Skip to main content

Larian chce wznieść historie w swoich grach na jeszcze wyższy poziom. Zajmie się tym specjalny zespół

Zmiana w procesie produkcji.

Larian zdecydowało się na ciekawą modyfikację procesu produkcji swoich gier. Studio powołało specjalny zespół, który zajmie się tworzeniem historii z myślą o kolejnych produkcjach.

Jak ujawnił Swen Vincke - szef Larian - w rozmowie z serwisem GameSpot, do tej pory studio polegało na dość tradycyjnym modelu. Wszystkie aspekty powiązane z tzw. storytellingiem - tzn. tworzeniem fabuł i narracji - powstawały na początku etapu projektowego i były rozwijane równolegle z innymi elementami. Po premierze Baldur's Gate 3 zdecydowano się na zmiany na zmiany.

- Historie są dla nas chlebem powszednim - powiedział Vincke. - Musimy mieć pewność, że będą zawsze gotowe na czas. [...] Chcemy tworzyć je dla naszych przyszłych gier, aby mieć pod ręką duży zapas opowieści, z których będziemy mogli przebierać, gdy zaczniemy pracę nad kolejnym projektem.

- Zespoły zajmujące się storytellingiem tworzą historie w dowolnej formie na potrzeby przyszłych gier, ale jednocześnie współpracują z naszymi zespołami przy obecnie powstających produkcjach - wyjaśnił. - Ich praca jest jednak bardziej nastawiona na przyszłość niż na to, co tworzymy dzisiaj.

Po Divinity: Original Sin 2, na kolejną grę Larian trzeba było czekać 6 lat.Zobacz na YouTube

Docelowo nowy plan działania Larian ma usprawnić proces produkcji, a zatem i skrócić okres przerwy między kolejnymi premierami. Po Baldur's Gate 3 studio zajęło się pracą nad dwoma projektami jednocześnie. Vincke zdradził, że plany firmy są „szalenie ambitne”, a postępy idą jak na razie sprawnie.

Na ujawnienie nowych informacji na temat gier jest jeszcze za wcześnie, ale Vincke ma nadzieję, że studio będzie gotowe powiedzieć coś więcej w ciągu kolejnych pięciu lat. Obecnie pewne są jedynie dwie rzeczy: Larian pracuje nad dwoma ambitnymi RPG-ami, z których żaden nie jest kontynuacją Baldur's Gate 3.

Zobacz także