Frostpunk 2 kontra Frostpunk 1: Wyjaśnienie kluczowych różnic

1 tydzień temu

Zimna rozpacz i walka o przetrwanie były motywami przewodnimi oryginalnego Frostpunka, więc co może zrobić sequel, czego jeszcze nie widziano? Pójście na całość to z pewnością coś, czego wszyscy się spodziewają. Porównajmy Frostpunka 2 z Frostpunkiem 1, aby zobaczyć wszystkie różnice.

Frostpunk 2 kontra Frostpunk 1 – wszystkie zmiany

Zamiast dodawać więcej śniegu i zimna, twórcy podeszli do tworzenia Frostpunk 2 z zamiarem rozwinięcia oryginalnej gry. Proste przetrwanie nie wystarczy, ponieważ mamy teraz stale rozwijające się miasto i pozory demokracji. Mając to na uwadze, oto największe różnice między Frostpunk 2 a Frostpunk 1.

Miasto jest ogromne

Zrzut ekranu autorstwa Jugo Mobile

Zrobienie czegoś wielkiego w Frostpunk 2 to ryzyko warte podjęcia, ponieważ daje ci więcej opcji i wyzwań podczas zarządzania miastem. Najbardziej oczywistą różnicą między oryginałem a sequelem jest to, iż w Frostpunk 2 budujesz całe dzielnice (przemysł, kwatery mieszkalne, budynki naukowe itd.). Planowanie jest kluczowe, ponieważ nie chcesz, aby ludzie mieszkali obok kompleksu przemysłowego, ponieważ może to pogorszyć ich stan zdrowia.

Podczas prowadzenia miasta w Frostpunk, było ono wizualnie tylko małą osadą. Skupiałeś się na poszczególnych budynkach niezbędnych do przetrwania twoich obywateli. Było to bardziej jak wioska niż ogromna postapokaliptyczna metropolia. Chociaż mamy zakres wymagany do symulacji przetrwania w budowaniu miasta, czy odbywa się to kosztem troski o ludzi, których trudniej zauważyć? Zależy to od tego, jak bardzo kochasz politykę.

Co nowego w budowaniu miast: Budownictwo oparte na dzielnicach (teraz budujesz całe dzielnice zamiast jednego budynku).

Jeszcze ważniejsze są machinacje polityczne

Zdjęcie dzięki uprzejmości 11 bit studios

Aspekt polityczny gry pozostało ważniejszy niż w poprzedniej grze. Jest ich więcej i nie ma idealnych rozwiązań. Większość działań będzie miała miejsce w Sali Rady, która de facto jest parlamentem. Cokolwiek zrobisz, jakaś frakcja będzie niezadowolona. To mniej więcej to, co było dostępne w pierwszym Frostpunk, więc przez cały czas nie wiadomo, czy jest to duża poprawa, czy po prostu miła aktualizacja czegoś, co dobrze działało.

Co nowego w segmencie politycznym:

  • Frakcje – W mieście pozostało więcej grup lub frakcji. To, jak je potraktujesz, ukształtuje losy Nowego Londynu.
  • Sala Rady – Minęło 30 lat od wydarzeń opisanych w Frostpunk, więc teraz masz ładny budynek, w którym frakcje (partie polityczne apokalipsy) mogą decydować o prawach.

Rozszerzona mapa świata

Zdjęcie dzięki uprzejmości 11 bit studios

To, co robisz poza miastem, może zadecydować o twoim losie w Frostpunk 2. Eksploracja mapy jest ważna, ponieważ pozwala ci znaleźć nowe materiały i cenne lokalizacje dla kolonii. Eksploracja poza murami miasta jest kluczowa, ale jestem ciekaw, jak bardzo jest to interesujące z punktu widzenia gry. Mikromanagement nigdy mnie nie interesuje, więc jestem w grze tylko wtedy, gdy istnieje świetny sposób, aby uczynić ją interesującą po wielu godzinach gry.

Frostpunk 1 miał świetną równowagę między eksploracją mapy a budowaniem miasta. Prawdziwym minusem był brak lokacji do eksploracji, ponieważ często chciałem większej mapy świata. Więcej treści na mapie i dobre zarządzanie koloniami wystarczą.

Co nowego w eksploracji mapy:

  • Eksploracja terytorialna – Mapa podzielona jest na terytoria.
  • Placówki i kolonie – Tworzenie placówek i kolonii z odrębną gospodarką i logistyką.

Czy warto grać we Frostpunka?

Ogólnie rzecz biorąc, Frostpunk 2 rozwija mocne strony swojego poprzednika, wprowadzając jednocześnie ulepszenia i nowe funkcje rozgrywki. Uwielbiałem Frostpunk, ponieważ była to wymagająca gra. Ale jednocześnie miała stosunkowo łatwą krzywą uczenia się z odpowiednią ilością opcji. Nigdy nie byłem przytłoczony liczbą ustawień, więc mam nadzieję, iż Frostpunk 2 będzie ją rozwijał.

Teraz, gdy znasz już różnice między Frostpunkiem 1 i 2, dowiedz się więcej o Frostpunku 2 Special Edition na Jugo Mobile.

Idź do oryginalnego materiału