Skip to main content

World of Warcraft pozwoli walczyć tylko jednym przyciskiem. Taki styl będzie jednak mniej efektywny

Blizzard chce, by gra była jeszcze bardziej przystępna.

Kolejny duży patch do World of Warcraft oznaczony będzie numerem 11.1.7. Nowa aktualizacja wprowadzi nie tylko dodatkową zawartość, ale też możliwość walki i korzystania z różnych zdolności za pomocą jednego przycisku czy klawisza.

Temat dotyczy tak zwanej „rotacji”. W grach MMO - i nie tylko - takim słowem określa się konkretną kolejność używania umiejętności, by uzyskać najlepsze efekty. Blizzard chce, by używanie idealnej rotacji stało się jeszcze prostsze.

Trzeba jednak podkreślić, że wykorzystanie opcji walki z wyłącznie jednym przyciskiem będzie wiązało się z pewną karą. Wydłużone zostaną bowiem tak zwane cooldowny, a więc całą sekwencję ataków wyprowadzać będziemy nieco dłużej niż w przypadku tradycyjnej rozgrywki.

Deweloperzy omówili nowości w obszernym materialeZobacz na YouTube

Deweloperzy nie ukrywają inspiracji add-onami, czyli modyfikacjami interfejsu World of Warcraft, popularnymi i wykorzystywanymi przez większość graczy od wielu lat. Pojawi się na przykład tzw.„rotation helper” - ta opcjonalna funkcja włączy podświetlanie zdolności, których powinniśmy używać w trakcie walk.

Jednocześnie twórcom zależy, by WoW stawał się powoli coraz bardziej niezależny od zewnętrznych narzędzi. Chcą, by nowi gracze nie musieli poszukiwać add-onów w sieci przed podjęciem się poważniejszych wyzwań. Zapowiadają także, że będą projektować mechaniki walk z bossami w taki sposób, by niektóre z nich nie mogły być wykrywane przez fanowskie mody.

W planach na przyszłość deweloperzy mają jeszcze między innymi wprowadzenie oficjalnego licznika obrażeń członków drużyny (tzw. DPS meter), a także szereg innych dodatków związanych z interfejsem podczas potyczek.

Zobacz także