W Windows 10 wchodząc w "Panel sterowania" i klikając napis "Zapoznaj się ze stanem komputera" oraz napis "Wyświetl zarchiwizowane komunikaty" otworzy się tak zwany "Monitor niezawodności", który analizuje kondycję naszego komputera, wyświetla alarmy i pokazuje, czy jakaś aplikacja powoduje błędy mogące zaszkodzić stabilności naszego PC-ta.
To właśnie w tym monitorze niezawodności od kilku dni aplikacja GOG Galaxy powoduje dziesiątki błędów. Sama aplikacja się uruchamia, niby wszystko działa, można włączać z jej poziomu gry, działają osiągnięcia, pobieranie zapasowych instalatorów kupionych gier z poziomu aplikacji również działa. Problem pojawia się przy próbie aktualizacji GOG Galaxy, która się zawiesza. Ponowna instalacja GOG Galaxy też nic nie daje.
Zainstalowałem GOG Galaxy ponownie aż dwa razy i niestety w "Monitorze niezawodności" cały czas nic się nie zmieniło na lepsze.
Oczywiście nie tylko ja zmagam się z tą niedogodnością. W sieci sporo osób pisze, iż ma takie same problemy z GOG Galaxy. Poniżej podaję odpowiednie linki. Proszę o to żeby większe portale gamingowe zainteresowały się tym problemem.
P.s. na szczęście instalatory wszystkich kupionych gier można pobrać bezpośrednio ze strony GOG.com (lub przez aplikację GOG Galaxy ale wówczas trzeba się pogodzić z dziesiątkami alertów w Monitorze niezawodności). Kupione gry (single player) i tak do działania nie potrzebują GOG Galaxy ani internetu - jedyną niedogodnością będzie brak osiągnieć, listy znajomych i synchronizacji zapisów gry z chmurą.
Dyskusje o problemach z aplikacją GOG Galaxy (linki):
https://www.gog.com/forum/general_beta_gog_galaxy_2.0/cant_update/page1
https://www.reddit.com/r/gog/comments/10qm76s/latest_version_of_gog_client_produces_errors_for/
https://www.gameboomers.com/forum/ubbthreads.php/topics/1291556/follow-up-to-my-previous-gog-problem
Aktualizacja, 04.02.2023: Aplikacja GOG Galaxy stwarza coraz więcej problemów. Dziś zainstalowałem ją po raz trzeci ale to nic nie zmieniło. Najnowsze linki:
https://www.gog.com/forum/general_beta_gog_galaxy_2.0/cloud_syncing_and_achievements_not_working
Aktualizacja, 06.02.2023: Niestety korporacja CD Projekt /GOG.com w żaden sposób nie odniosła się do problemów z aplikacją GOG Galaxy. Nas graczy pozostawiono bez żadnego wsparcia, wyjaśnienia... W związku z tym muszę ze smutkiem stwierdzić, iż GOG stracił w moich oczach, okazał się być taki sam jak inne korporacje. Niby mieli prezentować nową jakość, dawać instalatory gier wolnych od DRM - i owszem z jednej strony dają nam takie gry ale z drugiej strony potrafią zafundować w swoich produktach wadliwe aktualizacje i choćby za to nie przeproszą. Mało tego nabrali wody w usta i udają, iż problemu nie ma. Ludzie bądźmy poważni i szanujmy się! Tak się po prostu nie robi.
Jeśli chodzi o mnie to ostatecznie odinstalowałem GOG Galaxy, a instalatory kupionych gier pobieram bezpośrednio ze strony GOG.com. Podejrzewam, iż nie tylko ja tak zrobiłem. Szkoda mieliście szansę zająć miejsce Steam i jemu podobnych. Niestety w tej chwili uplasowaliście się na szarym końcu lanucherów do gier. Dalej będę u was kupował gry, kupię dodatek do Cyberpunk 2077 ale będę je pobierał z waszej strony. Szkoda, bo GOG Galaxy stanowił nową jakość. Najbardziej podobało mi się to, iż mogę wyłączyć automatyczne aktualizacje gier, synchronizację z chmurą i choćby osiągnięcia oraz śldzenie czasu gry. Na GOG Galaxy to ja decydowałem na jaki zakres śledzenia moich postępów w grach pozwalam. Było miło ale z waszej winy się skończyło.
https://www.gog.com/forum/general_beta_gog_galaxy_2.0/constant_application_crashes_galaxyclientserviceexe/page3
Aktualizacja, 18.02.2023: Nie miejcie złudzeń korporacja CD Projekt dalej ma nas wszystkich w du**e i choćby nie raczyła nic napisać o licznych problemach z aplikacją GOG Galaxy zgłaszanych na forach. Brawo korporacjo tylko tak dalej! Myślałem, iż jesteście inni ale swoim zachowaniem tylko mnie utwierdzacie w tym, iż nie ma dobrych korporacji, które by traktowały ludzi z godnością. Olaliście nas koncertowo takie są fakty :( Tylko, czy nie zdajecie sobie sprawy, iż takim zachowaniem zniechęcacie nas do swojej aplikacji? Tyle lat was broniłem, krytykowałem Steama, i inne apki waszej konkurencji, a was zachwalałem za DRM-Free i możliwość pobierania instalatorów kupionych gier. Straciliście w moich oczach.
Aktualizacja, 27.02.2023:
Nie zgadniecie! Aplikacja GOG Galaxy w dalszym ciągu generuje błędy, a postawa korporacji dalej ma charakter lekceważący! Polecam najnowsze narzekania sfrustrowanych graczy na forum:
Aktualizacja: Dnia 1 marca Roku Pańskiego 2023 zrozpaczeni gracze olani przez korporacje w końcu sami znaleźli rozwiązanie problemu. Przynajmniej w moim przypadku to zadziałało. Najpierw zainstalowałem GOG Galaxy w wersji 2.0.59.41 z tego źródła:
https://cdn.gog.com/open/galaxy/client/2.0.59.41/setup_galaxy_BETA_2.0.59.41.exe
Dziś ku mojemu zdziwieniu udało się bez problemu zaktualizować aplikację do wersji 2.0.60.2. W "Monitorze niezawodności" błędów brak.
Autor: ERROR 404