Fallout 3 Remaster wymagałby innych zmian niż Oblivion

4 dni temu

Bruce Nesmith, były projektant Bethesdy, który pracował przy takich hitach jak The Elder Scrolls IV: Oblivion i Fallout 3, wskazuje na konieczność znaczącego ulepszenia systemu strzelania w potencjalnym Fallout 3 Remaster. Jego zdaniem, mechanika walki w oryginalnej wersji gry nie wytrzymuje próby czasu.

Problemy z mechaniką strzelania w oryginale

Po sukcesie The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, gracze z niecierpliwością wypatrują informacji na temat kolejnego klasyka Bethesdy, który mógłby doczekać się odświeżonej wersji. W wywiadzie dla serwisu VideoGamer Nesmith omówił ewolucję serii Fallout pod skrzydłami Bethesdy, koncentrując się szczególnie na rozwoju systemu walki między trzecią a czwartą częścią.

„Co widzieliście w Fallout 4? To pokaże wam, co uznali za konieczne do zmiany w stosunku do Fallout 3” – stwierdził Nesmith. „Wiem, iż w Fallout 4 wykonano ogrom pracy nad systemem strzelania, ponieważ Fallout 3 był pierwszą próbą studia w zakresie gry z elementami shootera. I uważam, iż wykonana później praca była niesamowita.”

Nesmith nie owija w bawełnę, oceniając system walki z użyciem broni palnej w Fallout 3 jako „niedobry” i wskazując, iż wymagałby gruntownych zmian, gdyby gra miała zostać odnowiona na współczesny rynek gier. Co więcej, projektant zauważa, iż choćby w momencie premiery w 2008 roku, omawiany element nie dorównywały konkurencji — w tym samym roku ukazały się przecież Gears of War 2, Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, Dead Space czy Call of Duty: World at War.

Przeczytaj także

Zaprezentowano The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered – już można grać!

RPG z elementami strzelanki

„System walki w Fallout 3 nie dorównywał strzelankom swojej epoki” – wyjaśnił Nesmith. „Co więcej, to RPG z elementami strzelanki, a nie typowy run-and-gun shooter. Ale mnóstwo pracy włożono w ten aspekt przy Fallout 4. Zatem spodziewam się zobaczyć wiele z tych usprawnień, zakładając, iż faktycznie realizują taki projekt.”

Były deweloper zauważył również, iż remaster Obliviona nie ograniczył się jedynie do podniesienia standardów do poziomu Skyrima z 2011 roku.

„Oblivion nie został po prostu dostosowany do wersji Skyrima z 2011 roku” – kontynuował. „Został podniesiony do standardu, który przynajmniej na pierwszy rzut oka wydaje się przewyższać najnowszą aktualizację graficzną Skyrima.”

Kiedy możemy spodziewać się Fallout 3 Remastered?

Choć Bethesda nie potwierdziła oficjalnie prac nad remasterem Fallout 3, pogłoski na ten temat krążą już od 2023 roku. Raport z procesu sądowego Microsoftu z Federalną Komisją Handlu USA zawierał wzmianki o takich tytułach jak Indiana Jones and the Great Circle i The Elder Scrolls VI, a także o remasterach The Elder Scrolls IV: Oblivion i właśnie Fallout 3.

Najnowsze doniesienia sugerują, iż Fallout 3 Remastered wciąż znajduje się w fazie produkcji, jednak premiera nie jest planowana w najbliższym czasie. Biorąc pod uwagę olbrzymi sukces serialu Fallout od Amazon Prime Video, który znacząco zwiększył zainteresowanie całą serią, remaster trzeciej odsłony wydaje się być tylko kwestią czasu.


Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), Bluesky, naszym Discordzie, Redditcie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!


Idź do oryginalnego materiału