Epic Games i Unity ogłosiły współpracę, dzięki której gry stworzone w silniku Unity będzie można uruchamiać bezpośrednio w Fortnite. Oznacza to, iż obok tytułów zbudowanych w Unreal Editor for Fortnite pojawią się produkcje tworzone w jednym z najpopularniejszych silników na świecie.
Tim Sweeney, prezes Epic Games, podkreślił, iż podobnie jak w początkach internetu firmy muszą działać razem. Celem jest stworzenie otwartego i uczciwego metaverse. Z kolei Matt Bromberg (CEO Unity) stwierdził, iż większy wybór i otwarte systemy sprzyjają rozwojowi całej branży.
Gry z Unity trafią do Fortnite w przyszłym roku
Według słów Bromberga, Unity umożliwi publikowanie gier w Fortnite w przyszłym roku. Partnerstwo może dać twórcom nowe możliwości dotarcia do odbiorców i monetyzacji gier. Sweeney dodał, iż pozwolenie na Unity w Fortnite „znacząco poszerzy bazę twórców”.
Obecnie Fortnite jest zamkniętym środowiskiem, gdzie gry można tworzyć wyłącznie przy użyciu narzędzi Epic. Firma od lat rozwija wizję otwartego metaverse i już dziś zwiększa nacisk na doświadczenia tworzone przez społeczność.
Fortnite otwiera się na gry z UnityPlany na przyszłość są ambitne
Sweeney wyjaśnił, iż w przyszłości Fortnite ma być miejscem, z którego użytkownicy będą mogli przechodzić do innych serwisów kontrolowanych przez różne firmy. Ma to wyglądać jak przeglądanie stron w internecie. Dzisiejsza zapowiedź to pierwszy krok do współdziałania różnych silników.
Dodatkowo zarówno twórcy korzystający z narzędzi Fortnite, jak i Unity, będą przechodzić proces weryfikacji, aby upewnić się, iż ich treści są zgodne z wymogami i działają poprawnie. Docelowo recenzowane będą jednak jedynie treści hostowane przez Epic.
Unity rozszerza platformę handlową o Unreal Engine
Drugim elementem, który jest sporą zmianą jest dodanie wsparcia dla Unreal Engine do platformy zarządzania sklepami i płatnościami. Unity zaprezentowało ją w ubiegłym miesiącu. Tym samym twórcy mają zyskać większą kontrolę nad sposobem budowania i obsługi swoich sklepów.
Unity zapowiada, iż będą mogli oni zarządzać cenami, promocjami itd. bezpośrednio z poziomu Unreal w przyszłym roku. Dodatkowe informacje na te temat pojawią się w 2026 roku.
Źródło: The Verge, Game Industry / Zdjęcie otwierające: Epic Games

4 godzin temu

















