W warszawskim Showroomie Lenovo & Motorola zakończyła się pierwsza edycja E-Mistrzostw Warszawy, wyłaniając zwycięzców w unikalnym połączeniu dyscyplin sportowych i cyfrowych. Wydarzenie zintegrowało ponad 200 uczestników wokół rywalizacji w grach wideo, biegu oraz konkursie kreatywnym AI, promując jednocześnie odpowiedzialne korzystanie z nowych technologii wśród lokalnej społeczności.
Finał E-Mistrzostw Warszawy by Lenovo, który odbył się 2 grudnia 2025 roku, stanowił kulminację projektu organizowanego przez Polski Związek Esportu przy wsparciu partnerów technologicznych i miejskich. Laureatami pierwszej edycji zostali Matsvei Kukovich i Oliwia Nikolaidi, zwyciężając w kategorii e-biegu, oraz Grzegorz Dolacinski, nagrodzony za najlepszą pracę w konkursie kreatywnym AI. W wirtualnych rozgrywkach triumfowali: zawodnik o pseudonimie Majkel, który zdominował turniej piłkarski FC 26, oraz drużyna CAMP, bezkonkurencyjna w zmaganiach League of Legends.

Zwycięzcy poszczególnych konkurencji otrzymali pulę nagród o łącznej wartości 20 tysięcy złotych, na którą złożył się topowy sprzęt gamingowy Lenovo, w tym konsola Legion Go S, monitory 240 Hz oraz akcesoria audio. Wydarzenie wykroczyło jednak poza ramy standardowego turnieju, kładąc silny nacisk na edukację – w przestrzeni Showroomu Lenovo & Motorola zorganizowano dedykowane warsztaty z zakresu sztucznej inteligencji dla uczniów warszawskich techników (nr 7 i nr 24), prowadzone przez ekspertów producenta. Łukasz Trybuś, prezes Polskiego Związku Esportu, podkreślił, iż sukces frekwencyjny potwierdza zapotrzebowanie na innowacyjne metody aktywizacji mieszkańców, łączące świat wirtualny z realnym rozwojem kompetencji.

Dla Lenovo gaming stanowi jeden z kluczowych obszarów biznesowych, co firma podkreśla nie tylko poprzez ekspansję produktową serii Legion, ale także bezpośrednie zaangażowanie w rozwój społeczności graczy. Ewelina Woldan, Communication Manager w Lenovo Polska, zaznaczyła, iż udostępnienie przestrzeni showroomu ma na celu realne wzmocnienie lokalnej sceny i integrację pasjonatów nowych technologii. Organizatorzy zapowiadają kontynuację działań promujących odpowiedzialny gaming, co w obliczu rosnącej popularności esportu w Polsce może przełożyć się na kolejne edycje wydarzenia o jeszcze szerszym zasięgu i rozbudowanej formule edukacyjnej.

1 godzina temu









![Szczere wyznanie Bomby o walce z Marcinem Najmanem! „Scarface” miał spore obawy [WIDEO]](https://mma.pl/media/uploads/2025/12/e39661c7-8527-4a67-a77e-2cf1b942.webp)





