Civilization 7 ma problemy z UI nawet w filmie o poprawkach interfejsu. „W Firaxis dzieje się coś naprawdę nie tak”

Jonasz Gulczyński

25 marca 2025, 13:05

reakcje3

W sieci pojawił się film prezentujący patcha do Civilization 7 poprawiającego UI, który sam ma błędy UI. Fani nie kryją rozgoryczenia i twierdzą, że „na tym etapie to już po prostu śmieszne”.

Civilization 7 ma problemy z UI nawet w filmie o poprawkach interfejsu. „W Firaxis dzieje się coś naprawdę nie tak”
Źródło fot. Firaxis Games
i

Civilization 7, czyli największa premiera z gatunku strategii turowych tego roku, nie ma lekko. Dużo mówiło się już o reprezentacjach konkretnych państw i narodów, ale także całych rejonów, z których pochodzący gracze nie mają możliwości zagrania frakcjami, z którymi czują się najbardziej związani. Ten element raził w oczy jedynie część graczy, jednak to, co dotyka wszystkich fanów serii od Sid Meiera, to niechlujne wykonanie interfejsu użytkownika. Czarę goryczy przelał zaś film o poprawkach UI, który sam charakteryzował się błędami w UI.

Wtopa za wtopą

Zaledwie kilkanaście godzin temu, na oficjalnym kanale YouTube, Sid Meier’s Civilization opublikowano film, w którym prezentowana jest zawartość nadciągającego do gry patcha 1.1.1. Ed Beach, dyrektor kreatywny projektu Civ 7 i główny designer z Firaxis Games, w pięciominutowej wypowiedzi poświęca chwilę między innymi na zmiany w kwestii UI, na które gracze niejednokrotnie narzekali.

Lecz po przedstawieniu światu nadchodzących zmian, zamiast spokoju i wytchnienia, w społeczności graczy pojawiły się jeszcze większe obawy i pytania. Czy z Firaxis jest wszystko w porządku?

Wszystko rozbija się o edytorskie błędy w jednym ze slajdów, prezentującym zmiany w mechanikach z ery przemysłowej. Łatwo zauważyć, że część słów została zlepiona w jedno, a nikt na etapie produkcji filmu tego nie wychwycił.

YT/Sid Meier’s Civilization

Kogo obchodzi UI?

Mogłoby się wydawać, że sprawa jest błaha i niewarta zachodu, lecz rozdrażnieni polityką natrętnej monetyzacji gracze, którzy w dzień premiery, za pełną cenę otrzymali early acces albo wersję beta są już po prostu zmęczeni obecnym stanem rzeczy. Dlatego też w wątku, który pojawił się na Reddicie, komentujący nie zostawili suchej nitki na studiu.

Cholera, jest mi wstyd, że kupiłem tę grę na premierę. Nie tknąłem jej od miesiąca. Z drugiej strony, nie mogę się nasycić Old World. Jest niesamowita od czasu premiery ostatniego DLC.

-labiafeverdream

Niektórzy wieszczą nawet upadek firmy:

Skąpstwo w kontroli jakości jest oznaką, że twoja firma upada.

-AdDry4983

No i komentarz, który trafia w samą warstwę estetyczną prezentacji:

Kto do cholery centruje listy wypunktowane?

-cvxMR

Póki co, trudno określić, czy Civilization 7 wyjdzie jeszcze na prostą. Tragizmu sytuacji dodaje fakt, że nawet najbardziej oddani gracze, którzy kupili produkt w dzień premiery żałują dokonanego zakupu. Trzeba pamiętać, że często najgłośniej krzyczy tylko najmniejszy procent niezadowolonych graczy, lecz w tym przypadku nie potwierdza tego fakt, że zaledwie 49% oceniających grę na Steamie oddało pozytywną recenzję.

Więcej na temat:   Różności

Gracz trafił do postapokaliptycznej wersji Obliviona. Gra uruchomiła się bez żadnej wody na mapie i całkowicie zmieniła swoje oblicze

Gry Bethesdy to nie tylko otwarte światy i kultowe RPG, to także ogromne pole dla modów oraz błędów, które potrafią na przykład... usunąć całą wodę z mapy.

Gracz trafił do postapokaliptycznej wersji Obliviona. Gra uruchomiła się bez żadnej wody na mapie i całkowicie zmieniła swoje oblicze

Jonasz Gulczyński

23 czerwca 2025, 13:47

reakcje5

Gracz Dune Awakening stworzył przystań dla nowicjuszy w obszarze startowym. Może i jest Harkonnenem, ale oferuje im wodę i sprzęt za darmo

Pomoc zawsze jest mile widziana – nawet jeśli oferuje ją ktoś, po kim nikt nie spodziewałby się gestu dobroci.

Gracz Dune Awakening stworzył przystań dla nowicjuszy w obszarze startowym. Może i jest Harkonnenem, ale oferuje im wodę i sprzęt za darmo

Jonasz Gulczyński

23 czerwca 2025, 11:30

reakcje3

Rockstar zawsze miał rozmach. 25 lat temu zamknęli ruch na Time Square tylko po to, by zrobić jedno zdjęcie na okładkę gry

Jeśli rozmachem nie jest zamknięcie części Manhattanu, żeby zrobić okładkę gry, to trudno powiedzieć, co nim jest. Mimo że wydarzenia miały miejsce 25 lat temu, to w obliczu nadchodzącej premiery GTA 6 temat zyskuje nową aktualność.

Rockstar zawsze miał rozmach. 25 lat temu zamknęli ruch na Time Square tylko po to, by zrobić jedno zdjęcie na okładkę gry

Jonasz Gulczyński

27 czerwca 2025, 13:55

reakcje2