Elden Ring Nightreign: 5 rzeczy, które prawdopodobnie przeoczyliście w zwiastunie

3 godzin temu

Elden Ring Nightreign został ujawniony nie wiadomo skąd oddanym fanom FromSoftware i sprawił, iż *właściwie* podskoczyłem z krzesła podczas gali The Game Awards 2024. Shadow of the Erdtree ukaże się dopiero w tym roku, a FromSoftware oświadczyło, iż nie działa w innej grze lub DLC Elden Ring, ujawnienie zwiastuna Elden Ring Nightreign całkowicie nas zaskoczyło. Zwiastun był pełen informacji i prawdopodobnie większość z Was przeoczyła wiele drobnych szczegółów.

Od dodania wielu nowych bossów po ponowne pojawienie się wielu starych twarzy – zwiastun może zawierać o wiele więcej, niż nam się wydawało na pierwszy rzut oka. Oto 5 rzeczy, które prawdopodobnie przeoczyłeś w zwiastunie Elden Ring Nightreign.

1. Nie chodzi tylko o Elden Ring

Źródło obrazu: FromSoftware (za pośrednictwem YouTube/Bandai Namco Entertainment, zrzut ekranu: Sanmay Chakrabarti/Jugo Mobile)

Jednym z największych odkryć na temat Elden Ring Nightreign jest to, iż nie będzie dotyczyć tylko Elden Ring, ale prawdopodobnie całej serii FromSoftware. Pierwszą rzeczą, którą widzimy, jest demon Stonoga z Dark Souls 1, a następnie Strażnik Kapliczki i Bezimienny Król z Dark Souls 3.

Wygląda na to, iż FromSoftware postanowiło położyć kres wszystkim modderom wprowadzającym bossów Old Souls do Elden Ring, decydując się zrobić to samodzielnie. Poza tym widzimy szybki i płynny ruch bez obrażeń od upadku, podobnie jak w przypadku Sekiro. Nie jest przesadą założenie, iż pojawią się tutaj bossowie ze wszystkich głównych gier FromSoftware.

2. Czy to był Godwyn Złoty?

Źródło obrazu: FromSoftware (za pośrednictwem YouTube/Bandai Namco Entertainment, zrzut ekranu: Sanmay Chakrabarti/Jugo Mobile)

Chociaż Elden Ring Shadow of the Erdtree otrzymał od graczy wszelkie możliwe pochwały, największym punktem spornym w grze był brakujący boss, z którym wszyscy chcieli walczyć. Ten szef to nic innego jak Godwyn Złotyktórego dusza została zabita przez Czarownicę Ranni, pozostawiając ciało przy życiu.

Mimo iż gracze Elden Ring nigdy nie mieli okazji walczyć z Godwynem w Elden Ring, istnieje możliwość, iż może on pojawić się w Nightreign, zwłaszcza iż wyraźnie nie opiera się on na tej samej historii. Dlaczego tak myślę? Ponieważ dostaliśmy bardzo krótkie spojrzenie na miejsce, które wydawało się być dotknięte Zarazą Śmierci. Nie jest to wyraźny wskaźnik, ale jest to największa szansa, jaką FromSoftware ma, aby tak się stało.

3. Wreszcie satysfakcjonująca współpraca, o którą prosiliśmy

Źródło obrazu: FromSoftware (za pośrednictwem YouTube/Bandai Namco Entertainment, zrzut ekranu: Sanmay Chakrabarti/Jugo Mobile)

Potwierdzono, iż Elden Ring Nightreign jest trzyosobowa gra wieloosobowa w trybie kooperacji. Trzyosobowa drużyna będzie walczyć na różnych poziomach, a gra wydaje się mieć zdolności kombinowane. To może być najbliższe doświadczenie bojowe w Dungeons and Dragons, jakie możemy mieć, ponieważ repertuar umiejętności, broni i zaklęć również wydaje się znacznie zwiększony w Nightreign.

Możliwość wreszcie grania w trybie współpracy w świecie Elden Ring bez martwienia się o inwazje lub żmudny proces przywoływania w każdym obszarze, mimo iż wiedzieliśmy o takiej możliwości, ma ogromne znaczenie.

Odbędzie się także tzw powalony mechanik w Elden Ring Nightreigns, pozwalając twoim sojusznikom na ożywienie cię, gdy umrzesz.

4. To jest Łotr-Podobny-Duszy-Podobny?

Źródło obrazu: FromSoftware (za pośrednictwem YouTube/Bandai Namco Entertainment, zrzut ekranu: Sanmay Chakrabarti/Jugo Mobile)

Mówi się, iż Elden Ring Nightreign ma rozgrywka typu rogue-like gdzie gracze będą musieli wybierać pomiędzy pewnymi grywalnymi postaciami o z góry określonych umiejętnościach i zdobywać kolejne poziomy w miarę szybkiego przechodzenia przez kolejne poziomy w grze.

Pomijając gry słowne o łobuzerskich duszach, ten format rozgrywki doskonale sprawdza się w walce w Elden Ring, zwłaszcza gdy walka Nightreign została jeszcze bardziej wygładzona poprzez dodanie skacze po ścianach i nie powoduje obrażeń od upadku. To powoduje całkowite skupienie się na zabijaniu, co jest esencją wszystkich gier FromSoftware i podstawową tożsamością większości rogue-like’ów.

5. Panowanie nocy nie ma końca

Źródło obrazu: FromSoftware (za pośrednictwem YouTube/Bandai Namco Entertainment, zrzut ekranu: Sanmay Chakrabarti/Jugo Mobile)

Jedną z najlepszych cech Elden Ring Nightreign jest to, iż jest nieskończona, podobnie jak Lochy Kielicha w Bloodborne. Mówi się, iż gra jest dostępna losowo wygenerowaną mapę za każdym razem, gdy przechodzisz przez jego poziomy, co obejmuje również wrogów na tym poziomie.

Nie wiadomo, czy dotyczy to również bossów na każdym poziomie, ale zawsze istnieje możliwość, iż tak się stanie. Chociaż rozegrałem wiele partii w Elden Ring i spędziłem w grze prawie 300 godzin, zaczynanie od nowa za każdym razem wydaje mi się przykrym obowiązkiem.

Nightreigns rozwiązałoby dla mnie ten problem, dzięki czemu mógłbym naprawdę skoncentrować się na jednej rzeczy, którą uwielbiam robić w grach FromSoftware, czyli dawaniu się oszukać przez dwukrotnie większych ode mnie bossów. A więc to wszystko, co zauważyliśmy dzisiaj w zwiastunie Elden Ring Nightreign. Czy coś ominąłem? Daj nam znać w komentarzach.

Idź do oryginalnego materiału