Blizzard musi się zmagać z kolejnym problemem. Tym razem gracze odkryli kombinację, która rozwala serwery Diablo 4.
Odkryto właśnie nowy, ekstremalnie potężny build w Diablo 4, z którym gra dosłownie nie może sobie poradzić. Tym razem nie chodzi o błąd, a o zaskakująco skuteczną interakcję nowych sezonowych mocy bossów i jednego z legendarnych aspektów. O odkryciu poinformował YouTuber Macrobioboi. Jak się okazuje, przy odpowiednim zestawie mocy i ekwipunku, można w ciągu sekundy zadawać setki ciosów przeciwnikom znajdującym się w jednym pomieszczeniu.
Diablo 4
Diablo 4 nie radzi sobie z potężnym buildem graczy
Sercem niszczycielskiego buildu jest Legendarny Aspekt Wampirycznego Przekleństwa, który nakłada na wrogów status Podatności. Zwykle ten efekt po pewnym czasie znika, ale Wampiryczne Przekleństwo utrzymuje go na przeciwnikach aż do ich śmierci. To prowadzi do nielichej anomalii, gdy zestawimy to z mocą bossa Zakłócenie Żniwiarza Ciał, która aktywuje się przy każdym trafieniu w podatnego wroga. Teoretycznie ma to usuwać Podatność i ogłuszać wroga, ale aspekt temu zapobiega, przez co efekt aktywuje się w kółko, za każdym razem, gdy wykonasz atak.
To jeszcze nie koniec. Dodanie do tego kolejnej mocy bossa, a mianowicie Kradzież Życia Varshana, która zadaje ogromne obrażenia przy każdej aktywacji głównej mocy bossa i mamy przepis na absolutny chaos. Ilość obrażeń w jednej chwili jest wówczas tak ogromna, że serwery gry zaczynają się dławić, co odczuwają również inni gracze w otwartym świecie.
Na własne oczy można to zobaczyć na filmie YouTubera Wudijo, gdzie wrogowie przestają się poruszać, zaczynają się „telepać”, a gra działa jakby na granicy wybuchu. Twórca komentuje:
GramTV przedstawia:
Jest tu mnóstwo obliczeń — trudno się dziwić, że ten build powoduje lagi.
Co ciekawe, to nie pierwszy raz, gdy tak potężna interakcja wpływa na stabilność Diablo 4. Zaraz po premierze dodatku pojawił się inny przypadek, gdzie gracze klasą Spiritborn mogli spamować uniki do tego stopnia, że również rozsypywali serwery. Blizzard szybko załatał tamtą lukę, ale obecna kombinacja mocy nie została jeszcze oficjalnie skomentowana, nawet w zapowiedzi patcha planowanego na środę. Ostatnio też gracze zyskiwali nieśmiertelność dzięki przypadkowo umieszczonemu przedmiotowi przez twórców.
Gdyby był to tylko przepakowany build, sprawa nie byłaby aż tak istotna, ale skoro wpływa na działanie całej gry, reakcja Blizzarda to tylko kwestia czasu. Studio już wielokrotnie zapowiadało, że nie zamierza tolerować interakcji tego typu, dlatego ten build raczej nie dotrwa do końca tygodnia, a to wzbudza nieco kontrowersji, bowiem gracze korzystają tylko z możliwości jakie daje sama gra.
Balans w tego typu grach zawsze był trudny. Pamiętam jak w Cyberpunk 2077 odkryłem że jedno-strzałowy pistolet robił OGROMNY damage pod koniec gry bo wziąłem perki które ignorowałem. A te perki miały osobno bonus dla pierwszego strzału, ostatniego strzału, strzału po przeładowaniu czy po wystrzeleniu magazynka. Nie pamiętam szczegółów. W każdym razie jak miałeś pistolet co strzelał raz i musiałeś go przeładować to wszystkie te bonusy się kumulowały plus to jak były liczone sprawiało że DMG szedł w takie liczby że w zasadzie wystrzeliwałeś pociski nuklearne XD
To też pokazuje co się dzieje jak różne działy pracując nad różnymi rzeczami. Obstawiam że ludzie tworzący system walki nawet nie brali pod uwagę co się stanie jak ktoś zrobi jedno-strzałowy pistolet a znowu ktoś od broni pomyślał że jednorazowe bronie czy pistolety jedno-strzałowe będą zabawne.
CDPR w końcu przerobiło ten system i problem zniknął chociaż w tym wypadku wydaje mi się że mogli to zostawić jako typowy easter egg tylko bym wtedy ten pistolet gdzieś ukrył na mapie by nie dało się tak łatwo tego zrobić.