, historycznie, była wystarczająco skuteczna, aby ustalić wysokie oczekiwania Veilguard – Ale rozważmy te liczby. Dragon Age: Inkwizycja Przybył w 2014 roku do zupełnie innego krajobrazu gier wideo o różnych kosztach. Ale hej, jakie były te wczesne numery sprzedaży? 1,14 miliona sztuk w pierwszym tygodniu. Teraz, Inkwizycja Później był Najlepiej sprzedająca się gra bioware wszechczasówostatecznie uderzając w 12 milionów jednostek-mega blockbuster. Aby porównać to z innym wpisem w serii, Dragon Age 2 ma tylko szacunkowy 2 miliony sprzedaży.

Wszystko to powiedz, iż dyrektor generalny EA, Andrew Wilson i reszta przywództwa EA, nie oczekiwali tylko Dragon Age: The Veilguard sprzedać na równi z nieuniknioną konkurencją, a choćby nieco powyżej średniej. Spodziewali się, iż będzie to ogromny, natychmiastowy hit – i nie spodziewali się tego, iż budżetowe za to. Mimo iż cały rok innych porównywalnych RPG prowadzących do Veilguard Udowodniono, iż nie mało prawdopodobnego tego oczekiwania się nie zmieniły. A potem, co nie dziwi, Veilguard Nie udało się ich spotkać.

I tak, mimo iż gra sprzedawana jest równie dobrze, jak zwykle miałaby dla rodzaju gry, i okres, w którym został wydany, BioWare wciąż został trafiony z restrukturyzacji i zwolnień po wydaniu (rozmiar zespołu (rozmiar zespołu (rozmiar zespołu (rozmiar zespołu szacuje się, iż jest sprawiedliwy 100 osób teraz) ponieważ Veilguard Musiałem być nie tylko sukcesem, ale ogromnym sukcesem. I musiało odnieść sukces w ciągu roku, który miał także wiele innych niesamowitych wydawnictw RPG poprzedzających go. I musiał to zrobić po jednym z najbardziej niesławnych cykli rozwojowych, o których słyszałem w całej mojej karierze dziennikarskiej.

Być może gra nie rezonowała z wystarczająco szeroką publicznością na tym „wysoce konkurencyjnym rynku”. Ale wysoce konkurencyjne oczekiwania wydają się również niezaprzeczalnym czynnikiem.



Source link

Idź do oryginalnego materiału