"Redzi" poczynili kolejny ukłon w kierunku autorów modyfikacji do Wiedźmina 3. W późniejszym czasie, ale w tym roku, największy gamingowy hit powstały z rąk rodzimych twórców otrzyma łatkę wdrażającą obsługę modów międzyplatformowych na: PC, Xbox Series X/S oraz PlayStation 5.
Integracja modyfikacji ma działać za pośrednictwem serwisu mod.io, który do tej pory współpracował m.in. z Ubisoftem, Bandai Namco, SEGĄ, Techlandem, Gearbox Publishing czy Larian Studios. Platforma ma stanowić swoisty przytułek dla wszelkiego rodzaju modyfikacji. Oprogramowaniem będzie można dzielić się na wspomnianych wyżej platformach bez żadnych dodatkowych kosztów.
W praktyce oznacza to, że większość modyfikacji wydawanych na pecety, trafi także na konsole - i odwrotnym kierunku. W ten sposób ekosystem modów będzie przeżywał regularną ekspansję, a samo uniwersum wiedźmińskie ulegnie konsekwentnemu poszerzaniu, co niewątpliwie da drugie, a może trzecie życie legendarnemu Wiedźminowi 3.
Warto napomknąć nieco szerzej o platformie mod.io. Korzystanie z modyfikacji wymagać rejestracji oraz połączenia konta z kontem CD PROJEKT RED. Twórcy modów za pośrednictwem serwisu będą mogli przesyłać i zarządzać opublikowanym tam oprogramowaniem.
Oczywiście integracja z mod.io nie oznacza, że modyfikacje obecne w słynnym serwisie Nexus Mods, czy też w warsztacie Steama, przestaną istnieć. Nadal będą dostępne. Warto mieć jednak na względzie fakt, że dotyczą one tylko platformy PC, natomiast mod.io wprowadza rewolucyjną funkcję cross-platform, pozwalającą na działanie modyfikacji również na konsolach.