Skip to main content

Nowa gra FromSoftware będzie jeszcze ciekawsza, niż sugerował zwiastun. Nowe wieści o The Duskbloods

Reżyser opowiada o grze.

Podczas niedawnej prezentacji ujawniającej szczegóły dotyczące Switcha 2, Nintendo zaskoczyła widzów zapowiedzią The Duskbloods - nowej gry ekskluzywnej od FromSoftware. Typowo dla japońskiego dewelopera zwiastun był stylowy, ale mocno enigmatyczny, dlatego też szef studia Hidetaka Miyazaki rzucił nieco światła na nowy tytuł.

Miyazaki opowiedział o grze w ramach nowego wywiadu z serii Nintendo Creator’s Voice. Zaczynają od podstaw, The Duskbloods będzie tytułem multiplayer nastawionym na rozgrywkę w formacie PvPvE, czyli gracze będą rywalizować nie tylko między sobą, ale też z NPC. W jednym meczu weźmie udział maksymalnie ośmiu graczy, a rozgrywka czasem przyjmie zasady battle royale, a czasem uczestnicy zabawy będą musieli wykonać określone zadanie, takie jak wspólne pokonanie silnego bossa. W czasie meczu mogą rozpocząć się także wydarzenia losowe, zmieniające dynamikę rozgrywki.

Pomiędzy meczami gracze wracać będą do swojej bazy, w której będą mogli ulepszyć i spersonalizować swoje postacie. Jeśli o samych bohaterów chodzi, to tych w grze będzie ponad 12 i każda z nich charakteryzuje się unikalnym charakterem, wyposażeniem oraz wyglądem. Jak wyjaśnia reżyser, grywalne postacie zwane Bloodsworn są istotami podobnymi do wampirów, a „specjalna krew” zapewnia im nadnaturalne zdolności, jak super siła, superszybki sprint czy możliwość podwójnego skoku.

Zobacz na YouTube

Bloodsworn zostali wezwani z różnych okresów w czasie i miejsc na świecie, aby uczestniczyć w wydarzeniu zwanym „Zmierzchem ludzkości”, podczas którego rywalizować będą o kontrolę nad tajemnicą mocą „Pierwszej krwi”. Podobnie jak postacie, również świat gry nie był inspirowany jednym okresem historycznym czy kulturą. Dlatego też w trailerze widzieliśmy zarówno średniowieczny zamek, jak i miasto z epoki wiktoriańskiej oraz nawet nieco futurystycznie wyglądający pociąg.

Nie jest to też bezpośrednio związane z postaciami, ale taki kierunek artystyczny pozwolił nam umieścić w grze np. broń palną, a każda postać wyposażona jest w jakiś rodzaj broni pozwalającej walczyć na dystans” - mówi Miyazaki. „Mam wrażenie, że to jeden z najbardziej unikalnych aspektów tej gry w stosunku do naszych wcześniejszych produkcji. Mam nadzieję, że graczom spodobają się te nowe elementy akcji”.

Deweloper dodał także, że gra nie będzie skłaniała graczy do przyjęcia konkretnego stylu zabawę. Punkty rozwoju postaci będziemy mogli zarobić przez bezpośrednią walkę z przeciwnikami, ale także zachowując się wprost przeciwnie - unikając bezpośredniej konfrontacji i przyjmując bardziej oportunistyczną taktykę. Dodatkowo każdy z graczy będzie mógł przywołać pomocną istotę, która wspomoże nas w walce.

Przypomnijmy, że The Duskbloods zadebiutuje w przyszłym roku, ekskluzywnie na konsoli Nintendo Switch 2. Jednocześnie mówiąc o grze Miyazaki zapewnił fanów, że pomimo aż dwóch gier multiplayer obecnie w produkcji (drugą jest Elden Ring Nightreign), studio FromSoftware nie zapomniało o graczach singlowych.

Zobacz także