W tym roku wypuszczono Polygon Zegarek GOTYprowadzony przez naszego starszego redaktora Oli Welsha. Sekcja — odrębna od nasze własne typy gier rokujuż niedługo — to miejsce analiz nadchodzących konkursów Gry Roku i rozdania nagród, w tym tej najbardziej znaczącej, coroczne nagrody Game Awards w grudniu. Wzorowane na Oscarach i nagrodach Emmy nagrody Game Awards to coraz bardziej formalne wydarzenie o coraz silniejszych implikacjach (i potencjalnych zwrotach ze sprzedaży) dla zwycięzców i uczestników reklam. I tak jak wyścig po Oscary i nagrody Emmy stał się punktem fascynacji czytelników, sensowne było, aby podobny rytm ukształtował się wokół różnych nagród dla gier. W ciągu ostatnich kilku miesięcy widzieliśmy, jak czytelnicy chętnie uczestniczyli w analizach GOTY Watch, dzieląc się własnymi teoriami w komentarzach i w mediach społecznościowych w odpowiedzi na nasze.
Na początku tego miesiąca reporter Kotaku, Ethan Gach, opublikował biuletyn Dead Game wywiad z Oli Welshem na temat GOTY Watch dzięki temu czytelnicy mogą jeszcze bliżej przyjrzeć się procesowi myślenia o „sezonie nagród”, pretendentach, a w szczególności metaforze wokół The Game Awards. Oli przedstawia zaobserwowane przez siebie wzorce dotyczące tego, jakie typy gier zwykle wygrywają Grę Roku. Zestawił je po przeanalizowaniu lat zwycięzców.
„Powiedziałbym, iż musi zawierać mocne elementy narracyjne, więc w idealnym przypadku powinien opowiadać historię” – Oli powiedział Dead Game. „Wydajność powinna odgrywać w tym dużą rolę. Chcesz więc, aby był on w pełni udźwiękowiony, może choćby z możliwością przechwytywania ruchu, wysokimi wartościami produkcyjnymi… takimi jak przygodowe gry akcji AAA z narracją lub gry RPG.
„Przeanalizowałem nominowanych w kategoriach gatunkowych i Gry Roku i prawie zawsze zdarza się, iż czterech z sześciu nominowanych do Gry Roku znajduje się w kategorii przygodowych gier akcji. Pokrywanie się z RPG jest mniejsze, ale jeżeli w ogóle mają większe szanse na wygraną, jeżeli zostaną nominowani.
Ta analiza danych umożliwiła nam regularne aktualizowanie post z prognozami dla zwycięzców The Game Awards 2024 — ale nikt z nas nie wie na pewno, co wygra, i to wszystko jest częścią zabawy.
Jak Oli przedstawił to Dead Game: „Powiedziałbym, iż to wszystko jest częścią podniesienia poziomu medium, a częścią podniesienia poziomu medium jest powiedzenie: «To nonsens, chcę tylko o tym porozmawiać». Arco”, a częścią podniesienia poziomu medium jest powiedzenie: „Dlaczego, nie wiem, dlaczego tak jest”. Wiek Smoka znacznie bardziej prawdopodobne otrzymać nominację do nagrody Gry Roku niż Arco? Jakie systemy to obsługują? Możemy to wyjaśnić ludziom i być może zmieni to sposób myślenia.”
Przeczytaj cały wywiad i więcej komentarzy Gacha na temat TGA w Dead Game.