Glovo rozszerza swoją ofertę o kategorię elektroniczną dzięki współpracy z MediaMarkt. Użytkownicy aplikacji mogą zamawiać różnego rodzaju urządzenia, w tym laptopy, małe AGD, smartwatche, konsole, akcesoria komputerowe czy sprzęt gamingowy z dostawą pod drzwi. To pierwsza tego typu kooperacja w Polsce. Żadna inna platforma delivery nie oferowała dotąd tak szerokiej gamy produktów RTV/AGD.
Usługa działa w tej chwili w największych polskich miastach, m.in. Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi czy Katowicach. W przyszłym roku ma trafić także do mniejszych miejscowości.
Zakupy „na ostatnią chwilę” bez wizyty w galerii
Partnerstwo ma odpowiadać na rosnące zapotrzebowanie na szybkie, pilne zakupy. Glovo podkreśla, iż użytkownicy często zamawiają drobne akcesoria potrzebne „od ręki” np. kable, ładowarki czy zasilacze. W aplikacji dostępne są jednak również droższe urządzenia. W ramach dotychczasowych zamówień klienci kupowali m.in. smartwatcha Apple Watch, odkurzacz bezprzewodowy czy monitor.
Produkty o wadze do 15 kg mogą trafić do klienta w ciągu maksymalnie godziny. W trakcie pilotażu w Warszawie przygotowanie zamówienia zajmowało średnio około 30 minut.
Teraz elektronikę z MediaMarkt zamówić będzie można przez GlovoMediaMarkt stawia na pełny model omnichannel
Sieć sklepów podkreśla, iż kooperacja z Glovo to kolejny krok w kierunku rozwijania wielokanałowej sprzedaży. Celem jest umożliwienie zakupu elektroniki w dowolnym miejscu i czasie bez konieczności wizyty w sklepie stacjonarnym. Klienci mogą wybierać spośród około 12 tysięcy produktów dostępnych w aplikacji.
Glovo rozwija segment e-commerce od lat, a elektronika jest kolejnym obszarem, który firma chce mocno wzmacniać. Jak podaje platforma, globalnie ten segment rośnie o około 50% rok do roku. W Polsce już 20% wszystkich zamówień pochodzi spoza gastronomii, a część kategorii np. produkty do domu podwoiła swoje wyniki w 2024 roku.
MediaMarkt i Glovo współpracują także na innych rynkach. Ekspresowe dostawy elektroniki funkcjonują już w Hiszpanii od 2022 roku, a we Włoszech są dostępne od początku 2025 roku.
Źródło: DlaHandlu.pl / Zdjęcie otwierające: Unsplash (@lvovandrewph)

3 godzin temu















