Gamedust miało 0,74 mln zł straty netto, 0,74 mln zł straty EBIT w III kw. 2024

3 dni temu

Gamedust odnotowało 0,74 mln zł jednostkowej straty netto w III kw. 2024 r. wobec 3,15 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.

Strata operacyjna wyniosła 0,74 mln zł wobec 3,16 mln zł straty rok wcześniej.

Przychody netto ze sprzedaży usług sięgnęły 57 tys. zł w III kw. 2024 r. wobec 0,34 mln zł rok wcześniej.

„W III kwartale 2024 roku prowadziliśmy prace nad wersją 'Alfa Gas Station Simulator VR’. W trakcie realizacji projektu zidentyfikowaliśmy dodatkowe wyzwania techniczne i produkcyjne, które wymagają ponownej analizy harmonogramu realizacji. W ramach przeglądu opcji strategicznych, rozpoczęliśmy rozmowy z potencjalnymi partnerami, którzy mogliby wesprzeć nas w obszarze produkcji tego projektu, aby zapewnić jego najwyższą jakość” – napisał prezes Paweł Flieger w piśmie dołączonym do raportu.

„W obszarze rozwoju portfolio, prowadzimy zaawansowane rozmowy dotyczące wydania w III kwartale 2025 roku dwóch nowych tytułów VR, przeniesionych z tradycyjnych platform. Równolegle rozpoczęliśmy prace koncepcyjne nad adaptacją gry 'Best Forklift Operator’ na platformę Meta Quest 3, co wpisuje się w naszą strategię rozwoju portfolio VR” – dodał.

Prezes przypomniał, iż 27 sierpnia 2024 roku miała miejsce premiera gry „Sunrise GP” na platformie Steam, stanowiąca element realizacji strategii dystrybucji multiplatformowej.

„Pierwsze wyniki sprzedaży wskazują na konieczność dalszej pracy nad optymalizacją strategii marketingowej dla naszych produktów na tej platformie” – ocenił.

Jak podkreślił, kluczowym wydarzeniem było przyjęcie i opublikowanie 30 września br. „Strategii rozwoju na lata 2024-2025”, która wyznacza nowy kierunek rozwoju spółki i optymalizuje model operacyjny na najbliższy okres.

„Realizując założenia nowej strategii, dokonaliśmy istotnej transformacji modelu operacyjnego spółki. Zoptymalizowaliśmy strukturę organizacyjną, przechodząc na model oparty na współpracy z zewnętrznymi, wyspecjalizowanymi zespołami przy poszczególnych projektach. Ta zmiana pozwala nam na większą elastyczność operacyjną i efektywność kosztową, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich standardów jakości realizowanych projektów” – napisał Flieger.

W I-III kw. 2024 r. spółka miała 1,86 mln zł jednostkowej straty netto wobec 9,51 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach netto ze sprzedaży usług w wysokości 1,53 mln zł w porównaniu z 2,36 mln zł rok wcześniej.

Gamedust to producent gier w segmencie VR, który zadebiutował na NewConnect poprzez odwrotne przejęcie notowanego Inwestycje.pl.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału