Frostpunk 2 ze wsparciem dla modów

3 tygodni temu

Po ekscytacji wywołanej potencjalnym pojawieniem się dinozaurów w krainie lodu, 11 bit studios, a zwłaszcza zespół deweloperski stojący za Frostpunk 2, z euforią ogłasza, iż narzędzie do modyfikowania gry – Frostkit – w wersji beta będzie dostępne od premiery.

Wsparcie dla modów jest popularnym tematem wśród społeczności już od czasu premiery pierwszego Frostpunka w 2018 roku. Jednak oryginalna gra i jej wewnętrzny silnik miały na to zbyt duże ograniczenia. Według Szymona Jabłońskiego, Dyrektora Technicznego Frostpunk 2, dzięki przejściu na Unreal Engine wszystko teraz wygląda zupełnie inaczej.

Zwiastun prezentujący narzędzie do modyfikowania Frostpunk 2, stworzone we współpracy z mod.io, oferuje przedsmak jego możliwości. Co ważne, gracze będą mogli tworzyć niestandardowe mapy, zaludniać je własnymi modelami i ustawiać swoje nowe miasta – czy to starożytne, kosmiczne, czy też różniące się od oryginalnego mroźnego apokaliptycznego otoczenia na tysiące innych sposobów – w customizowanych scenariuszach.

Wersja beta narzędzia do modyfikowania umożliwi twórcom dostęp do większości jego funkcji, chociaż będą one jeszcze na bieżąco ulepszane w oparciu o opinie społeczności. Będzie to dla zespołu deweloperskiego cenne źródło informacji o tym, co działa dobrze, a co wymaga poprawy. Aby rozpocząć ten proces, przed premierą wybrani moderzy przetestują narzędzie w ramach zamkniętej bety.

Frostpunk 2 trafi na rynek 20 września 2024 na PC i będzie dostępny od pierwszego dnia za pośrednictwem PC Game Pass. Premiera na konsolach nastąpi później. Edycja Digital Deluxe, która zawiera dostęp do trzech niezapowiedzianych jeszcze DLC, przedmiotów w grze i szereg dodatków, pozwoli graczom uzyskać dostęp do treści gry 72 godziny wcześniej, począwszy od 17 września.


Źródło: komunikat prasowy (11 bit studios)
Fot. główna: materiały prasowe (11 bit studios)

Idź do oryginalnego materiału