Łączna liczba sprzedanych kopii gry „JDM: Japanese Drift Master” wynosi 65 tys. szt. od premiery w dniu 21 maja br., podało Gaming Factory. Na pełen zwrot kosztów spółka liczy w ciągu kilku tygodni.
„Istotne informacje dotyczące gry 'JDM: Japanese Drift Master’, która miała swoją premierę na platformach Steam, Epic, Gog w dniu 21 maja 2025 r.:
1. koszt wytworzenia gry na 30 kwietnia: 10 820 tys. zł;
2. koszt marketingu na 30 kwietnia: < 1 000 tys. zł;
3. zaliczki wypłacone przez współwydawcę: 5 880 tys. zł;
4. łączna liczba sprzedanych kopii: 65k szt., w tym:
a) Steam – 56k;
b) inne platformy – 9k.
5. liczba sprzedanych Supporter Pack: 25k sztuk
6. przychód netto Steam na moment publikacji niniejszego raportu (przychód obejmujący zwroty, lokalne podatki, nieobejmujący prowizji Steam): 1 236 tys. USD;
7. aktualna wishlista netto: 835 tys. osób” – czytamy w komunikacie.
Wystawione przez graczy w sklepie Steam oceny są na poziomie „w większości pozytywne”, tj. 73% pozytywnych recenzji, podano także.
„W ocenie zarządu spółki, sprzedaż gry w pierwszych dniach po premierze pozwoli na odrobienie kosztów produkcji i marketingu w perspektywie kilku tygodni, a wysoki poziom wishlisty i pozytywne oceny graczy pozwolą na długoterminową sprzedaż 'JDM: Japanese Drift Master’. W kolejnych miesiącach spółka planuje aktualizacje gry w oparciu o roadmapę i oczekiwania graczy oraz wydanie wersji na konsole” – czytamy dalej.
Prezes Mateusz Adamkiewicz podkreślił, iż aktualne przychody netto ze sprzedaży na poziomie 1,2 mln USD na Steam pozwalają spółce pracować nad dalszym rozwojem projektu „w komfortowych warunkach”.
„Tylko w ciągu pięciu dni nasze przychody przewyższyły całoroczne wyniki sprzedażowe z 2024 roku, co potwierdza, iż spółka jest dziś w zupełnie innym miejscu niż przed premierą. Zakładamy, iż pełny zwrot kosztów produkcji nastąpi w ciągu kilku tygodni, biorąc pod uwagę zaliczki wypłacone przez współwydawcę. W nadchodzących dniach część zespołu rozpocznie już prace nad wersją konsolową, której wydanie planujemy na przełom roku” – powiedział Adamkiewicz, cytowany w komunikacie.
Na 30 kwietnia 2025 r. całkowity koszt wytworzenia gry wyniósł 10,82 mln zł, natomiast budżet marketingowy poniżej 1 mln zł. Koszty w wysokości 5,88 mln zł zostały pokryte, w formie zaliczek, przez zagranicznego współwydawcę – firmę 4Divinity z grupy GCL Asia.
„Pierwsze dni sprzedaży oceniamy pozytywnie. Początkowe dane pokazują duży potencjał 'JDM’ jako marki, którą zamierzamy rozwijać przez kolejne lata. Oczywiście, większy peak graczy przy premierze spowodowałby, iż nastroje byłyby jeszcze lepsze, ale jesteśmy nową marką, bez trybu multiplayer, co warto uwzględniać przy porównaniach do większych tytułów. Warto natomiast zaznaczyć, iż 'JDM: Japanese Drift Master’ to druga najlepiej oceniana gra samochodowa przy premierze w ostatnich latach. Dobre recenzje powinny przełożyć się na stabilną sprzedaż w kolejnych miesiącach, szczególnie iż planujemy dalszy rozwój gry, zarówno techniczny, jak i pod względem dodatkowej zawartości” – zakończył prezes.
„JDM: Japanese Drift Master” to gra wyścigowa z otwartym światem, rozgrywką opartą na trzech typach wyścigów (drift, grip, drag), rozbudowanym tuningiem i licencjonowanymi autami marek takich jak Nissan, Mazda, Honda i Subaru. Gra osadzona jest w fikcyjnej japońskiej prefekturze Guntama, a fabuła opowiada historię młodego polskiego kierowcy, który próbuje odbudować swoją karierę na lokalnej scenie driftu. Produkcja działa na silniku Unreal Engine 5 i oferuje dwa tryby jazdy: arcade i simcade. Tytuł dostępny jest w cenie 34,99 USD (119 zł w Polsce) z 15-proc. rabatem w pierwszych tygodniach.
Wcześniej w ub. tygodniu prezes Mateusz Adamkiewicz poinformował ISBtech, iż Gaming Factory uważa, iż gra „JDM: Japanese Drift Master” może sprzedać się w wysokich setkach tysięcy kopii w skali roku i ma wielki potencjał, aby stać się longsellerem, tym bardziej, iż deweloper ma „konkretny plan” rozwoju tytułu i wydanie w przyszłości również wersji konsolowych.
Gaming Factory to producent i wydawca gier na PC i konsole, notowany na głównym rynku GPW. Spółka produkuje i wydaje gry o zróżnicowanej tematyce, w tym: symulatory, gry przygodowe i gry akcji.
Źródło: ISBnews