Edukacja finansowa, strategia i rywalizacja – teraz można zagrać na mapie PKO Banku Polskiego stworzonej w Fortnite
- “Cash Empire Tycoon” to edukacyjna gra PKO Banku Polskiego stworzona w Fortnite.
- Gra ma charakter strategiczny. Nie ma w niej przemocy polegającej na eliminacji innych graczy. Grający zdobywa fundusze, zarządza budżetem i buduje bazę.
- Sezon będzie trwał 2 miesiące. Mapa PKO Banku Polskiego jest na stronie pkobp.pl/o-mapie. Można też ją znaleźć bezpośrednio w Fortnite, wystarczy wpisać w wyszukiwarce: Cash Empire Tycoon lub kod gry 0752-2353-9132.
Strategiczne planowanie, dobre zarządzanie zasobami i pieniędzmi, mądra rywalizacja – to znajdą gracze na mapie PKO Banku Polskiego stworzonej w Fortnite. Bank numer 1 na polskim rynku, wykorzystuje rozrywkę do edukacji finansowej w jednej z najpopularniejszych gier na świecie.
Nauka zarządzania finansami poprzez zabawę to jedna z najlepszych metod budowania umiejętności gospodarowania pieniędzmi i cennymi zasobami przez młode pokolenie Polaków. Z takim przekonaniem stworzyliśmy edukacyjną grę "Cash Empire Tycoon" w środowisku Fortnite. Gra nie tylko zapewnia rozrywkę, ale przede wszystkim uczy strategicznego planowania, przedsiębiorczości i odpowiedzialnego zarządzania budżetem. Dzięki temu młodzi ludzie mogą zdobywać cenną wiedzę w swoim naturalnym, cyfrowym środowisku.
W grze PKO Banku Polskiego stworzonej w Fortnite gracze rozwiną umiejętność strategicznego myślenia, nauczą się podejmowania decyzji i zaradności. Kluczowym miejscem mapy jest PKO Rotunda, w której gracz zaczyna rozgrywkę i zdobywa pierwsze pieniądze. Następnie otrzymuje działkę, na której rozpoczyna rozwój swojej bazy. Gracze mogą korzystać z produktów finansowych dostępnych w PKO Rotundzie: pożyczek, kont oszczędnościowych i lokat, aby szybciej ulepszyć bazę. Dodatkowo na mapie są zadania poboczne, za wykonanie których gracz otrzymuje specjalne bonusy. Dzięki nim szybciej rozbuduje swoje imperium. Na mapie znajdują się również sklepy z ubraniami, pojazdami i ulepszeniami.
– Gaming to rozrywka, ale także przestrzeń wartościowych doświadczeń i edukacji. Nasza obecność w Fortnite to strategiczny krok w stronę młodego pokolenia. Kluczowym elementem tego projektu jest współtworzenie i współdziałanie – angażujemy graczy, influencerów oraz pracowników banku w rozwój rozgrywki, aby finalna wersja była interesująca i wartościowa. Budujemy nie tylko wciągającą mechanikę gry, ale także uczymy się współpracować, by doświadczenia graczy były jak najlepsze. Wierzymy, iż przyjazna bankowość musi istnieć w codziennych kontekstach ludzi - wejście do świata Fortnite to kolejny krok w tę stronę -– podkreśla Piotr Kostrzewa-Zalewski, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim.
Edukacja i rozrywka w grze
Gra PKO Banku Polskiego jest stworzona w trybie kreatywnym Fortnite, co oznacza, iż jest to strategiczna gra finansowa (edukacja ekonomiczna) w modelu tycoon. Nie ma w niej eliminacji innych graczy - rozgrywka opiera się na zdobywaniu funduszy, zarządzaniu budżetem i rozbudowie bazy. Jedyna forma „walki” jest w jednej z misji pobocznych, w której gracze eliminują zombie atakujące budynek.
Bank nie sprzedaje też w grze żadnych produktów finansowych. Stawia na edukację graczy, poprzez pokazywanie mechanizmów zarządzania pieniędzmi oraz efektów korzystania z pożyczek, lokat czy kont oszczędnościowych. Uczy też zachowań społecznych. W misjach pobocznych gracz może zyskać, jeżeli komuś pomoże, np. odnajdzie lub dostarczy przedmioty (gaśnicę dla strażaka, sprzęt medyczny dla lekarza).
Gra, obok elementu edukacyjnego, pozwala budować świadomość marki największego polskiego banku wśród najmłodszych oraz umacniać jego wizerunek jako lidera innowacji, finansów i technologii w Polsce i na świecie.
Jak grać na mapie PKO Banku Polskiego stworzonej w Fortnite?
Gracz ukończy rozgrywkę, gdy:
- wybuduje bazę w 100 proc.,
- zrealizuje wszystkie misje poboczne,
- znajdzie wszystkie gadżety,
- skorzysta ze wszystkich produktów finansowych w PKO Rotundzie.
Gracze mogą wielokrotnie rywalizować między sobą, dzięki mechanice gry, która pozwala na rozpoczęcie rozgrywki od nowa. Pozwala im to wypróbować różne, nowe strategie działania i efektywniej zwiększać swoje fundusze w grze, co jednocześnie zachęca do mądrego zarządzania finansami. Gra jest stworzona tak, iż gracze poruszają się w niej intuicyjnie i od początku wiedzą, co robić i jakie mają cele. Mają też dużą swobodę w swoich decyzjach i działaniach. Rozgrywka jest otwarta i angażująca.
Grę PKO Banku Polskiego stworzoną w Fortnite będą promować influencerzy gamingowi: Jacob, SzamanFN, Matek, Smarte, Bezni i Setty. Przy jej tworzeniu bank współpracował z inStreamly - agencją, która odpowiada za development gry, promocję i współpracę z influencerami, pracującą w podejściu gaming 360 wraz ze swoimi partnerami Creative Minds oraz a41.gg.
Gdzie znaleźć grę?
Gra PKO Banku Polskiego jest dostępna na stronie pkobp.pl/o-mapie. Mapę można znaleźć również w wyszukiwarce gry, po wpisaniu: Cash Empire Tycoon lub kodu 0752-2353-9132. Zagrać można bezpłatnie, wystarczy mieć zainstalowaną grę Fortnite.
***
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów na koniec września 2024 r. zwiększyła się do 512 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego po trzech kwartałach 2024 r. wyniósł 6,9 mld zł. Liczba klientów wzrosła do 12,1 miliona. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,3 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.