Po 23:00 wystartowało nowe State of Play, tym razem poświęcone Ghost of Yotei. Studio Sucker Punch wyjawiło sporo interesujących informacji, a także limitowane wersje konsol PS5 wraz ze specjalnym kontrolerem DualSense.
Z całkowitą pewnością niejeden czytelnik naszego portalu z niecierpliwością wyczekuje na premierę Ghost of Yotei. Jak prawdopodobnie doskonale wiecie, na wieczór 10 lipca planowany był pokaz State of Play poświęcony temu tytułowi. Doszedł on oczywiście do skutku, dzięki czemu mogliśmy zobaczyć sporo fragmentów rozgrywki. Nie zabrakło prezentacji pewnych interesujących nowości. Nasza główna bohaterka, Atsu, będzie chciała dokonać zemsty na oprawcach swojej rodziny. W jej podróży wspomoże ją wiele osób, ale także tajemniczy wilk. Widać, iż stanowi również pomoc w walce, ale tę kwestię pozostawiono póki co bez szerszego wyjaśnienia. W przeciwieństwie do pewnej sytuacji związanej z przeszłością Atsu. Wiadomo bowiem, iż przemierzając Ezo, wystarczy nacisnąć jeden przycisk na kontrolerze, a przeniesiemy się do tej scenerii ze wspomnień Atsu. Ponowne naciśnięcie przycisku przeniesie nas do jej teraźniejszości. Przyznaję, iż moim zdaniem brzmi to i wygląda bardzo ciekawie i chętnie zobaczę, jaki wpływ ma to na naszą immersję i zrozumienie losów oraz motywacji bohaterki. Niżej możecie obejrzeć pełen, około 20-minutowy, materiał filmowy.
State of Play – Ghost of Tsushima
Atsu będzie w stanie korzystać z szerokiego wachlarza uzbrojenia. Wiemy o tym, iż nie zawaha się sięgnąć po:
- katanę
- włócznię
- kusarigamę
- odachi
- dwie katany
- łuk
- broń palną
- kunai
Pozytywnie zapowiada się rozbrajanie zarówno przeciwników, jak i Atsu. Może to wprowadzić nieco losowości do starć i niejako wydaje się, iż będzie wymuszało szybkie adaptowanie się do sytuacji. Nie zabraknie też możliwości dostosowania wyglądu zarówno naszego oręża, jak i pancerza bohaterki. Wiele elementów znajdziemy oczywiście podczas eksplorowania świata. Warto zauważyć, iż studio Sucker Punch zapewnia, iż Ghost of Yotei ma oferować największą swobodę spośród gier dostępnych w całym portfolio tego producenta. Ponownie o interesujących miejscach będą nas informowały zjawiska pogodowe oraz fauna zamieszkująca świat gry. Zlokalizowanie potencjalnie wartych odwiedzania miejsc ułatwi nam również luneta, w którą będzie wyposażona Atsu. Nawiasem mówiąc, za naszą głowę będzie wyznaczona nagroda, przez co przemierzanie świata może się wiązać z losowymi starciami. Nie zabraknie też opcji przyjmowania kontraktów na inne postaci niezależne. To oczywiście tylko jedno ze źródeł zarobków – czas pokaże, czy najbardziej korzystne. Warto też wspomnieć, iż udostępniono dwa utwory ze ścieżki dźwiękowej gry. Możecie je sprawdzić niżej.
Muzyka z gry
Nierzadko z pewnością będziemy chcieli uchwycić jakieś zrzuty podczas przemierzania świata. Bez wątpienia niejednego naszego czytelnika ucieszy w związku z tym obecność Trybu Fotograficznego. Ponadto, oprócz trybu, który powraca z Ghost of Tsushima, będziemy mogli postawić na dwa inne. Tryb Mikke (odznaczający się bliższą kamerą) i Tryb Watanabe (z charakterystyczną muzyką, za którą odpowiada Watanabe i odtwarzaną podczas rozgrywki). Jakby tych informacji było mało, to zaprezentowano również alternatywne wersje kolorystyczne konsoli PlayStation 5 oraz kontrolera DualSense. Możecie się im przyjrzeć niżej.
Kiedy premiera?
Ghost of Yotei zadebiutuje wyłącznie na konsolach PlayStation 5 już 2 października tego roku. Produkcja ta, tak samo jak Ghost of Tsushima, zaoferuje możliwość włączenia tak zwanego Trybu Kurosawy. Dzięki temu będziemy mogli grać z charakterystycznym czarno-białym filtrem oraz japońskimi głosami postaci zestawionymi z polskimi napisami. Taką wersję językową będzie można włączyć też niezależnie od Trybu Kurosawy. Zamierzacie właśnie w ten sposób grać w potencjalny hit tego roku? Dajcie nam znać w komentarzach.
Źródło: Blog PlayStation