Gamedust w nowej strategii skupi się na portach na VR zamiast produkcji własnych gier

5 dni temu

W swojej zaktualizowanej strategii Gamedust zdecydował o odejściu od produkcji gier własnych i skupieniu się na przenoszeniu uznanych i lubianych gier na platformy VR, podała spółka.

„Gamedust SA podjął strategiczną decyzję o gruntownej ewolucji swojego modelu biznesowego. Kluczowym elementem tej zmiany jest rezygnacja z bezpośredniej produkcji gier własnych na rzecz ścisłej współpracy z zewnętrznymi partnerami deweloperskimi oraz skoncentrowanie się na przenoszeniu uznanych i lubianych gier z tradycyjnych platform (flat screen, czyli ekranów płaskich, takich jak monitory komputerów czy telewizory) na platformy VR” – czytamy w komunikacie.

Ta transformacja wynika z dogłębnej analizy rynku, mocnych stron spółki oraz perspektyw rozwoju branży gier, podkreślono.

„Dostrzegamy ogromny potencjał w adaptacji istniejących, sprawdzonych tytułów do środowiska VR, co pozwala nam wykorzystać zarówno naszą techniczną ekspertyzę, jak i znajomość rynku gier” – czytamy dalej.

Wizja Gamedust opiera się na przekonaniu, iż przyszłość branży gier będzie w znacznym stopniu kształtowana przez immersyjne doświadczenia, czyli takie, które zapewniają głębokie poczucie zanurzenia w wirtualnym świecie, angażując zmysły użytkownika w sposób bardziej intensywny niż tradycyjne gry, wskazano także.

W ramach nowej strategii Gamedust SA oferuje dwa główne modele współpracy z deweloperami i właścicielami IP: z pozyskiwaniem finansowania i bez niego.

W modelu z pozyskiwaniem finansowania Gamedust aktywnie angażuje się w pozyskiwanie środków finansowych na adaptację gier do VR. Wykorzystujemy nasze relacje branżowe i doświadczenie, aby negocjować i zabezpieczać finansowanie od kluczowych partnerów technologicznych i platform VR. Środki te są następnie przekazywane deweloperom zgodnie z ustalonym harmonogramem, opartym na dostarczaniu kolejnych etapów projektu (milestone’ów), wyjaśniono.

„Proces ten obejmuje:

  • Identyfikację obiecujących tytułów do adaptacji VR
  • Negocjacje z właścicielami IP i platformami VR
  • Koordynację procesu finansowania i produkcji
  • Nadzór nad postępem prac i jakością adaptacji
  • Zarządzanie budżetem i harmonogramem projektu” – napisano w komunikacie.

„W tym modelu przychody ze sprzedaży są dzielone między Gamedust SA, dewelopera, właściciela IP i podmiot finansujący według ustalonego klucza, przy czym nasza spółka zwykle otrzymuje ustalony procent przychodów ze sprzedaży gry po zwrocie kosztów produkcji (tzw. recoup) do podmiotu finansującego” – czytamy dalej.

W scenariuszu bez pozyskiwania finansowania Gamedust nie angażuje się bezpośrednio w proces finansowania adaptacji gry.

„Zamiast tego, koncentrujemy się na wnoszeniu naszej ekspertyzy technologicznej w zakresie VR oraz na działaniach marketingowych i dystrybucyjnych. Developer lub właściciel IP dostarcza nam gotowy produkt zaadaptowany do VR, a my wprowadzamy go do sprzedaży na platformach dystrybucji dedykowanych wirtualnej rzeczywistości” – wskazała spółka.

„Nasze zaangażowanie obejmuje:

  • Doradztwo techniczne w procesie adaptacji do VR
  • Optymalizację gry pod kątem platform VR
  • Kompleksowe działania marketingowe
  • Dystrybucję na platformach VR
  • Wsparcie posprzedażowe i zarządzanie społecznością graczy” – wymieniono dalej.

W tym modelu Gamedust jest uprawniony do procentowego udziału w przychodach ze sprzedaży gry.

„Gamedust SA dąży do stworzenia zróżnicowanego i atrakcyjnego portfolio gier VR, które będzie przyciągać szerokie grono odbiorców” – napisano także.

Choć głównym obszarem działalności Gamedust pozostaje adaptacja gier indie premium do VR, spółka podkreśla, iż dostrzega potencjał w rozszerzeniu swojej oferty o komplementarne usługi i produkty. Te nowe inicjatywy mają na celu nie tylko dywersyfikację źródeł przychodów, ale także wzmocnienie pozycji jako eksperta w dziedzinie VR, wskazano.

Gamedust planuje rozszerzyć obecność na rynkach azjatyckich, gdzie obserwuje dynamiczny wzrost zainteresowania VR. Dąży do nawiązania długoterminowych partnerstw z kluczowymi graczami w branży VR, co może otworzyć nowe możliwości rozwoju i finansowania, podano także w informacji.

„W dłuższej perspektywie rozważamy powrót do tworzenia własnych, oryginalnych tytułów VR, wykorzystując zdobyte doświadczenie i pozycję rynkową” – zakończono w komunikacie.

Gamedust to producent gier w segmencie VR, który zadebiutował na NewConnect poprzez odwrotne przejęcie notowanego Inwestycje.pl.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału