Gamedust prowadzi rozmowy dotyczące kolejnych umów wydawniczych, być może już w najbliższych miesiącach znane będą szczegóły związane z dwoma projektami dotyczącymi adaptacji VR, podała spółka. Równolegle rozpoczęto prace koncepcyjne nad dostosowaniem gry „Best Forklift Operator” do platformy Meta Quest 3.
Gamedust skupiał się operacyjnie w minionych miesiącach na rozwoju adaptacji bestsellera „Gas Station Simulator” studia Drago Entertainment w technologii wirtualnej rzeczywistości, który to projekt wspiera amerykańska Meta. Gra w wersji non-VR zanotowała sprzedaż powyżej 1 mln kopii. Spółka pracuje nad kolejnymi umowami tego typu, podano.
„Jesteśmy w rozmowach o kolejnych umowach wydawniczych, które są na różnych stadiach. Możliwe, iż już w najbliższych miesiącach będziemy mogli poinformować o szczegółach związanych z dwoma projektami dotyczącymi adaptacji VR. Równolegle rozpoczęliśmy prace koncepcyjne nad dostosowaniem gry 'Best Forklift Operator’ do platformy Meta Quest 3” – powiedział prezes Paweł Flieger, cytowany w komunikacie.
O ile w okresie kwiecień-czerwiec 2024 roku spółka wyszła na plus na poziomie zysku ze sprzedaży, o tyle w wakacyjnym okresie lipiec-wrzesień zmniejszenie przychodów ze sprzedaży historycznie wydanych gier już na to nie pozwoliło.
Gamedust odnotowało 0,74 mln zł jednostkowej straty netto w III kw. 2024 r. wobec 3,15 mln zł straty rok wcześniej. Strata operacyjna wyniosła 0,74 mln zł wobec 3,16 mln zł straty rok wcześniej. Przychody netto ze sprzedaży usług sięgnęły 57 tys. zł w III kw. 2024 r. wobec 0,34 mln zł rok wcześniej.
„Za nami kolejny bardzo pracowity kwartał, w którym kontynuowaliśmy efektywność kosztową i skupienie na najważniejszych projektach, po których spodziewamy się największych strumieni przychodowych. Zakładamy, iż jesteśmy w tej chwili blisko apogeum negatywnych tendencji, także tych dotykających globalnego rynku gier komputerowych. Zależy nam na jakości naszych produktów, choćby kosztem czasu ich przygotowania, gdyż zbudowaliśmy już renomę na rynku VR i jest to cenna baza do rozwoju w kolejnych latach” – dodał prezes.
Głównym projektem realizowanym przez Gamedust w III kw. br. była produkcja wersji Alfa gry „Gas Station Simulator” w technologii VR, która została już na wcześniejszym etapie pozytywnie oceniona zarówno przez Meta, jak i Drago Entertainment. W trakcie realizacji wersji projektu na etapie działającej rzeczywistej rozgrywki zostały zidentyfikowane nowe wyzwania techniczne i produkcyjne, które mogą skutkować aktualizacją harmonogramu, przy czym rozpoczęły się rozmowy z potencjalnymi partnerami wspierającymi najwyższą jakość realizacji projektu, która jest priorytetem zespołu Gamedust, podkreślono.
W końcu minionego kwartału, tj. 30 września, spółka Gamedust opublikowała nową strategię rozwoju, dzięki której spółka zamierza zająć unikalną pozycję na rynku VR, jednocześnie minimalizując ryzyko i optymalizując sferę kosztową.
„Zbudowaliśmy przez lata unikalne know-how, co potwierdziły wysokie noty od graczy oraz umowa na wyłączność z Pico (właściciel TikToka i platfromy VR) czy dofinansowanie projektu przez Meta Platform (właściciel Facebooka i platformy VR). Z drugiej strony doświadczyliśmy tego, jak trudne i kosztowne jest zbudowanie od zera masowego tytułu tylko w świecie gier VR. Dlatego też widzimy dużą wartość dodaną i możliwość pełniejszego wykorzystania naszego potencjału poprzez skupienie się na przenoszeniu rozpoznawalnych gier non-VR do świata VR” – wskazał także Flieger.
Gamedust to producent gier w segmencie VR, który zadebiutował na NewConnect poprzez odwrotne przejęcie notowanego Inwestycje.pl.
Źródło: ISBnews