Choć branża gier wideo nieubłaganie zmierza w kierunku cyfrowej dystrybucji, fizyczne wydania wciąż potrafią osiągać imponujące wyniki sprzedaży. Doskonałym przykładem jest Black Myth: Wukong, które po spektakularnym sukcesie cyfrowego debiutu doczekało się również wersji pudełkowej. Jak się okazuje, ta decyzja przyniosła nieoczekiwane korzyści nie tylko twórcom gry, ale również sklepom zajmującym się sprzedażą fizycznych nośników.
Pudełkowa wersja gry okazała się finansowym ratunkiem dla wielu detalistów
Mike Yum, dyrektor generalny PM Studios, wydawcy pudełkowej wersji gry, w rozmowie z serwisem The Gamer zdradził, iż otrzymał wiele telefonów z podziękowaniami od partnerów handlowych. Niektórzy z nich wprost przyznali, iż wysoka sprzedaż Black Myth: Wukong w okresie świątecznym „uratowała ich biznesy przed bankructwem”.
„Otrzymałem wiele telefonów w okresie Świąt Bożego Narodzenia i po Nowym Roku z podziękowaniami i informacją, iż [fizyczne wydanie Black Myth: Wukong] uratowało ich biznes” – przyznał Yum.
Fizyczne kopie najważniejsze dla wielu regionów
Szczególnie interesujący jest fakt, iż pudełkowa wersja gry odniosła ogromny sukces w krajach takich jak Hiszpania czy Włochy. Yum zaznacza, iż fizyczne wydania są wciąż niezwykle ważne dla regionów o ograniczonym dostępie do internetu lub z droższymi pakietami danych.
„W miejscach, gdzie wciąż nie mają zaawansowanej technologii internetowej, gracze nie będą pobierać 100-gigabajtowego pliku, ponieważ płacą za każdy megabajt danych. W takich regionach, gdzie przepustowość jest niska lub prędkość wolniejsza, bardzo czekali na fizyczną kopię gry” – wyjaśnia szef PM Studios.
Warto przypomnieć, iż Black Myth: Wukong od chińskiego studia Game Science zdobyło ogromną popularność na całym świecie, a teraz okazuje się, iż jego sukces pomógł również utrzymać się na powierzchni wielu sklepom z grami, które w ostatnich latach zmagają się z coraz większymi trudnościami w obliczu rosnącej dominacji cyfrowej dystrybucji.
O dokładnych wynikach sprzedaży pudełkowej wersji Yum nie mógł się wypowiedzieć ze względu na politykę prywatności Game Science, ale zapewnił, iż liczby są „bardzo zdrowe” i dowodzą, iż rynek fizycznych wydań wciąż ma się dobrze.
Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), Bluesky, naszym Discordzie, Redditcie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!