Fantasian od Apple Arcade ukaże się na konsolach i komputerach PC

cyberfeed.pl 15 godzin temu


Fantazja była to łatwa gra, którą można było polecić kiedy wystartował w 2021 r. Opracowany przez Ostateczna fantazja studio Mistwalker, twórcy Hironobu Sakaguchiego, Fantazja była przystępną, oldschoolową grą RPG, która miała wiele sprytnych pomysłów i uroczą estetykę dzięki światu wykonanemu z manualnie wykonanych dioram. Był tylko jeden problem: była dostępna wyłącznie dla Apple Arcade, więc każdy, kto nie był abonentem, przegapił tę możliwość. Teraz to się wreszcie zmieniło, wraz z premierą gry w tym tygodniu na PC, PlayStation, Xbox i Switch.

Nowy port nazywa się Fantastyczny Neo wymiarale jest w większości identyczna z wersją Apple Arcade, poza bardzo mile widzianym dodatkiem do gry głosowej. (W niezłym kawałku okrągłej opowieści, Neowymiar jest publikowany przez Ostateczna fantazja twórca Square Enix.) Pod wieloma względami Fantazja jest klasyczny Ostateczna fantazja we wszystkim oprócz imienia. W roli głównej występuje bohater o imieniu Leo, który – z pomocą twardej księżniczki, tajemniczego władcy magii i siwego kapitana statku – zostaje wciągnięty w wyprawę obejmującą wiele krain, podczas której próbują udaremnić mechaniczną plagę prowadzoną przez wysokiego , mroczny i niebezpieczny złoczyńca.

Jest tego mnóstwo Ostateczna fantazja fani rozpoznają: głównego bohatera cierpiącego na amnezję, zabawny trójkąt miłosny, świat łączący fantasy i science fiction, podobne zaklęcia i przedmioty oraz piękna ścieżka dźwiękowa słynnego kompozytora Nobuo Uematsu. Do diabła, jest choćby postać o imieniu Sid. Podstawa Fantazja czy Sakaguchi i jego zespół pracują w oparciu o znany im framework, ale jednocześnie rozwijają go w interesujący sposób. Pozostaje więc solidna gra RPG, która wprowadza kilka fajnych poprawek do formuły.

Najbardziej oczywistą różnicą jest styl wizualny, który przypomina manualnie wykonane podejście do starych, wstępnie renderowanych teł z ery PlayStation Ostateczna fantazja. Nadaje grze bardzo namacalną estetykę i jest zaskakująco elastyczna; są ciepłe i przytulne lasy i chaty, ale także zimne obszary mechaniczne wykonane z metalu i starych płytek drukowanych. Choć gra ma swoje początki na urządzeniach mobilnych, na konsoli przez cały czas wygląda ostro i wyraźnie. Grałem w nią ponownie na Switchu i jedynym problemem był czasami długi czas ładowania przed bitwą.

Fantazja wprowadza także pewne poprawki do turowej formuły RPG, dzięki czemu jest ona bardziej przystępna i mniej frustrująca. Pierwsza to zabawna odmiana walki, która pozwala celować wiele ataków, co może być niezwykle satysfakcjonujące, gdy wszystko jest ustawione w jednym szeregu w sam raz i trafisz całą grupę wrogów jednym strzałem.

Jeszcze bardziej użyteczna jest funkcja o dziwacznej nazwie Dimengeon — połączenie lochów i wymiarów — która łagodzi losowe bitwy. Po włączeniu te nieznośne potwory zostają przeniesione do innego wymiaru, gdzie możesz z nimi walczyć w wolnym czasie. Rzecz w tym, iż się kumulują. Kiedy więc urządzenie się zapełni i będziesz musiał w końcu z nimi walczyć, możesz rozpocząć walkę z całą bandą złoczyńców na raz. Walki te mają charakter strategiczny, przypominający niemal puzzle.

Te pozornie subtelne poprawki są więcej niż wystarczające Fantazja łatwa rekomendacja, jeżeli szukasz klasycznej gry RPG. Podobnie najnowszy remake Wyprawa Smoka IIIduża część odwołania Fantazja jest to, jak bardzo jest tradycyjny, przy jednoczesnym wygładzeniu ostrych krawędzi, które mogą sprawić, iż gatunek będzie wydawał się niezgrabny i nudny. I jako Ostateczna fantazja się nadal się rozwija na różne sposoby, Fantazja to pocieszające spojrzenie wstecz na to, jak było kiedyś.

Fantastyczny Neo wymiar ukaże się 5 grudnia na PC, PlayStation, Xbox i Switchu.



Source link

Idź do oryginalnego materiału