Gamescom 2023: Grałem w Song of Silence

1 rok temu
Zdjęcie: Gamescom 2023: Grałem w Songs of Silence


Strategie na konsolach wciąż wywołują u mnie szybsze bicie serca. Nie inaczej jest z Song of Silence, w które mogłem zagrać na targach Gamescom.

Gra od początku tworzona jest nie tylko z myślą o komputerach, ale także konsolach. W Song of Silence poznamy dwie krainy — zwykłą oraz mroczną. Jak możecie się domyślić, żyją na nich skłócone ze sobą rasy. W pewnym momencie zaczyna zagrażać im nowy wróg. Jednak wcale nie jest takie pewne, czy będą się w stanie ze sobą dogadać. Grę niemieckiego dewelopera i wydawcy Chimera Entertainment można najkrócej opisać, jako bogatą w fabułę grę strategiczno-taktyczną.

Styl i klimat

Nie mogę w tym miejscu nie wspomnieć o secesyjnym stylu graficznym materiałów promocyjnych i rysunków widocznych w grze. Mocno przypadły mi do gustu i uważam, iż wylewa się z nich niezwykły klimat. Nie są może w pełni mroczne, ale na pewno pomagają zarysować oryginalny świat gry. Rysunki bardzo przypominają mi secesyjny styl rysowniczki Coleen Doran, który widziałem w komiksie Szkło, Śnieg i Jabłka scenariusza Neila Gaimana. Warto też wspomnieć o muzyce, stworzonej przez kompozytora Hitoshi Sakimoto. Jest on autorem ścieżki dźwiękowej z serii Final Fantasy. Elementy wymienione powyżej, oraz w pełni podłożona ścieżka dialogowa (z polskimi napisami), może złożyć się na bardzo klimatyczną rozgrywkę.

Założenia gry

W grze znajdziecie takie mechaniki jak zarządzanie bohaterami, rekrutacja armii, zarządzanie królestwem oraz bitwy. Podczas gry mapa strategiczna bardzo przypominała mi serię Heroes. Nasi bohaterowie z czasem awansują. Dostajemy wtedy wybór, które z trzech usprawnień trafi do talii bohatera. Karty te są zawsze dostępne — przykładowo podczas bitwy. Jedynym ograniczeniem jest cooldown między kolejnymi użyciami. Skoro już jesteśmy przy bitwach, to należy wspomnieć, iż wszystkimi wojskami steruje komputer. My możemy reagować na rozwój wypadków właśnie przy pomocy wspomnianych nabytych umiejętności, albo poprzez ustalanie początkowego ustawienia armii.

Główna fabuła powinna zająć około 20 godzin, ale gra zaoferuje również tryb skirmish i misje poboczne. realizowane są plany nad wprowadzeniem 6-osobowego trybu dla wielu graczy. Song of Silence powinien ukazać się w przyszłym roku.

Idź do oryginalnego materiału