GameStop opublikował na X, oferując użytkownikom Series S cenę 272,50 USD w zamian za ich Xbox S, co nie jest daleko od ceny nowego Xbox Series S, 289,99 USD. Ponieważ gra nie ma daty premiery na Xboksie, gracze na Series S mogą być skuszeni, aby zmienić statek. Gracze albo pozostają cierpliwi i czekają, aż gra pojawi się na konsoli, albo wymieniają swoją Series S na pieniądze i być może używają ich do zakupu PS5 i cieszenia się grą, która ostatnio robi furorę w społeczności graczy.
Chociaż jest to strategiczny sposób GameStop na zakup konsoli Xbox S po niższej cenie i sprzedanie jej po pierwotnej cenie później, gdy Microsoft powróci do rywalizacji, użytkownik X zauważył, iż GameStop „tylko zbiera kurz”.
„Nasze wartości handlowe są teraz nie do pobicia.
Tę samą konsolę XBOX Series S, którą sprzedajemy za 289,99 USD, kupimy za maksymalnie 272,50 USD.”—GameStop(@gamestop) 3 września 2024 r.
Choć niektórzy gracze w społeczności gamingowej sugerują, iż Xbox X może mieć ograniczenia platformowe, Microsoft stanowczo zaprzeczył tym doniesieniom, twierdząc, iż ich konsola bez problemu poradzi sobie z tą grą.
Inni sugerują przypadek czasowej wyłączności Sony Playstation, ale to tylko spekulacje, ponieważ nie ma namacalnych dowodów. Ponieważ gra osiągnęła sprzedaż przekraczającą 850 milionów dolarów, użytkownicy Xbox S są pod presją, aby albo poczekać na wydanie gry na Xbox, albo zmienić platformę, skoro jest ku temu doskonała okazja.
Ta jedna gra może zakończyć wojny konsolowe między Xboxem Microsoftu a Playstation Sony. Biorąc pod uwagę powagę sprawy, czy Microsoft poradzi sobie z tym, gwałtownie odwracając sytuację i wprowadzając Black Myth Wukong na Xbox, jest nieznanym faktem. Ten ruch marketingowy GameStop jest jasnym obrazem tego, jak zabójcze są wojny konsolowe.
A czy użytkownicy Xbox S zgodzą się na propozycję Game Stop, jest niemal pewne, ponieważ premiera najlepiej sprzedającej się gry została odroczona na czas nieokreślony na ich konsoli, choć nie możemy tego stwierdzić. Ale możemy powiedzieć, iż Microsoft jest na trudnym końcu wojny i musi działać szybko.
Czy grasz już w najlepiej sprzedającą się grę? I co myślisz o tym ruchu marketingowym? Daj nam znać w komentarzach.