Wieczne pasma to nowa RPG akcji, która wypija „akcję” i oferuje bardzo kilka na „RPG”. Mówię to, a jednak nie mogę przestać w to grać. Ta gra rządzi.
Główny punkt sprzedaży Wieczne pasmadebiutancka gra z Yellow Brick Games, jest rodowacją swoich programistów. Reżyseria Mike Laidlaw (były dyrektor kreatywny Dragon Age Series BioWare) i opracowany przez zespół, który Obejmuje weteranów Ubisoftwpływ tych uświęconych studiów jest natychmiast widoczny. Ale Wieczne pasma Zawiera wystarczającą liczbę świeżych pomysłów na stare pomysły, iż jest to dalekie od kolejnej „gry mapy Ubisoft”.
Grasz jako kobieta o imieniu Brynn, prowadząc zespół Ragtag Misfits, badając tajemnice utraconej cywilizacji. Rytm narracyjny jest jednocześnie malowanie po dączych (tajemniczy kataklizm, prześladowania magii, tego rodzaju rzeczy) i trudne do przeanalizowania. W ciągu kilku minut, Wieczne pasma wdraża bardziej odpowiednie rzeczowniki niż Destiny 2 Wejście Wiki, prawie tak, jakby spodziewał się, iż już poznasz historię podkreślającą jej świat. Angażowanie się z główną obsadą wydaje się, iż wkraczasz w grupę przyjaciół, która pracuje nad poważnym gównem i tak naprawdę nie jest w nastroju, by rozważyć swobodną znajomość.
Rezultatem jest chęć przejścia przez cały dialog i dotarcie do mięsa Wieczne pasma: pobieranie zadań. Wiele zadań.
Nie, czekaj, nie idź! Tak, pobieranie zadań otrzymuje zły rap, ale są naprawdę interesujące Wieczne pasma Dzięki piaskownicy natury jego świata. Zarówno główne misje i zadania poboczne często dają ci opuszczenie obozu bazowego, zapuszczając się do jednej z garstki biomów i chwytając garść dowolnego zasobu, który twój członek partii potrzebuje. Chociaż może to zabrzmieć na papierze, dreszczyk emocji tutaj wynika z faktu, iż możesz zburzyć prawie każdy obiekt, który napotkasz – od typowych roztrzaskanych obiektów, takich jak skrzyń i słoików, po całe konstrukcje, w tym powozy, domy, a choćby schody, na które możesz się wspinać skalować wieżę. A sam system magiczny aktywnie zachęca do złamania wszystko.
Flame Magic pozwala spalić rozległe pokosy środowiska, co jest wybuchem, z wyjątkiem przypadków, gdy przypadkowo odrzucasz wcześniej wymienione schody i gwałtownie spadnie. Zamiast tego bardziej bezpieczne jest oparcie się na jednej rzeczy, która nigdy się nie starzeje w żadnej grze: siła w stylu w stylu siły. Dzięki temu możesz podnieść i rzucić większość wszystkiego, co widzisz, w tym wilki, osy i starożytne roboty, które nieustannie próbują cię zaatakować. Możesz wrzucić głazy i drzewa w wrogów. Możesz także odrzucić wrogów z klifów, w klify, klify – lub możesz rzucić wrogów do inni wrogowie.
Największymi takimi wrogami są Saurianie i automaty wielkości Kaiju. Aby ich pokonać, musisz się wspinać i zhakować ich kończyny. Wieczne pasma Podnosi swój system wspinaczkowy bezpośrednio z Modern Legend of Zelda Games, ponieważ możesz wspiąć się na dowolną powierzchnię, o ile pozostaje na to wytrzymałość. W menu opcji jest ustawienie, które ma na celu ułatwienie, co pozwala zdecydować, czy automatycznie wspinasz się na powierzchnie. Kiedy jest wyłączony, prawie niemożliwe jest uścisk na kończynie, na którą musisz się wspinać. Kiedy się włączy, nieomylnie wspinasz się na jedną kończynę, której nie chcesz.
Poruszanie się po gigantycznych strukturach Eternals Strandsczy bestia czy góra, jest nieprzewidywalnym i frustrującym ćwiczeniem, które wykonało nieco przyjemniejsze dzięki istnianiu zaklęcia lodowego. Możesz użyć tego zaklęcia do tworzenia mostów nad lukami, które w innym przypadku cię zabiłyby, lub do stworzenia improwizatorskich struktur, które przechodzą na schody na wypadek, gdybyś spalał wszystkie schody. (Możesz także zamrozić wrogów na miejscu, który jest dobrodziejstwem, ponieważ ogólna walka jest trochę zbyt nieważka i nieprecyzyjna, aby czuć się uczciwie bez tej pomocy).
Ale całe twoje rozbiórki i pobieranie mają namacalny wpływ na sposób, w jaki się napędzasz. Nie zarabiasz XP ani punktów umiejętności. Zamiast tego zwiększasz swoje statystyki, tworząc i relacjonując sprzęt w oparciu o materiały, które sprowadzasz z powrotem do obozu. Tak więc pętla staje się tym: idź na misję, rozbij kilka skrzyń i pudeł, zabij kilka błędów i wilków oraz zbierz tyle różnych komponentów rzemieślniczych, na ile pozwala na to Twój zapas. Jedynym sposobem, w jaki stajesz się silniejszy, jest zniszczenie wszystkiego, co widzisz.
Eternals Strands to ostatecznie to, co lubię nazywać „poczujającym się”. Forspokenjeśli pamiętasz, to RPG akcji 2023 opracowane przez Square Enix. Zawierał fascynujący system magiczny, ale miał miejsce w całkowicie nonsensownym królestwie fantasy i był pręgowany, niektórzy mogliby powiedzieć niesprawiedliwie, za to, iż niektóre Dialog godny jęku. (Immortals of Aveum jest kolejnym przykładem podobnego do pomocy. Niektórzy czytelnicy mogą nazwać te „7/10 gier”, rozsądnym żartem, do którego… nie mam retort. Nie mylisz się!)
Mimo wszystkich swoich wad, ForSpokenlikes są gierami tworzonymi przez programistów próbujących przedstawić nowe pomysły w branży, która notorycznie goni kwartalne wyniki kosztem podejmowania ryzyka i kreatywności. I często programiści ForSpokenlike mają w rezultacie ciężar tych zagrożeń. Luminous Productions, studio za ForspokenW Zamknięte wkrótce Po wydaniu gry. Immortals of Aveum Dev Ascendant Studios zwolnił prawie połowę swojego personelu Po grze nie przeoczyli celów sprzedaży. To wstyd. Branża gier powinna być satysfakcjonujący Twórcy gier ze świeżymi pomysłami, nie karając ich.
Wieczne pasma to najnowsza gra w mikrogence, która zdecydowanie nie tylko wymyślona. Jest zaskakujący i jest niedoskonały i jest ambitny dla winy i cieszę się, iż istnieje.
Wieczne pasma Został wydany 28 stycznia na PlayStation 5, Windows PC i Xbox Series X. Gra została przejrzana na Xbox Series X przy użyciu subskrypcji Xbox Game Pass dostarczonej przez Microsoft. Vox Media ma partnerstwa partnerskie. Nie wpływają one na treści redakcyjne, chociaż Vox Media mogą zarabiać prowizje na produkty zakupione za pośrednictwem linków partnerskich. Możesz znaleźć Dodatkowe informacje o polityce etyki Polygonu tutaj.