Movie Games zakłada kumulację premier w okresie 2025-2026, w tym DD1 i DD2 na konsole, DLC Casino, spinoff Narcos, a także premiery z back catalogu, jak Brewpub, Lust from Beyond (LFB) na konsolach czy kontynuację Alaskan Road Truckers, poinformował ISBtech prezes Mateusz Wcześniak.
„Przede wszystkim rok 2025 będzie rokiem naszego kluczowego IP – Drug Dealer Simulator. Przed nami premiery – niebawem DDS1 na konsoli Xbox i PlayStation. Chcemy żeby odbyła się w najbliższych terminach. Przed nami jest też oczekiwane przez graczy DLC Casino do DDS2, a także spinoff DDS Narcos. Bardzo popularny serial Netflix, zdecydowanie poszerza nam target na fanów tej produkcji i bardzo cieszymy się, że również Pedro Pascal, aktor z tego serialu czy z topowych IP jak Star Wars i The Last of Us, zgodził się na wykorzystanie swojego wizerunku w grze. No i przede wszystkim nasz największy hit tego roku – DDS 2 na PlayStation i Xbox. Będziemy mieli też dużo premier dotyczących naszego back catalogu – jak Brewpub, Lust from Beyond. Chcemy, żeby znalazły się na konsoli. Współfinansujemy też powstanie drugiej części Alaskana realizowanego przez Road Studio. Jak widać ilość premier jest znacznie większa niż nowości z ostatnich trzech lat. To jest wyraz naszego modelu biznesowego i tego, że obecnie realizujemy to na co pracowaliśmy przez ostatnie lata” – powiedział ISBtech Wcześniak.
Zaznaczył, że definiuje DDS2 jako grę, która „zmienia wszystko” dla spółki, gdyż tytuł otworzył Movie Games ekspansję na konsole.
„Mieliśmy duży problem przez lata, żeby znaleźć się na konsolach z DDS z uwagi na charakterystykę tematu. Natomiast wyniki i zainteresowanie wokół DDS2 sprawiło, że konsole otworzyły się na nas. Dzisiaj już mamy możliwość publikacji DDS na Xbox, na PlayStation. Mówię o relacjach z platform holderami, dlatego że jeszcze jesteśmy w trakcie produkcji i będziemy zabiegali o to, żeby jakość tej gry była możliwie jak najwyższa. Ta gra to istotny milestone naszego funkcjonowania, gdyż otwiera nas na proof of concept naszego modelu biznesowego” – wskazał prezes.
Podkreślił, że zredefiniowany model biznesowy bazuje na trzech mocnych IP (DDS, LFB, Alaskan Road Truckers), know how ich rozwoju oraz zbudowanym społecznościom graczy wokół tych tytułów.
„Mamy know how jak je realizować i mamy przede wszystkim społeczność graczy tych IP. Rynek gamedev jest w tym momencie ekstremalnie ciężki. Widzimy jak trudno jest zaprezentować nowe IP i stwierdziliśmy, że właściwym kierunkiem rozwoju jest jak najlepsza monetyzacja tego, co już posiadamy. Nie mówimy, że nie wyprodukujemy niczego innego, ale bardzo szanujemy przewagę konkurencyjną, którą są wypromowane IP. PC to tylko jeden z obszarów rynku gamedev, a ograniczanie się do sprzedaży wyłącznie tam przyjmując analogie geograficzna jest jak jak funkcjonowanie tylko na jednym kontynencie. Rozszerzenie dystrybucji na konsole w tej analogii oznacza wejście na rynek globalny – docieramy do szerszej grupy odbiorców i zwiększamy nasze możliwości sprzedażowe Wynikające z tego przychody będziemy identyfikowali w latach 2025, 2026 i kolejnych. Czyli nasze dotychczasowe wyniki nie pokazują tego, czego teraz można się po nas spodziewać” – stwierdził Wcześniak.
Dodał, że spółka z grupy – Road Studio – generuje przychód ze sprzedaży pierwszej części Alaskana. „Spłaciły się koszty poniesione na marketing i produkcję po stronie wydawniczej. Mam wrażenie, że zarząd tej spółki bardzo dobrze czuje się we współpracy z nami. To sprawiło, że byliśmy gotowi zawrzeć z Road nową umowę wydawniczą. To jest zespół, który posiada know-how i mam nadzieję jest w stanie pokazać zarówno graczom jak i rynkowi kapitałowemu swój prawdziwy potencjał przy drugiej części tej gry” – ocenił prezes.
W kwestii drugiej spółki z grupy – True Games, wskazał jest przed najważniejszymi wydarzeniami, czyli premierą DLC do DDS 2 i spinoff Narcos.
„Mam nadzieję, że jak one się wydarzą, to znajdą swoje miejsce też na konsolach, zadowolą graczy i w konsekwencji stronę inwestycyjną grupy kapitałowej Movie Games. Jeśli chodzi o Detalion Games prowadzimy analizy co do jej przyszłości” – wskazał Wcześniak.
Movie Games szykuje road show dla funduszy prezentujący zredefiniowany model biznesowy i road mapę premier, poinformował ISBtech prezes Mateusz Wcześniak. Kontynuuje działania zmierzające do realizacji programu menedżerskiego.
„Jesteśmy w stałym kontakcie z funduszami, ale czekaliśmy żeby przeprowadzić roadshow na bazie umów z konsolami, obecnością na konsolach i faktycznie konkretnym planem na nadchodzące lata, który pokazuje że będziemy stabilną spółką, która będzie dodawała kolejne źródła przychodu do swojego portfela. To się dzieje i dlatego teraz jest moment, kiedy zaczynamy roadshow. To będzie proces udowadniania skuteczności naszych działań. Dzięki systematycznym premierom będziemy mogli regularnie pokazywać słuszność naszego zredeniowanego modelu. Przenieśliśmy się na główny rynek GPW, żeby mieć dostęp do podmiotów, które są bardzo profesjonalne. Takie fundusze muszą dostać konkretny scenariusz, który będzie realizowany i jesteśmy gotowi go pokazać” – powiedział ISBtech Wcześniak.
Zredefiniowany model biznesowy grupy Movie Games bazuje na trzech mocnych IP (Drug Dealer Simulator, Lust From Beyond, Alaskan Road Truckers), know how ich rozwoju oraz zbudowanym społecznościom graczy wokół tych tytułów. Movie Games zakłada kumulację premier w okresie 2025-2026, w tym DD1 i DD2 na konsole, DLC Casino, spinoff Narcos, a także premiery z back catalogu, jak Brewpub, Lust from Beyond (LFB) na konsolach czy kontynuację Alaskan Road Truckers.
W kwestii programu menedżerskiego prezes Movie games wskazał, że trwa proces apelacji do odrzucenia jego wpisu w sądzie.
„Po konsultacjach prawnych stwierdziliśmy, że wybieramy drogę apelacji, która obecnie trwa i nie wiemy jak długo potrwa. Niemniej będziemy decydowali się na przeprowadzenie kolejnego walnego, które będzie miało na celu finalną realizację programu. Zweryfikujemy listę osób, którzy mają uczestniczyć w programie motywacyjnym i przyznawanych im akcji. Nie zmienia się idea, żeby nie obciążać budżetu MG. Rosnące pensje konsumowałyby znaczną część przychodów nawet przy większej liczbie premier. Uważamy, że w obliczu ekstremalnie trudnej sytuacji globalnego gamedevu siła MG ma tkwić w mocnych IP i gotówce na rachunkach. Program motywacyjny ma związać kluczowe osoby akcjami, wspólnym interesem, a także porozumieniem akcjonariuszy. Chodziło o to żeby pokazać silny akcjonariat Movie Games, zorientowany na generowanie zysku i dalszy rozwój spółki” – zaznaczył prezes Movie Games.