Choć to kraj Gothica, Niemcy chcą tworzyć gry na poziomie Baldur’s Gate 3
Jeśli chcielibyście tworzyć gry, to rozważenie Niemiec jako miejsca do pracy nie jest złym pomysłem. Nasz sąsiad chce tworzyć gry na poziomie Baldur’s Gate 3 i żeby to osiągnąć, stworzono program rządowy, który motywuje twórców niemałymi pieniędzmi.
Baldur’s Gate 3 wygrał prawie wszystkie możliwe nagrody do zdobycia na każdej większej uroczystości. Za naszą zachodnią granicą też chcą tworzyć gry takie, jak dzieła belgijskich mistrzów RGP. W związku z tym od 2020 roku niemiecki rząd przyznaje całkiem duże nagrody pieniężne między innymi za „Najlepszą niemiecką grę”. W tym roku 100 tysięcy euro otrzymało studio Rockfish Games za Everspace 2 .
„Niemcy mają duży potencjał w tworzeniu gier”
Deutscher Computerspielpreis (DCP) czy też German Computer Games Awards to coroczne wydarzenie, na którym przyznaje się nagrody w różnorakich kategoriach tytułom stworzonym przez niemieckich twórców. Sława i statuetka to jedno, ale pieniądze też są fajne. Zwłaszcza duże sumy, a właśnie takie są rozdawane.
Przykładowymi kategoriami mogą być „najlepsza gra rodzinna”, „najlepszy debiut”, „najlepsza ścieżka dźwiękowa” i wiele innych. Wysokość nagrody za ich zdobycie waha się od 40 do 60 tysięcy euro. W niektórych przypadkach również za nominację gry można otrzymać 25 tysięcy euro. Istnieje również kategoria „najlepszej gry międzynarodowej” – zdobyta przez Baldur’s Gate 3 - ale, niespodzianka, już bez gratyfikacji pieniężnej.
Pieniądze te pochodzą z środków niemieckiego rządu. Michael Kellner, sekretarz stanu w Federalnym Ministerstwie Gospodarki i Klimatu, wypowiedział się w tym roku na DCP.
Tegoroczne DCP znakomicie pokazuje szeroką gamę i kreatywność gier tworzonych w Niemczech. Ta niesamowita różnorodność i pomysłowość musi być rozwijana, a potencjał branży spożytkowany jeszcze lepiej. Jako rząd federalny chcemy być tego częścią poprzez dofinansowywanie nowych gier.
Podobne programy istnieją we Francji, Wielkiej Brytanii czy Kanadzie. W przyszłości liczba takich przedsięwzięć będzie tylko rosła, jako że rynek gier komputerowych staje się coraz większy. Szczegóły o German Computer Games Awards i nagrodach możecie znaleźć na ich stronie.
Bazując na słowach Kellnera przyjąć można, nieoficjalnie oczywiście, że na ten moment celem jest zrobienie w Niemczech gry pokroju Baldur’s Gate 3.
Dzięki funduszowi możemy być pewni, że gry takie jak tegoroczne międzynarodowe hity będą tworzone także w Niemczech
I jest to jak najbardziej możliwe zwłaszcza w takiej branży jak tworzenie gier komputerowych. W niej zdanie „sky is the limit” jest prawdziwe jak chyba nigdzie indziej. Ograniczeniem, najczęściej dla małych firm, są właśnie pieniądze, a dzięki takim programom ten problem można przynajmniej trochę oddalić. Czekam więc z niecierpliwością na majstersztyki zza naszej zachodniej granicy.
Więcej na temat: Baldur's Gate 3
Pomijając jedną rozmowę w I akcie Baldur's Gate 3 popsujecie życie masie bohaterów. To pokazuje jak ważna jest ta poboczna postać
Nigdy nie lekceważcie diabelskiego maga, który chce znaleźć odpowiedniego nauczyciela.
Pomijając jedną rozmowę w I akcie Baldur's Gate 3 popsujecie życie masie bohaterów. To pokazuje jak ważna jest ta poboczna postaćCesarz z Baldur's Gate 3 mógł zdecydowanie odbiegać od postaci jaką znamy z finalnej wersji. Odkrycia graczy to potwierdzają
Jeden z naszych najpotężniejszych sprzymierzeńców zapowiadał się na jeszcze bardziej skomplikowanego bohatera niż we właściwej grze.
Cesarz z Baldur's Gate 3 mógł zdecydowanie odbiegać od postaci jaką znamy z finalnej wersji. Odkrycia graczy to potwierdzająWyll liczbą dialogów przegrywa nawet z narratorką. Fanka Baldur's Gate 3 przeanalizowała ilość wszystkich linijek tekstu w grze
Kto wypowiada najwięcej kwestii w Baldur’s Gate 3? Czy postać Wylla faktycznie została zignorowana przez twórców? Jedna z fanek sprawdziła długość wszystkich dialogów w grze i niektóre liczby mogą zaskoczyć.
Wyll liczbą dialogów przegrywa nawet z narratorką. Fanka Baldur's Gate 3 przeanalizowała ilość wszystkich linijek tekstu w grze