Nierealnystrzelanka pierwszoosobowa, która wprowadziła na rynek silnik Unreal Engine, i jej kontynuacja skupiająca się na trybie wieloosobowym Nierealny turniej zostały zachowane w Internet Archive i są swobodnie dostępne do pobrania z błogosławieństwem dewelopera Epic Games.
Stary Nierealny jako pierwsza podzieliła się tą wiadomością ze swoją długoletnią społecznością zagorzałych fanów Nierealny fani 29 października i, ostatnio, wydany specjalny instalatorzy które usprawniają proces przygotowywania gier sprzed kilkudziesięciu lat do gry w nowoczesnych systemach operacyjnych Windows. Oczywiście połączenie się z Internetem będzie wymagało dalszych dopracowań — od czasów Epic żadna gra nie miała oficjalnych serwerów zamknij je 24 stycznia 2023 r. — ale serwery społecznościowe są przez cały czas obfite.
„Możemy to potwierdzić Nierealny I Nierealny turniej są dostępne na Archive.org, a ludzie mogą niezależnie łączyć się z tymi wersjami i odtwarzać je” – powiedział rzecznik firmy Epic firmie Polygon.
Nierealny zadebiutował w 1998 roku. Zaprojektowany przez Klif Bleszińskiktórzy graliby w takie gry jak Gears of War I Łamacze prawai zaprogramowana przez Tima Sweeneya, w tej chwili miliardera, założyciela i dyrektora generalnego Epic Games, strzelanka pierwszoosobowa stała się niemal natychmiastowym hitem dzięki szczegółowej grafice i szybkiej rozgrywce. Nierealny turniej a następnie w 1999 r., przenosząc nacisk na areny dla wielu graczy i prowadząc do wielu sequeli. Planowano swego rodzaju ponowne uruchomienie, ale nigdy nie przesunięto go poza publiczną wersję pre-alfa z 2014 r., która zakończyła się w 2017 r., ze względu na zmianę priorytetów rozwoju firmy Epic na Fortnite. I wszyscy wiemy jak to się okazało.
Pomimo całkowitego zniknięcia z ducha czasu, do czego niestety przyczynił się sam Epic, usuwając gry ze wszystkich sklepów internetowych po zamknięciu serwerów w 2023 r., seria Unreal to kultowy fragment historii gier wideo, który warto zachować dla przyszłych pokoleń. I chociaż oddani fani zawsze będą gotowi wkroczyć i podjąć ciężką pracę, aby ocalić te porzucone klasyki, wspaniale jest widzieć, iż tak duża korporacja, jak Epic, przynajmniej nie robi nic, aby udaremnić te wysiłki.