Po oficjalnej zapowiedzi F1 25, przyszedł czas na pierwszy odcinek z serii Deep Dive, prezentujący zmiany w trybie Mój Zespół 2.0.
Jest to największa zmiana w tym trybie od momentu jego debiutu w 2020 roku. Gracze w Mój Zespół 2.0 przejmą rolę właściciela i skupią się na całościowym zarządzaniu. Do tego podejmowaniu strategicznych decyzji – w tym dotyczących dwóch kierowców. Dopiero po tym, wybiorą jednego z nich, którym będą chcieli przejechać wyścig.
Nowa definicja roli właściciela zespołu
W odróżnieniu od wcześniejszych wersji, gdzie gracze łączyli role kierowcy i właściciela, Mój Zespól 2.0 pozwala graczom przyjąć bardziej autentyczną, skoncentrowaną na zarządzaniu rolę. Oprócz codziennego zarządzania kluczowymi zadaniami i placówkami, które napędzają zespół Formuły 1, właściciele zespołu będą odpowiedzialni za rekrutację i zarządzanie parą kierowców reprezentujących ich zespół. W trakcie weekendów wyścigowych będą mogli zdecydować, którym kierowcą chcą się ścigać.
Zarządzanie placówkami
W nowym trybie będą wprowadzone trzy placówki, które będą odpowiadały za rozwój zespołu:
- Inżynieria: badania i rozwój będą teraz rozdzielone, dając większą elastyczność w produkcji nowych części i wyborze sposobu ich zastosowania. Gracze będą musieli zarządzać kosztami, terminami rozwoju i czasem decydować, który z kierowców jako pierwszy otrzyma ulepszoną część. To może wpłynąć na jego postrzeganie zespołu w przyszłości i na negocjacje kontraktu.
- Personel: F1® 25 wprowadza dynamiczny system kontraktów kierowców. Właściciele zespołu będą mogli spotykać się z wieloma kierowcami, aby wybrać odpowiedniego i omówić warunku kontraktu. Trzeba jednak pamiętać, iż każdy wyciek takiej rozmowy może zaprzepaścić przyszłe negocjacje. Poza kierowcami, właściciele muszą odpowiednio zarządzać wszystkimi zasobami ludzkimi w zespole. Liczba pracowników wpływa na koszty i efektywność. Więcej pracowników przyspiesza rozwój bolidu i modernizacje obiektów, ale nadmierna rozbudowa naraża zespół na przekroczenie limitu kosztów.
- Korporacja: obiekt korporacyjny ma za zadanie dbać o strategię finansową zespołu, wymagając od graczy zarządzania wydatkami sezonowymi, aby uniknąć deficytów. Nowy system umożliwia większe możliwości personalizacji wyglądu bolidu. W tym jego wizualnej tożsamości (więcej na ten temat będzie w drugim odcinku Deep Dive). Zaktualizowany system pomoże graczom budować relacje z głównymi sponsorami w miarę upływu czasu.

Ulepszone środowisko siedziby zespołu
Razem z trybem Mój Zespół 2.0, całkowicie zmieni się główna siedziba zespołu. Będzie ona ewoluowała wraz z rozwojem zespołu i reputacji – zmieni się jej skala, liczba pracowników i ich aktywność. Gracze będą musieli podejmować strategiczne decyzje w trakcie rozbudowy obiektów i rozwijać zespół przez modernizacje i szkolenia. Te pozwolą skupiać się na danych umiejętnościach.

Nowy system rozwoju
Wyróżnienia, które zadebiutowały w Karierze w poprzedniej edycji, będą dostępne teraz w trybie Mój Zespół. Zdobywanie ich i pokonywanie innych zespołów zwiększa ocenę u kibiców zespołu. To odblokowuje nowe możliwości sponsorskie i zwiększa szanse na podpisanie kontraktów z lepszymi kierowcami.

Nowe możliwości w trybie Kariery i Mój Zespół
F1 25 wprowadza również wiele zmian w systemie Ikon kierowców. Pozwalając też innym zespołom na podpisywanie z nimi kontraktów – zarówno w trybie Mój Zespół, jak i w karierze kierowcy. Dodatkowo gracze po raz pierwszy będą mogli podpisać kontrakt z zawodnikami Konnersport z nowego Braking Point oraz kierowcami APXGP z filmu F1 (dla graczy, którzy kupią Edycję Ikoniczną przed 11 lipca).
Tryb Mój Zespół 2.0 pozwoli graczom podejmować decyzje w środowisku. Gdzie każda decyzja może wpłynąć na ich przyszłość i dziedzictwo w sporcie.
Pamiętajcie, iż znajdziecie nas również w mediach społecznościowych. Bardzo chętnie porozmawiamy z Wami zarówno na Facebooku, jak i w serwisie X (na dawnym Twitterze). Zapraszamy was również na nasz Discord.
Źródło: Materiały prasowe EA