Firma Valve zaktualizowała swoje zasady. Znów idzie na rękę graczom

ittechblog.pl 1 dzień temu

Najpopularniejsza platforma do gier, mierzy się z wieloma problemami, zarówno po stronie graczy, jak i samych gier. Ostatnie zmiany i aktualizacje regulaminów mają na celu ułatwienie życia właśnie użytkownikom. Mimo iż firma od dawna przestała skupiać się na tworzeniu gier, nie można jej zarzucić odejścia w cień. Popularność platformy Steam i jej gadżetów ściąga do siebie graczy z całego świata.

Valve zaktualizowało zasady zapobiegające infiltracji rynku gier na PC

Jakiś czas temu, głośno było o wprowadzeniu nowego powiadomienia na platformie Steam, stanowiącego ostrzeżenie na stronach niektórych gier dostępnych w Early Access. Informacja pojawia się w przypadku tytułów, które nie były aktualizowane przez co najmniej rok.

Teraz Valve zaktualizowało zasady związane z praktykami reklamowymi w grach o charakterze mobilnym. Nowe zasady wyraźnie zakazują umieszczania na platformie wszelkich gier, które wymagają od graczy oglądania lub interakcji z reklamami, by mogli w spokoju grać dalej lub zakończyć daną czynność. Zgodnie ze zmienionymi zasadami, twórcy gier muszą wyeliminować wszelkie systemy reklamowe, które zmuszają graczy do angażowania się w treści promocyjne. Produkcje, które polegają na obowiązkowych reklamach w celu uzyskania nagród lub awansu, nie będą już dozwolone na platformie Steam. Te nowe zasady nie dotyczą partnerstwa międzypromocyjnego i lokowania produktów.

W przewodniku cenowym możemy przeczytać: “Jeśli przychody z Twojej gry opierają się na reklamach na innych platformach, będziesz musiał znaleźć nowy model monetyzacji, aby wydać ją na Steam”. Takie działania wyznaczają wyraźną linię przeciwko agresywnym reklamom w grze, co pokazuje, iż firma Valve walczy z reklamami w stylu tych, wyświetlanych na telefonach. Niestety szerzące się coraz bardziej praktyki tego typu wśród gier mobilnych, zmuszają graczy do oglądania niechcianych treści. Na szczęście zaangażowanie firmy Valve w jakość ich platformy buduje zaufanie u graczy poszukujących czystej rozgrywki i doświadczeń bez reklam. Miejmy nadzieje, iż tego typu praktyki reklamowe spotkają się z podobną barierą także na innych platformach z grami.

Idź do oryginalnego materiału